Module station Paul_DMV
Re: Module station Paul_DMV
Netjes Paul!
Live (afgelopen maandag) zag het er nog indrukwekkender uit.
Greetz, Jeroen
Live (afgelopen maandag) zag het er nog indrukwekkender uit.
Greetz, Jeroen
Re: Module station Paul_DMV
De bedrading van de meest complexe module is klaar!
Op naar de volgende om aan te passen. De tussenliggende zijn wat eenvoudiger, hoewel daar alle blokken worden aangesloten. Op deze module zijn geen blokken ( op vier kopsporen na dan), alle wissels zijn geschakeld met de relais en verbinden het blok door over de wisselstraat.
Onderstaande foto's geven aan hoeveel werk er komt kijken bij het aansluiten van een wisselstraat. Voor wie denkt zo iets te maken in zijn thuis baan, dit is een hell of a job als je dit niet in een makkelijke werk houding kan doen. (boven je hoofd werken is echt een hell) En ik kan het weten want elke beurs waar we heen gaan ben ik wel weer bezig om storingen op te lossen bij modules die niet zo netjes zijn aangesloten. Je komt altijd een hand te kort, het is donker, en solderen boven je hoofd word je ook niet echt vrolijk van (best heet dat tin) dat wil je niet in je oog krijgen.
Het tableau blijft behouden, eerst moet het analoog goed werken, daarna kan de digitale print het van de schakelaars gaan overnemen. Alles is met connectoren aangesloten, dus je kunt zo wisselen van analoog naar digitaal.
sorry voor de qualiteit foto, zal binnenkort even een HD versie plaatsen!
Op naar de volgende om aan te passen. De tussenliggende zijn wat eenvoudiger, hoewel daar alle blokken worden aangesloten. Op deze module zijn geen blokken ( op vier kopsporen na dan), alle wissels zijn geschakeld met de relais en verbinden het blok door over de wisselstraat.
Onderstaande foto's geven aan hoeveel werk er komt kijken bij het aansluiten van een wisselstraat. Voor wie denkt zo iets te maken in zijn thuis baan, dit is een hell of a job als je dit niet in een makkelijke werk houding kan doen. (boven je hoofd werken is echt een hell) En ik kan het weten want elke beurs waar we heen gaan ben ik wel weer bezig om storingen op te lossen bij modules die niet zo netjes zijn aangesloten. Je komt altijd een hand te kort, het is donker, en solderen boven je hoofd word je ook niet echt vrolijk van (best heet dat tin) dat wil je niet in je oog krijgen.
Het tableau blijft behouden, eerst moet het analoog goed werken, daarna kan de digitale print het van de schakelaars gaan overnemen. Alles is met connectoren aangesloten, dus je kunt zo wisselen van analoog naar digitaal.
sorry voor de qualiteit foto, zal binnenkort even een HD versie plaatsen!
- Bijlagen
-
- 06122013b.jpg (89.67 KiB) 4408 keer bekeken
-
- 06122013a.jpg (99.73 KiB) 4408 keer bekeken
-
- unnamed.jpg (97.97 KiB) 4408 keer bekeken
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Module station Paul_DMV
Hee Paul,
WOW wat en werk
Mooi hoor, ben benieuwd wanneer ze weer mee kunnen naar de beurs
Groet,
Arjan
WOW wat en werk
Mooi hoor, ben benieuwd wanneer ze weer mee kunnen naar de beurs
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Module station Paul_DMV
Zo jaloers op jou manier van werken met draadjes
Dat ziet er geweldig uit, trouwens de bovenbouw ook.
gr. Ron.
Dat ziet er geweldig uit, trouwens de bovenbouw ook.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Module station Paul_DMV
Hallo,
Erg mooi gebouwd, en wat een empacement.
Ook de onderaknt is ordentelijk gefabriceerd en overzichtelijk bedraad zo te zien.
Mooi werk blijf het volgen
mvrg Bob
Erg mooi gebouwd, en wat een empacement.
Ook de onderaknt is ordentelijk gefabriceerd en overzichtelijk bedraad zo te zien.
Mooi werk blijf het volgen
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Module station Paul_DMV
Strak stukkie werk Paul
Denk dat zelfs dat Rik heimwee krijg naar oude tijden als ik jou schakelpaneel bekijk
Mvg,
Ad
Denk dat zelfs dat Rik heimwee krijg naar oude tijden als ik jou schakelpaneel bekijk
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Module station Paul_DMV
Zoals beloofd nog even een hd foto,
Gister avond de bak aangesloten op de bak waar de blokken op zijn aangesloten. Wat bleek, het werkte gewoon meteen! Was natuurlijk al overtuigd van het concept, maar omdat ik alles eronderuit had getrokken om nieuwe relais te plaatsen was het toch even spannend of het weer goed zou zitten. Het ging op deze manier, hoewel het er ingewikkeld uitziet, toch vele male sneller dan het solderen van de relais. Er zit wel wat meer meters draad onder, maarja als de draad maar op de goede aansluiting zit en het overzichtelijk blijft.
Ook de peco kruiswissel schakelt goed. Elk wissel is aangesloten als een normaal wissel, echter zijn er nog vier puntstukjes extra die gepolariseerd worden. Die zitten ieder op twee relais, waar alleen de "maak" is aangesloten. In de rechtdoor stand wordt er niet over deze puntstukken gereden dus dat is makkelijk. De tuimelschakelaar kan nu midden = rechtdoor, onder = linksonder naar rechtsboven en onder = linksboven naar rechtsonder. Elke kruismogelijkheid heeft dus een eigen relais met vierwisselcontacten die gelijktijdig verbonden zijn met de relais van de wissels die omgaan voor het kruisen.
Originalhttp://farm8.staticflickr.com/7437/1129 ... e944_o.jpg
Gister avond de bak aangesloten op de bak waar de blokken op zijn aangesloten. Wat bleek, het werkte gewoon meteen! Was natuurlijk al overtuigd van het concept, maar omdat ik alles eronderuit had getrokken om nieuwe relais te plaatsen was het toch even spannend of het weer goed zou zitten. Het ging op deze manier, hoewel het er ingewikkeld uitziet, toch vele male sneller dan het solderen van de relais. Er zit wel wat meer meters draad onder, maarja als de draad maar op de goede aansluiting zit en het overzichtelijk blijft.
Ook de peco kruiswissel schakelt goed. Elk wissel is aangesloten als een normaal wissel, echter zijn er nog vier puntstukjes extra die gepolariseerd worden. Die zitten ieder op twee relais, waar alleen de "maak" is aangesloten. In de rechtdoor stand wordt er niet over deze puntstukken gereden dus dat is makkelijk. De tuimelschakelaar kan nu midden = rechtdoor, onder = linksonder naar rechtsboven en onder = linksboven naar rechtsonder. Elke kruismogelijkheid heeft dus een eigen relais met vierwisselcontacten die gelijktijdig verbonden zijn met de relais van de wissels die omgaan voor het kruisen.
Originalhttp://farm8.staticflickr.com/7437/1129 ... e944_o.jpg
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Inmiddels ben ik ook begonnen aan de elektra van de middenste module. Die dubbele kruiswissel gaat nog een uitdaging worden!
Met een stift markeer ik eerst waar de detectie overgangen moeten komen en waar ik dan de gaatjes voor de draden moet boren. Het zou toch zonde zijn als je een keer verkeerd doorslijpt. daarom dus eerst even voor proef met een stift.
let niet op de overgang, de modules staan los tegen elkaar.
ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over het sporenplan links voor aan op de foto. Misschien dat ik toch nog iets met een post overlaad perron wil maken. Iemand een idee voor het sporenplan?
Met een stift markeer ik eerst waar de detectie overgangen moeten komen en waar ik dan de gaatjes voor de draden moet boren. Het zou toch zonde zijn als je een keer verkeerd doorslijpt. daarom dus eerst even voor proef met een stift.
let niet op de overgang, de modules staan los tegen elkaar.
ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over het sporenplan links voor aan op de foto. Misschien dat ik toch nog iets met een post overlaad perron wil maken. Iemand een idee voor het sporenplan?
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: Module station Paul_DMV
Paul,
In het sporenplan zie ik geen probleem alleen vraag ik mij af hoe die oranje bestelauto op die plek gekomen is.
In het sporenplan zie ik geen probleem alleen vraag ik mij af hoe die oranje bestelauto op die plek gekomen is.
Re: Module station Paul_DMV
Hallo allemaal, bedankt voor alle leuke reacties.
Inmiddels ben ik al weer een module opgeschoven en ben ik druk bezig om de dubbele kruiswissel werkend te krijgen (twee kruiswissels die twee driewegwissels delen zoals utrecht CS spoor 9 & 10).
Voor het aansluiten heb ik wederom voor elke wissel één relais gereserveerd. Omdat alle wissels met de voet naar een blok liggen kunnen ze bij het blok blijven horen, daarom worden slechts twee wisselcontacten van de vier gebruikt (spoor 3a is een apart blok en spoor 3 b is een apart blok). Voor de oplettende elektronicus, ja je hebt gelijk ik had het dus met vier relais minder afgekunt, Maar ik wil niet afwijken van de standaard relais aansluiting. Dus dan maar liever een paar contacten niet gebruiken, beter wat overlaten voor als het evt nog een keer anders moet.
Dus elk wissel een apart relais. Daarnaast heeft elke kruis mogelijkheid één relais. Dus dat is in het geval van dit dubbele kruiswissel weer vier relais er bij. Elk kruis wissel heeft vier puntstukjes, los van de wisselpuntstukken die via het wissel relais al worden geschakeld.
Deze extra puntstukjes in de kruising worden dus alleen gebruikt bij het kruisen en niet bij rechtdoor rijden, dat maakt het weer makkelijker. Toch zijn bij de verschillende kruismogelijkheden de polarisatie van deze punstukjes anders, maar het zit nog ingewikkelder. Bij de verschillende kruismogelijkheden heb je ook te maken met andere blokken! Bij het kruisenn mag een puntstuk natuurlijk niet de plus of min van een blok krijgen waar de trein eigenlijk niet overheen rijdt.
Het lijkt dus even heel ingewikkeld maar als je het even goed uit denkt valt het best mee. Deze vier puntstukjes sluit je aan op vier de geschakelde contacten van het relais. De breek-contacten gebruik je niet, alleen op de maak-contacten ( maak is bij mij altijd afbuigend, dus kruisen in dit geval). Met "maak- contacten" bedoel ik de contacten die verbonden worden met de geschakelde contacten als het relais op spanning staat.
Op de maak contacten ga je gewoon de draden aansluiten die in die specifieke kruismogelijkheid naar de plus of min van het afkomstige of opvolgende blok gaan, zodat deze bij kruisen worden verbonden met de puntstukjes. Ik heb zelf "afkomstige" of "opvolgende" blok gekozen op basis van wat het dichtste bij het relais voorkwam zodat de draden niet onnodig lang worden.
Uiteindelijk heb ik dus vier "Kruis" relais die gelijktijdig schakelen met de bijbehorende wissel relais. Het is niet mogelijk twee kruis relais tegelijk te activeren die elkaar kruisen, dan krijg je sluiting op de puntstukjes! Maak dit dus onmogelijk door bijvoorbeeld een extra relais die één van de twee relais breekt/deactiveerd als hij zelf wordt geactiveerd.
Ik kan wel een schema gaan uploaden, maar het belangrijkste is dat je snapt hoe het is bedacht ik hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord.
Heel belangrijk is het tekeningetje rechts op de onderkant van de baan, zodat je even goed aangeeft welk relais bij welke kruismogelijkheid hoort, welke wissel relais daar dan bij horen en dat je goed kunt zien welk puntstuk nummer plus of min moet krijgen van welk blok. Dit is veel te lastig omdit in je kop voor je te zien, dus even uitschrijven is dan echt noodzakelijk om fouten te voorkomen ( op papier kan dit natuurlijk ook).
Inmiddels ben ik al weer een module opgeschoven en ben ik druk bezig om de dubbele kruiswissel werkend te krijgen (twee kruiswissels die twee driewegwissels delen zoals utrecht CS spoor 9 & 10).
Voor het aansluiten heb ik wederom voor elke wissel één relais gereserveerd. Omdat alle wissels met de voet naar een blok liggen kunnen ze bij het blok blijven horen, daarom worden slechts twee wisselcontacten van de vier gebruikt (spoor 3a is een apart blok en spoor 3 b is een apart blok). Voor de oplettende elektronicus, ja je hebt gelijk ik had het dus met vier relais minder afgekunt, Maar ik wil niet afwijken van de standaard relais aansluiting. Dus dan maar liever een paar contacten niet gebruiken, beter wat overlaten voor als het evt nog een keer anders moet.
Dus elk wissel een apart relais. Daarnaast heeft elke kruis mogelijkheid één relais. Dus dat is in het geval van dit dubbele kruiswissel weer vier relais er bij. Elk kruis wissel heeft vier puntstukjes, los van de wisselpuntstukken die via het wissel relais al worden geschakeld.
Deze extra puntstukjes in de kruising worden dus alleen gebruikt bij het kruisen en niet bij rechtdoor rijden, dat maakt het weer makkelijker. Toch zijn bij de verschillende kruismogelijkheden de polarisatie van deze punstukjes anders, maar het zit nog ingewikkelder. Bij de verschillende kruismogelijkheden heb je ook te maken met andere blokken! Bij het kruisenn mag een puntstuk natuurlijk niet de plus of min van een blok krijgen waar de trein eigenlijk niet overheen rijdt.
Het lijkt dus even heel ingewikkeld maar als je het even goed uit denkt valt het best mee. Deze vier puntstukjes sluit je aan op vier de geschakelde contacten van het relais. De breek-contacten gebruik je niet, alleen op de maak-contacten ( maak is bij mij altijd afbuigend, dus kruisen in dit geval). Met "maak- contacten" bedoel ik de contacten die verbonden worden met de geschakelde contacten als het relais op spanning staat.
Op de maak contacten ga je gewoon de draden aansluiten die in die specifieke kruismogelijkheid naar de plus of min van het afkomstige of opvolgende blok gaan, zodat deze bij kruisen worden verbonden met de puntstukjes. Ik heb zelf "afkomstige" of "opvolgende" blok gekozen op basis van wat het dichtste bij het relais voorkwam zodat de draden niet onnodig lang worden.
Uiteindelijk heb ik dus vier "Kruis" relais die gelijktijdig schakelen met de bijbehorende wissel relais. Het is niet mogelijk twee kruis relais tegelijk te activeren die elkaar kruisen, dan krijg je sluiting op de puntstukjes! Maak dit dus onmogelijk door bijvoorbeeld een extra relais die één van de twee relais breekt/deactiveerd als hij zelf wordt geactiveerd.
Ik kan wel een schema gaan uploaden, maar het belangrijkste is dat je snapt hoe het is bedacht ik hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord.
Heel belangrijk is het tekeningetje rechts op de onderkant van de baan, zodat je even goed aangeeft welk relais bij welke kruismogelijkheid hoort, welke wissel relais daar dan bij horen en dat je goed kunt zien welk puntstuk nummer plus of min moet krijgen van welk blok. Dit is veel te lastig omdit in je kop voor je te zien, dus even uitschrijven is dan echt noodzakelijk om fouten te voorkomen ( op papier kan dit natuurlijk ook).
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: Module station Paul_DMV
zo, flink aan het klussen geweest om de bedrading te verbeteren. Er was even een tussen fase, waarbij ik nog niet geheel te vreden was en het naar een nog hoger niveau heb getild. Nu ben ik wel echt te vreden over het resultaat. Ter illustratie even twee voor en na modules.
Voor:
Na:
Voor:
Na:
De vierde module is inmiddels bijna klaar, nu de 5e nog even opnieuw doen. Met een paar weken is het dus klaar! Dan nog even het bedieningspaneel weer aansluiten en dan kunnen we eens wat Dinamo printplaatjes gaan bestellen en met koploper aan de slag.
Het bedieningspaneel heb ik ook al weer nieuw plannen voor, er moeten bovendien toch wat spoortjes weer gewijzigd worden. Het doel van het paneel is om de analoge bediening te behouden als backup en test module. Daarnaast zal het bij digitaal rijden met ledjes de blok bezetmelding weer gaan geven. Een LCD scherm is natuurlijk leuk, maar echte lampjes blijft veel gaver natuurlijk. Wellicht dat ik nog een keer een nieuw bord van RVS of kunstof ga laseren, en dat ik nog overstap op twee kleuren leds. Geel voor ingestelde rijweg en groen voor bezetting (of andersom, weet het even niet meer hoe het nu precies zat).
Voor de mensen die draadjes echt niets interesseren even weer wat plaatjes van de bovenkant, (al weer uit de oude doos)
Voor:
Na:
Voor:
Na:
De vierde module is inmiddels bijna klaar, nu de 5e nog even opnieuw doen. Met een paar weken is het dus klaar! Dan nog even het bedieningspaneel weer aansluiten en dan kunnen we eens wat Dinamo printplaatjes gaan bestellen en met koploper aan de slag.
Het bedieningspaneel heb ik ook al weer nieuw plannen voor, er moeten bovendien toch wat spoortjes weer gewijzigd worden. Het doel van het paneel is om de analoge bediening te behouden als backup en test module. Daarnaast zal het bij digitaal rijden met ledjes de blok bezetmelding weer gaan geven. Een LCD scherm is natuurlijk leuk, maar echte lampjes blijft veel gaver natuurlijk. Wellicht dat ik nog een keer een nieuw bord van RVS of kunstof ga laseren, en dat ik nog overstap op twee kleuren leds. Geel voor ingestelde rijweg en groen voor bezetting (of andersom, weet het even niet meer hoe het nu precies zat).
Voor de mensen die draadjes echt niets interesseren even weer wat plaatjes van de bovenkant, (al weer uit de oude doos)
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: Module station Paul_DMV
Komend weekend zijn de landelijke modelspoordagen van de NFM, dat betekend dat veel clubs zijn deuren openen voor alle belangstellende. Onze vereniging 'De Delftse Modelbouvereniging, kortweg DVM opent ook zijn deuren as Zaterdag van 10:00 tot 16:00. Je kunt ons dan bezoeken in onze clubruimte in Den Haag, in Binck36 aan de Binckhorstlaan 36 in gebouw M in de kelder.
Ter voorbereiding van deze opendag heb ik hard gewerkt, met wat hulp van andere leden, om mijn stationsmodules nog voor deze tijd weer rijdend te krijgen. Vorig jaar heb ik alle bedrading er onder uitgetrokken om alles voor te bereiden op, analoog en digitaal met dinamo rijden. Met een paar stekkers om wisselen is het zo van analoog naar digitaal. Dit alles is nu net op tijd gereed en kan worden bekeken as Zaterdag. Helaas ben ik nog niet zo ver gekomen dat het al digitaal rijdt, maar het analoge schakelbord is al wel in werking (op de lampjes na). Momenteel staat alles nog op een paar schagen om te testen maar as donderdag zetten we het geheel op poten, komen de huisjes weer terug en sluiten we twee keerlussen aan. Helaas heeft door al het werk aan de onderkant, de bovenkant een beetje geleden onder alle werkzaamheden. As vrijdag doe ik nog mijn best om de bovenkant ook weer een beetje te fatsoeneren.
Ter voorbereiding van deze opendag heb ik hard gewerkt, met wat hulp van andere leden, om mijn stationsmodules nog voor deze tijd weer rijdend te krijgen. Vorig jaar heb ik alle bedrading er onder uitgetrokken om alles voor te bereiden op, analoog en digitaal met dinamo rijden. Met een paar stekkers om wisselen is het zo van analoog naar digitaal. Dit alles is nu net op tijd gereed en kan worden bekeken as Zaterdag. Helaas ben ik nog niet zo ver gekomen dat het al digitaal rijdt, maar het analoge schakelbord is al wel in werking (op de lampjes na). Momenteel staat alles nog op een paar schagen om te testen maar as donderdag zetten we het geheel op poten, komen de huisjes weer terug en sluiten we twee keerlussen aan. Helaas heeft door al het werk aan de onderkant, de bovenkant een beetje geleden onder alle werkzaamheden. As vrijdag doe ik nog mijn best om de bovenkant ook weer een beetje te fatsoeneren.
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: Module station Paul_DMV
Ik loop te kwijlen als een dolle hond, echt gaaf om te zien!
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Module station Paul_DMV
Ik vind draadjes wel interressant, maar ik word er zo bang en nerveus van.Paul_DMV schreef: Voor de mensen die draadjes echt niets interesseren even weer wat plaatjes van de bovenkant, (al weer uit de oude doos)
De bovenkant vind ik trouwens wel mooier.
Henri
Re: Module station Paul_DMV
Petje af voor je werk en inzet Paul... monster project!
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Module station Paul_DMV
Hoi Paul,
Een prachtig stuk werk. Het is het waard om ook de onderkant van de baan te laten zien. Iets met spiegels of een grote foto per module of zo? Dat zou het op beurzen ook leuk doen bij de technisch geïnteresseerden. Geeft altijd weer voer voor een goed gesprek.
Hoe dan ook, ik ben zaterdag van de partij.
Ben
Een prachtig stuk werk. Het is het waard om ook de onderkant van de baan te laten zien. Iets met spiegels of een grote foto per module of zo? Dat zou het op beurzen ook leuk doen bij de technisch geïnteresseerden. Geeft altijd weer voer voor een goed gesprek.
Hoe dan ook, ik ben zaterdag van de partij.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Module station Paul_DMV
Die foto's van de onderkant met al die draadjes is toch wel beangstigend voor mij als beginneling.
(niet lachen hè. Ik ben nu aan het kijken hoe ik een simpele wissel moet aansluiten )
Ik kijk vol bewondering naar je foto's!
(niet lachen hè. Ik ben nu aan het kijken hoe ik een simpele wissel moet aansluiten )
Ik kijk vol bewondering naar je foto's!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Module station Paul_DMV
Foto's van de boven kant zijn erg mooi en wat een prachtige module
Er mooie wisselstraten met veel mooie kruissing mogelijkheden.
Mvrg Bob
Er mooie wisselstraten met veel mooie kruissing mogelijkheden.
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Module station Paul_DMV
Daar sluit ik me volledig bij aan! Wat een project! Ik ben al blij dat m'n treintjes rijden met 1 analoge trafo! Strakjes gaat de uitdaging komen om een wissel aan een PM32 te hangen en m'n eerste OC32 inregelen...RogerB schreef:Die foto's van de onderkant met al die draadjes is toch wel beangstigend voor mij als beginneling.
(niet lachen hè. Ik ben nu aan het kijken hoe ik een simpele wissel moet aansluiten )
Ik kijk vol bewondering naar je foto's!
En dan zie je opeens deze foto's...
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Module station Paul_DMV
Bedankt voor alle positieve reacties heren!
Ik heb erg veel plezier aan het bouwen, vanavond weer flink wat sporen getest en de foutjes er uitgehaald. Inmiddels werkt nagenoeg alles, spoor 1 tm 12 zijn ingebruik genomen. Nu 13 en 14 nog een keer na de opendag, en dan spoor 15 en 16 naar de 'van gent en loos loods' maar eens aanleggen.
Het project is nu ruim 11 jaar verder, en de laatste 1,5 jaar ben ik bezig geweest met de blokken, wissels, bekabeling en bediening aansluiten, maar eindelijk is het dan zo ver, we kunnen gaan rijden!
Ook ben ik weer op een idee gekomen om de twee lange goederen sporen op te delen met een overloop met engelswissel. Zie hier onder de wissels er even opgelegd.
Niet echt een scherpe foto maar je ziet wat ik bedoel...
Ik heb erg veel plezier aan het bouwen, vanavond weer flink wat sporen getest en de foutjes er uitgehaald. Inmiddels werkt nagenoeg alles, spoor 1 tm 12 zijn ingebruik genomen. Nu 13 en 14 nog een keer na de opendag, en dan spoor 15 en 16 naar de 'van gent en loos loods' maar eens aanleggen.
Het project is nu ruim 11 jaar verder, en de laatste 1,5 jaar ben ik bezig geweest met de blokken, wissels, bekabeling en bediening aansluiten, maar eindelijk is het dan zo ver, we kunnen gaan rijden!
Ook ben ik weer op een idee gekomen om de twee lange goederen sporen op te delen met een overloop met engelswissel. Zie hier onder de wissels er even opgelegd.
Niet echt een scherpe foto maar je ziet wat ik bedoel...
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Module station Paul_DMV
goed bezig weer Paul!
volgens mij kan je geen draadjes meer zien.
Maar ik vind het wel zeer netjes aangelegd, ben benieuwd hoe het zaterdag allemaal rijdt.
Groetjes Richard
volgens mij kan je geen draadjes meer zien.
Maar ik vind het wel zeer netjes aangelegd, ben benieuwd hoe het zaterdag allemaal rijdt.
Groetjes Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Module station Paul_DMV
Tijd voor filmpjes in dit draadje
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Module station Paul_DMV
Die paul, kan ie eindelijk rijden, sloopt ie er weer rails uit en gaat ie weer verbouwen
Mooi en strak werk hoor paul!
Mooi en strak werk hoor paul!
Re: Module station Paul_DMV
Daar sta ik al heel lang om bekend. Dat dit project al 11 jaar aan de gang is, is niet zomaar. Ik ben begonnen met 1 bak van een station, dat was toen niet te doen op 50cm breed en ben opnieuw begonnen, toen werd het een station van 60cm breed met 4 bakken, daar op lag roco rails die bij het poetsen al uitelkaar viel, ook was er te weinig hoogte verschil en de wisselstraat was niet echt realistich, dus ben ik opnieuw begonnen.Die paul, kan ie eindelijk rijden, sloopt ie er weer rails uit en gaat ie weer verbouwen
Toen begon ik het huidige station met wat meer voorbereid ontwerp, echter bevielen me wissels met geheugen draad niet, alles er onder uitgesloopt, conrad motoren er onder, bedrading opnieuw. Toen kwam het idee Dinamo te gaan gebruiken, weer de bedrading er onder uit, alles opnieuw.
Tussendoor nog een kruiswissel vervangen voor een dubbel kruiswissel en het overloopwissel van spoor 7/8 is ook later bijgekomen.
Dus dat er nog iets verandert, dat is eigenlijk helemaal niet zo raar
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging