Dan is het in mijn straat, want daar liggen die putdeksels ook
Maar daar schrijf ik niet voor. Ik zou nog terugkomen op het verschil tussen S37.18 en S37.19 op dat Gattung plaatje van de BR 05 001 in Neurenberg. Dat getal achter de punt staat voor de aslast en de Duitse kenners wisten te melden dat die voor de BR05 altijd 19 Mp (voor Vera: 190 kN) is geweest. Ik dacht dat de aslast na het verwijderen van de stroomlijnbeplating misschien minder was geworden, maar dat is niet zo. De restaurateurs hebben dus een fout gemaakt met het aanbrengen van een plaatje S37.18 (misschien afkomstig van de BR 61 001 van de Henschel-Wegmann-Zug, die was wel een S37.18) want de oorspronkelijke BR 05 001 droeg S37.19 bij de DRG zowel als de DB. Enfin, er werd toch vrij snel geraden welke loc 't was (de wijnrode kleur is natuurlijk veelzeggend), dus het heeft de boel niet al te erg in de war gestuurd.
Ik denk eerder een Station kampen (Zuid) het nieuwe station aan de Hanzelijn.
Wat dus het oude station zou moeten vervangen, aangezien er hier plannen waren om het oude lijntje Zwolle-Kampen te vervangen voor een tramlijn, welk plan nu dus niet meer doorgaat vanwege de te hoge kosten en dus geen inschrijvingen voor de gunning vanuit de ov bedrijven.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
Dank je, Bart, dat was een hele lastige. Maar dat zijn we van jou wel gewend.
Ik vind het altijd leuk om vakantiefoto's als raadplaatje te plaatsen. Ditmaal niet de vraag waar deze foto genomen is (hoewel ik het knap zou vinden als iemand dat ook weet). Als de museumbeheerder een wagon niet goed afsluit en als er geen suppoost in de buurt is, dan neemt een spoorenthousiast zijn kans waar, nietwaar? Dus...
In wat voor soort/type rijtuig zijn we hier stiekem ingestapt?
Bijlagen
Oostenrijk - bijwagen 144.jpg (124.17 KiB) 3520 keer bekeken