Zo, daar ben ik weer met een update, even een "builders-block" gehad.
In de tussentijd me maar even met de baan beziggehouden en wat onderhoud aan loks.
Ik dacht met de voorgevel van de brasserie het ergste gehad te hebben, echter de ramen aan de achtergevel waren nog erger
Het gebouw begint al aardig vorm aan te nemen:
De voorgevel is al bijna compleet, alleen nog de dakkapellen en wat kleine details aanbrengen.
Het was best wel spannend om in een gevel die al ver af was, toch nog wat te slopen om de rollagen aan te brengen, maar gelukkig ging alles goed.
De achtergevel moet nog wat meer aan gebeuren, zonder de dakgoten ziet het er een beetje kaal uit. De kozijnen van de onderste verdieping waren een drama om te maken.
De 2 kleuren kozijnen hebben heel wat hoofdbrekens gekost voordat ik hier een werkende oplossing voor had. De grijze balkjes op de witte kozijnen zijn een halve millimeter breed.
Helemaal links zit nog een soort erkertje met een deur, dat is nog wel heel fragiel zonder de perronplaten eronder.
Ook hier weer een klein ongelukje. Er was een druppel lijm op de gevel gevallen. Vlug verwijderd, maar de plaat was al half opgelost door de lijm. In kleine reepjes het beschadigde stuk eruitgehaald en een nieuw "lapje" muurplaat erop. Na het voegen moet dit onzichtbaar zijn.
Hier nog een totaalbeeld van de perronzijde:
Dat was het voor nu. Tot de volgende keer.
Groetjes,
Jos