Onderhoud van Locomotieven

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
anderebroekie

Onderhoud van Locomotieven

Bericht door anderebroekie »

Hallo,

Mijn loc's lopen slecht en ik zie dat de wieltjes nogal smerig zijn.

Nu vraag ik mij het volgende af:
Hoe plegen jullie onderhoud aan een locomotief en met een bepaalde regelmaat :?:

Was ik benieuwd naar en hoop op jullie reactie's

André

martinb

Re: Onderhoud van Locomotieven

Bericht door martinb »

Hoi André,

De manieren waarop ik zelf mijn materieel schoonmaak kun je hier lezen: schoonmaken van de locomotief en ook schoonmaken van de wielen.

Een vaste frequentie houdt ik niet aan. Pas als ze slechter beginnen te rijden maak ik ze schoon met een grote onderhoudsbeurt, niet eerder. Reden: Don't Fix What Isn't Broken.

De wielen schoonmaken en afstoffen doe ik wel elke maand (als ik aan het rijden ben)

D.Peters

Bericht door D.Peters »

Onderhoud van lokomotieven kan m.i.het best als volgt. Maak een stukje rail van ca 10cm lang,soldeer er twee draden aan en sluit deze aan op de trafo.Leg de lok op zijn rug en houdt de rail op de wielen,deze gaan nu draaien.neem een wattip en drenk deze in de wasbenzine en drukt die dan op de wielen.Het vuil lost op en met een doekje kunje het vuil eraf vegen terwijl de lok nog draait.Met een beetje oefening gaat dit prima.Om de rail stofvrij te houden adviseer ik de viltjes van Noch.Houden de rail niet schoon maar wel stofvrij en dat is het belangrijkste!
M.Vr.G.
Enova

martinb

Bericht door martinb »

Op http://www.nproject.nl/modelspoor/simpe ... choonmaken staan wat foto's van zo'n plankje. Erg handig!

Plaats reactie