Hobbygenoten,
ik ben in het bezit van een Arnold E 40, groen. Hij rijdt als een gek met een te hoge snelheid. Omdat ik een analoge baan heb geeft zijn hoge snelheid problemen met het rijden in bloksysteem. De andere locjes trekken prima op en rijden mooi op tempo. Deze loc gaat er als een haas vandoor.
Wie weet of daar een oplossing voor is en hoe ik dat zou kunnen verhelpen?
groet,
Gerrit
te snel lopende E40
Re: te snel lopende E40
Je kunt evt de spoed van de worm verkleinen, waardoor de snelheid halveert. De nieuwe worm kun je hier kopen: http://www.glasmachers.com/2.html
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Hallo Edwin,
dank voor je reactie. lijkt me een goede oplossing. Is het een lastige klus om de wormwielen te vervangen, heb jij daar ervaring mee?
groet,
Gerrit
dank voor je reactie. lijkt me een goede oplossing. Is het een lastige klus om de wormwielen te vervangen, heb jij daar ervaring mee?
groet,
Gerrit
Het is niet moeilijk, maar je moet wel uitkijken dat je de as niet beschadigt of buigt. Afgezien van een speciale poelietrekker, kun je het met een metalen plaatje doen met een sleuf erin ter dikte van de as, daar laat je dan de worm op steunen terwijl je met een hamer en een pennetje wat net iets dunner is als het asje, het asje eruit tikt.
Groeten,
Edwin
Edwin