baanplan L vormig/Klein Zwitserland
baanplan L vormig/Klein Zwitserland
beste forum leden ik ben nieuw in de N spoor wegens verhuis en ik kan eigenlik niks over het N spoor
alleen over marklin C-rail
kan iemand me helpen aan een baanplan in een L vorm ?
liefst dubbel spoor en zou graag een zwitsers landshap hebben ( dus met een brug(gen)).
hier zie je de afmetingen van de tafel
alvast bedankt !
mvg jens
alleen over marklin C-rail
kan iemand me helpen aan een baanplan in een L vorm ?
liefst dubbel spoor en zou graag een zwitsers landshap hebben ( dus met een brug(gen)).
hier zie je de afmetingen van de tafel
alvast bedankt !
mvg jens
- Bijlagen
-
- afmeting van de baan
- afmetingen in tuinhuis.png (5.11 KiB) 4942 keer bekeken
Re: baanplan L vormig
Tip: maak je baan niet te diep, anders kun je niet bij het achterste deel als er iets gebeurt.
Voor baanplannen: www.google.nl
Voor baanplannen: www.google.nl
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Ben persoonlijk van mening dat niemand een baanplan voor je kan maken. Je hebt altijd je eigen smaak en je eigen wensen.
Groet,
Jeroen
Jeroen
Hoi Jens,
Als je wel al bekend bent met de Marklinrails met bedding is Kato Unitrack wellicht een railsysteem voor je...
Als je een glooiend paradespoor wilt zul je daarvoor iig flex-track moeten gebruiken.
Maar kijk maar eens naar de wissels van Kato... motor en polarisatie ingebouwd.... en een overgangsrailtje naar de flexrail...
Verder wat shoven zegt... kijk op internet en als je iets aanstaat... teken het voor jezelf en combineer de mooiste dingen..... Als je dat voorlegt krijg je hier genoeg nuttige wenken...
Succes!
Groet,
Eric
Als je wel al bekend bent met de Marklinrails met bedding is Kato Unitrack wellicht een railsysteem voor je...
Als je een glooiend paradespoor wilt zul je daarvoor iig flex-track moeten gebruiken.
Maar kijk maar eens naar de wissels van Kato... motor en polarisatie ingebouwd.... en een overgangsrailtje naar de flexrail...
Verder wat shoven zegt... kijk op internet en als je iets aanstaat... teken het voor jezelf en combineer de mooiste dingen..... Als je dat voorlegt krijg je hier genoeg nuttige wenken...
Succes!
Groet,
Eric
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
Let wel op dat je bij de Kato rails hetzelfde hebt als bij de Marklin zooi (sorry, ik vind dat merk echt bagger = degelijk maar ziet er niet uit): om een beetje natuurgetrouw te ballasten moet je wat meer moeite doen. Minitrix, Peco of ex-Roco/Fleischmann rails zijn wat dat betreft natuurgetrouwer en goed te voorzien van mooie ballast.eercb schreef:Hoi Jens,
Succes!
Groet,
Eric
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
is inderdaad beter ontwerp heb deze morgen bezig geweest met wat zwitsers landschap met een brug
ik heb gekozen voor picolo rails
grtjs jens
ik heb gekozen voor picolo rails
grtjs jens
- Bijlagen
-
- baanplan.png (35.83 KiB) 4825 keer bekeken
baanplan klein zwitserland
hier heb ik mijn baanplan voor een zwitsersbaantje.
reacties meer dan welkom
grtjs
reacties meer dan welkom
grtjs
- Bijlagen
-
- baanplan.png (35.83 KiB) 4891 keer bekeken
Re: baanplan klein zwitserland
de bedoeling is om een klein dorpje met paar berg hutjes op de 2 bergen.
en links van het station een locloods waar er een enkelspoor is
uiterst links van de baan zou ik muziekfestival willen na bouwen (mijn andere liefde )
en links van het station een locloods waar er een enkelspoor is
uiterst links van de baan zou ik muziekfestival willen na bouwen (mijn andere liefde )
kleine aanpassing 2 locloodsen
verborgen rangeerstation
en meer festival weide
grts
verborgen rangeerstation
en meer festival weide
grts
- Bijlagen
-
- 3D (2).png (38.41 KiB) 4882 keer bekeken
-
- Moderator
Het baanplan wekt de impressie, hoe maak ik de het landschap passend rond de rails ipv andersom. Als je kijkt naar de omgeving Kandersteg of Gotthard, of zelfs de Albula baan dan is het toch vooral zo dat de sporen in het landschap zijn gepast. Dus om een leuk Zwitsers landschap te krijgen zal je de illusie moeten wekken dat de berg er was voor de spoorlijn om het zo maar te zeggen.
Ik zou eens kijken of je niet alles op hetzelfde niveau kan houden, een lang parade-spoor met brug op een van de baan armen en een simpel doorgangsstation op de andere (evt gescheiden door een (korte) tunnel waardoor het landschappelijk mogelijk is om een wat meer glooiend landschap rond het station te maken en een mooi ravijn achtig (diep dal gebeuren) met een leuke brug op de andere zijde. Om je een idee te geven zou je eens kunnen kijken naar de baan van Schachbrett/Chris (Mallnitz) welke (op iets grotere schaal) dit principe volgt.
Robert
Ik zou eens kijken of je niet alles op hetzelfde niveau kan houden, een lang parade-spoor met brug op een van de baan armen en een simpel doorgangsstation op de andere (evt gescheiden door een (korte) tunnel waardoor het landschappelijk mogelijk is om een wat meer glooiend landschap rond het station te maken en een mooi ravijn achtig (diep dal gebeuren) met een leuke brug op de andere zijde. Om je een idee te geven zou je eens kunnen kijken naar de baan van Schachbrett/Chris (Mallnitz) welke (op iets grotere schaal) dit principe volgt.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Voor wat betreft het ontwerp, het begin is er, en bied mogelijkheden tot een mooier ontwerp,
bedenk wel, zodra je met hoogteverschillen werkt, dat de hellingpercentage niet te groot word.
gebruik hiervoor dus genoeg ruimte.
Verder sluit ik mij aan bij robert, leg rails zo dat het lijkt of je om de berg heen bent gegaan, ipv dat de berg is ontstaan nadat het spoor er lag.
mvg
Freddy
bedenk wel, zodra je met hoogteverschillen werkt, dat de hellingpercentage niet te groot word.
gebruik hiervoor dus genoeg ruimte.
Verder sluit ik mij aan bij robert, leg rails zo dat het lijkt of je om de berg heen bent gegaan, ipv dat de berg is ontstaan nadat het spoor er lag.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2