Backeramm am Rhein
-
- Moderator
- Berichten: 4685
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
puh mijn baan is grotuuuur!
Zonder gein, ziet er goed uit! En inderdaad, het loopt al snel op qua kosten. Hier zijn de afgelopen maanden ook weer hele maandsalarissen opgegaan aan de hobbie. Maar ja, tis dat, of de vrouw klieren.
Vind de baan echt heel mooi mr. J. Ben benieuwd hoe het qua scenery gaat worden, of het op banen gaat lijken hier op het forum, of dat het echt weer een totaal ander stukje Rheintall wordt!
Succes en bouw ze!
Groet,
Hoontje
Zonder gein, ziet er goed uit! En inderdaad, het loopt al snel op qua kosten. Hier zijn de afgelopen maanden ook weer hele maandsalarissen opgegaan aan de hobbie. Maar ja, tis dat, of de vrouw klieren.
Vind de baan echt heel mooi mr. J. Ben benieuwd hoe het qua scenery gaat worden, of het op banen gaat lijken hier op het forum, of dat het echt weer een totaal ander stukje Rheintall wordt!
Succes en bouw ze!
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Backeramm am Rhein
Toppie jeroen word weer schitterend
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Backeramm am Rhein
Hee boys,
Mooie commentaren weer. Dank!
Ja er is nog heul heul veel te doen, maar als de boel ook een kan rijden krijg je weer wat eer van je werk. Eigenlijk moet ik die lus dus nog even uitbreiden met 2 trek/duw-wachtsporen, overloopwissels en de lus wat ruimer maken (tbv diezelfde opstelsporen). Daar komt nog wat bedrading bij kijken natuurlijk, maar al met al is dat een dagje werk. Dan is werkelijk alle rij-techniek klaar. Kwestie van de boel in Koploper rammen, en gassen maar met de computer. Het is allemaal geen rocket-science qua invoeren want het is niet veel wisselstraat en verdere bullshit. Met dat testen moet ik wel sneller beginnen dan destijds D-B optreden no. 1. Weeduunog??
Ja en dan die scenery.....Hmmm kan niet wachten! Weet iemand een goed adres voor alu-gaas? Lijkt me een mooi spulletje voor de elevatie....
J
Mooie commentaren weer. Dank!
Ja er is nog heul heul veel te doen, maar als de boel ook een kan rijden krijg je weer wat eer van je werk. Eigenlijk moet ik die lus dus nog even uitbreiden met 2 trek/duw-wachtsporen, overloopwissels en de lus wat ruimer maken (tbv diezelfde opstelsporen). Daar komt nog wat bedrading bij kijken natuurlijk, maar al met al is dat een dagje werk. Dan is werkelijk alle rij-techniek klaar. Kwestie van de boel in Koploper rammen, en gassen maar met de computer. Het is allemaal geen rocket-science qua invoeren want het is niet veel wisselstraat en verdere bullshit. Met dat testen moet ik wel sneller beginnen dan destijds D-B optreden no. 1. Weeduunog??
Ja en dan die scenery.....Hmmm kan niet wachten! Weet iemand een goed adres voor alu-gaas? Lijkt me een mooi spulletje voor de elevatie....
J
Re: Backeramm am Rhein
Straks werk, Jeroen.
Heb je ook aan horrengaas gedacht, weegt niks en bere sterk, gewoon te koop bij de bouwmarkt.
mvg
Freddy
Heb je ook aan horrengaas gedacht, weegt niks en bere sterk, gewoon te koop bij de bouwmarkt.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Moderator
- Berichten: 4685
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
Freddy was me voor... Heb voor alu-gaas je een PB'tje gestuurd.
Groetjes en succes,
Hoontje
Groetjes en succes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
Het wachten heeft uiteindelijk toch zin gehad
Erg gaaf overzicht zo van de baan met een mooie paradebahn
Blijf het volgen
Mvrg Bob
Het wachten heeft uiteindelijk toch zin gehad
Erg gaaf overzicht zo van de baan met een mooie paradebahn
Blijf het volgen
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Maar is dat niet van dat plastic of stoffen spul? Dan moet ik het bijkans gaan spannen, en ik wil het juist kunnen buigen om de grote contouren alvast te kunnen weergeven zonder 100.000 spanten te hoeven zagen.....
Re: Backeramm am Rhein
Het is idd geen ijzer, maar zeker ook geen vaatdoek,
het is stug genoeg om al redelijk te vormen zonder elke cm te moeten ondersteunen.
Zoek ff hier met de term horrengaas, er zijn al voorbeelden te vinden.
mvg
Freddy
(had eerder ook mijn twijfel hoor, maar sinds ik hier een oude hordeur verwijderd heb, en het spul eruit gesneden, gezien dat het best wel stevig is, ligt dus nu opgerold op zolder te wachten tot gebruik)
het is stug genoeg om al redelijk te vormen zonder elke cm te moeten ondersteunen.
Zoek ff hier met de term horrengaas, er zijn al voorbeelden te vinden.
mvg
Freddy
(had eerder ook mijn twijfel hoor, maar sinds ik hier een oude hordeur verwijderd heb, en het spul eruit gesneden, gezien dat het best wel stevig is, ligt dus nu opgerold op zolder te wachten tot gebruik)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Backeramm am Rhein
Zelfs dat plastic spul kun je redelijk goed in contour brengen met hier en daar een spant. Ik gebruikte tempex spanten om de 20 a 30 cm. Als je daar met gips/tegellijm en keukenpapier overheen gaat, wordt het ijzersterk. Probeer maar eens een proefstukje.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Backeramm am Rhein
Bij mij dito dat horrengaas.
En een spantje uit een schuimplaat is zo te snijden en te plakken.
Voordeel:
Spul is lichter en stukken goedkoper.
Daar komt bij dat je lekker snel kunt werken, zodat je eindelijk kan gaan groenen
gr. Ron
En een spantje uit een schuimplaat is zo te snijden en te plakken.
Voordeel:
Spul is lichter en stukken goedkoper.
Daar komt bij dat je lekker snel kunt werken, zodat je eindelijk kan gaan groenen
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Een paar jaar geleden heb ik alu gaas bij de plaatselijke Hubo gekocht. Ik weet niet of ze het nog steeds in het assortiment hebben.
Het is inderdaad erg gemakkelijk met het voorvormen van landschap, ook voor kleinere vormen als spoorsloten ed.
Groet, Wim
PS Goede voortgang en mooie fotos! Het slingerende spoor ziet er geweldig uit!
Het is inderdaad erg gemakkelijk met het voorvormen van landschap, ook voor kleinere vormen als spoorsloten ed.
Groet, Wim
PS Goede voortgang en mooie fotos! Het slingerende spoor ziet er geweldig uit!
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Als je nog een stukkie houten biels peco over hebt dan kan je aan de keerlus zijde van het station een verlaten spoortje met een goederenloods plaatsen (en die loods kan dan evt weer dienst doen als drankwinkel).
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Backeramm am Rhein
voor z`n drankwinkel wil ik zelfs nog wel een stukkie rail sponseren haha
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Backeramm am Rhein
Zo,
Kleine update. Ik heb de afgelopen tijd het nodige kunnen testen met diverse treinsamenstellingen. Helaas is mijn terras nogal ongelijk, dus het is altijd even een beetje behelpen met die schragen. Gewoon het bekende bierviltjes en stukken hout hier en daar om de boel een beetje egaal te houden. Gelukkig rijden de treinen volop hun rondjes met dank aan het tijdelijke keerlusje.
Nu ik weet dat het dus werkt is het ook wel weer tijd om echt actually wat te doen aan de baan. Gisteren heb ik wat kleine dingen gedaan, waaronder het begin met de eerste bovenleiding.
En een beetje van hoe het effect echt is.......allemaal nog kaal hout en sfeerloos, maar je moet ergens beginnen.
Tegenwoordig kunnen -tijdelijk, althans- de modules even in een kamer staan beneden. Dat is wel zo makkelijk met het slepen. Als je ze allemaal op een kant zet is het nog wel fors, maar neemt het niet zo idioot veel ruimte in.
Vandaag komt er hopelijk van de Sceneryshop, na toch een poosje wachten, wat ballast binnen. Dan kan ik eindelijk eens even 'door'. Ook zal ik even naar de bouwmarkt moeten om de eerste aanzetten tot de scenery te kunnen maken.
@Ron: begrijp ik uit jouw verhaal dat jij de spanten voor de scenery van piepschuim maakt en dan dat plastic gaas eroverheen? En dan smeer je er gips o.i.d. overheen en dat wordt hard? Maar ik heb echt gierend veel gips nodig; gaat dat qua gewicht wel werken?
@Robert: ja ik heb nog wel een stukkie spoor over. Aan de keerluskant komt denk ik niet nog meer spoor, maar misschien wel aan de voorkant bij het station. Het bekende stukje overwoekerd spoor. Daar kan ik eens kijken of er plaats is voor een verlaten loodsje.....
Grtz,
J.
Kleine update. Ik heb de afgelopen tijd het nodige kunnen testen met diverse treinsamenstellingen. Helaas is mijn terras nogal ongelijk, dus het is altijd even een beetje behelpen met die schragen. Gewoon het bekende bierviltjes en stukken hout hier en daar om de boel een beetje egaal te houden. Gelukkig rijden de treinen volop hun rondjes met dank aan het tijdelijke keerlusje.
Nu ik weet dat het dus werkt is het ook wel weer tijd om echt actually wat te doen aan de baan. Gisteren heb ik wat kleine dingen gedaan, waaronder het begin met de eerste bovenleiding.
En een beetje van hoe het effect echt is.......allemaal nog kaal hout en sfeerloos, maar je moet ergens beginnen.
Tegenwoordig kunnen -tijdelijk, althans- de modules even in een kamer staan beneden. Dat is wel zo makkelijk met het slepen. Als je ze allemaal op een kant zet is het nog wel fors, maar neemt het niet zo idioot veel ruimte in.
Vandaag komt er hopelijk van de Sceneryshop, na toch een poosje wachten, wat ballast binnen. Dan kan ik eindelijk eens even 'door'. Ook zal ik even naar de bouwmarkt moeten om de eerste aanzetten tot de scenery te kunnen maken.
@Ron: begrijp ik uit jouw verhaal dat jij de spanten voor de scenery van piepschuim maakt en dan dat plastic gaas eroverheen? En dan smeer je er gips o.i.d. overheen en dat wordt hard? Maar ik heb echt gierend veel gips nodig; gaat dat qua gewicht wel werken?
@Robert: ja ik heb nog wel een stukkie spoor over. Aan de keerluskant komt denk ik niet nog meer spoor, maar misschien wel aan de voorkant bij het station. Het bekende stukje overwoekerd spoor. Daar kan ik eens kijken of er plaats is voor een verlaten loodsje.....
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
J.@Ron: begrijp ik uit jouw verhaal dat jij de spanten voor de scenery van piepschuim maakt en dan dat plastic gaas eroverheen? En dan smeer je er gips o.i.d. overheen en dat wordt hard? Maar ik heb echt gierend veel gips nodig; gaat dat qua gewicht wel werken?
Destijds dat duurdere gele schuim gekocht bij de Praxis, waarvan er 5 in een pak zitten. (naam ben ik ff kwijt)
Dat gebruik ik.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Ahaaaa.....dat bouwschuim. Heb ik nog wat van liggen. Inderdaad niet goedkoop maar toepasbaar voor ongeveer.....alles! En nu ik snap welk schuim je bedoelt, snap ik ook hoe stevig dat spul is. Want dat is het zeker! Ik ga me er eens in verdiepen.....
J.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Voor het grove werk gebruik ik goedkoop piepschuim. Voor de bovenste laag en de kleinere details gebruik ik ook dat gele schuim. Daarmee kun je ook heel mooi gemetselde muurtjes mee maken.
Ik vind het altijd zeer bewonderenswaardig dat er lieden zijn die zich bekwamen in bovenleiding in N-schaal. Hulde!
Ik vind het altijd zeer bewonderenswaardig dat er lieden zijn die zich bekwamen in bovenleiding in N-schaal. Hulde!
RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Re: Backeramm am Rhein
Precies,
Ik gebruik het niet all the way. Daar is het mij wat te duur voor. Piepschuim zou wel lukken, maar ik ben dat materiaal echt gaan haten . De reden laat zich raden.......al wil ik niet zeggen dat ik het nooit meer gebruik of zal gebruiken.
En inderdaad is dat schuim, of die platen van de Gamma werkelijk briljant spul om van alles mee te maken. Je kan er met scherpe messen en punten goed in krassen, en dat gaat een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld bij gips. Maar soms kan het niet......ik gebruikte deze methode bij DU-B. vaak (het schuim om in te krassen), en bij Boppard juist enkel gips. Nu ga ik maar 'best of both worlds' combineren.
Ik gebruik eens even een lekker opgeruimde foto als inleiding.....
Jawel! Als ik weer aan het landschapsbouwen gaat dan heb ik ongeveer 3 bijzettafels nog. Die heb ik niet, dus dan zet je alles maar gewoon kriskras op de modules waar er ook maar plek is. Vandaag ben ik bij bouwmarkt geweest om platen hout te kopen......en horrengaas. Ik wil de methode wel eens gaan proberen. Of het voor het Mittelrheintal-gebergte voldoende is zullen we zien, en anders kan ik het altijd nog wel voor iets gebruiken......het is sowieso wel goedkoper dan bijvoorbeeld dat alu-gaas, wat ik per rol van 1200 meter alleen maar kan kopen.
Als eerste heb ik vandaag met muurvuller (van de Action) de boel eens wat gefatsoeneerd. Anders gaat er straks wel idioot veel ballast zitten in de bedding......en de rails ligt gewoon vast met lijm, dus voor de functie zoals in het grootbedrijf hoeft het niet .
En natuurlijk moest dat wit er wel FF af. Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om ballast te bestellen. Eens FF rommelen straks of morgen om te kijken of ik nog wat heb hier en daar. Maar voorlopig heb ik het nog wel druk met andere zaken.........
Terwijl ik eens een beetje zat te kijken naar de bovenleiding en met wat ik voor ogen wil hebben wilde ik toch maar eens met het landschap beginnen. De tunnelingang moet namelijk wel functioneel en dáár zijn voordat ik verder kan gaan. Dat is niet zo'n heel leuk karweitje, want het is akelig nauw en normaliter altijd een precies karweitje. Zo is dat ook hier niet anders. Ik wilde ook persé een gelede tunnelingang, of weet ik hoe dat heet. Dat gebeurt vaak in het echie als er nauwelijks plek is voor de spoorlijn. Dus......moest er voor de rest van de spoorlijn ook maar minimaal plek zijn. En zo hadden ze bij de inrit van Backeramm am Rhein eigenlijk ook nauwelijks plek voor de bovenleiding. Een eerste experimentje.....
Vrije ruimte? Ja hoor, net genoeg......
Overigens is dit niet zo heel moeilijk te maken. Gewoon een gat boren, paaltje erdoor douwen en vanaf de andere kant met een tangetje vastzetten op het voetje. Het voetje heb je eigenlijk niet eens nodig, maar het was een eerste experimentje.....
Een close-upje. Ja, vandaar heb ik al weer aardig wat af zitten krassen......nog maar 12 meter te gaan......
Oké, ik ga nog FF gauw door!
J.
Ik gebruik het niet all the way. Daar is het mij wat te duur voor. Piepschuim zou wel lukken, maar ik ben dat materiaal echt gaan haten . De reden laat zich raden.......al wil ik niet zeggen dat ik het nooit meer gebruik of zal gebruiken.
En inderdaad is dat schuim, of die platen van de Gamma werkelijk briljant spul om van alles mee te maken. Je kan er met scherpe messen en punten goed in krassen, en dat gaat een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld bij gips. Maar soms kan het niet......ik gebruikte deze methode bij DU-B. vaak (het schuim om in te krassen), en bij Boppard juist enkel gips. Nu ga ik maar 'best of both worlds' combineren.
Ik gebruik eens even een lekker opgeruimde foto als inleiding.....
Jawel! Als ik weer aan het landschapsbouwen gaat dan heb ik ongeveer 3 bijzettafels nog. Die heb ik niet, dus dan zet je alles maar gewoon kriskras op de modules waar er ook maar plek is. Vandaag ben ik bij bouwmarkt geweest om platen hout te kopen......en horrengaas. Ik wil de methode wel eens gaan proberen. Of het voor het Mittelrheintal-gebergte voldoende is zullen we zien, en anders kan ik het altijd nog wel voor iets gebruiken......het is sowieso wel goedkoper dan bijvoorbeeld dat alu-gaas, wat ik per rol van 1200 meter alleen maar kan kopen.
Als eerste heb ik vandaag met muurvuller (van de Action) de boel eens wat gefatsoeneerd. Anders gaat er straks wel idioot veel ballast zitten in de bedding......en de rails ligt gewoon vast met lijm, dus voor de functie zoals in het grootbedrijf hoeft het niet .
En natuurlijk moest dat wit er wel FF af. Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om ballast te bestellen. Eens FF rommelen straks of morgen om te kijken of ik nog wat heb hier en daar. Maar voorlopig heb ik het nog wel druk met andere zaken.........
Terwijl ik eens een beetje zat te kijken naar de bovenleiding en met wat ik voor ogen wil hebben wilde ik toch maar eens met het landschap beginnen. De tunnelingang moet namelijk wel functioneel en dáár zijn voordat ik verder kan gaan. Dat is niet zo'n heel leuk karweitje, want het is akelig nauw en normaliter altijd een precies karweitje. Zo is dat ook hier niet anders. Ik wilde ook persé een gelede tunnelingang, of weet ik hoe dat heet. Dat gebeurt vaak in het echie als er nauwelijks plek is voor de spoorlijn. Dus......moest er voor de rest van de spoorlijn ook maar minimaal plek zijn. En zo hadden ze bij de inrit van Backeramm am Rhein eigenlijk ook nauwelijks plek voor de bovenleiding. Een eerste experimentje.....
Vrije ruimte? Ja hoor, net genoeg......
Overigens is dit niet zo heel moeilijk te maken. Gewoon een gat boren, paaltje erdoor douwen en vanaf de andere kant met een tangetje vastzetten op het voetje. Het voetje heb je eigenlijk niet eens nodig, maar het was een eerste experimentje.....
Een close-upje. Ja, vandaar heb ik al weer aardig wat af zitten krassen......nog maar 12 meter te gaan......
Oké, ik ga nog FF gauw door!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Eens een keer de belofte waar gemaakt; we zijn doorgegaan! Met spoor N is het af en toe moedeloos als je bekijkt hoeveel tijd een bepaalde hoeveelheid cm2 heeft opgeleverd danwel opgeleukt. Ik bouw nu aan baan #3, en ik herken het nog altijd. Maar ik geniet er meer en meer van!
Vandaag voor een deel het hoofdstuk tunnelportaal aangepakt. Na 5 (!) probeersels de definitieve gesneden van de blauwe schuimplaat. Het ging best goed, maar nummer 5 was precies genoeg. Bij deze: snij die plaat, kerf in die plaat, doe whateverthehellyouwannadometdieplaat met een ultiem surgery scherp mes. Anders wordt 't niet wat..... Nou, het eerste tunnelportaal voor de binnenbaan staat. Zonder dakje welteverstaan, want met de ballast die ik nog over heb moet ik morgen eerst de sporen daarvan voorzien. Ook weer een leuk klusje, want het omvat scenery werkzaamheden. De steunmuren zullen morgen ook de kleuren krijgen die ze horen te krijgen, maar de rotsen moeten nog even wachten. Nou, de rotsen......?? Dat ene stukje wat er nu staat (dat stukje bij die 'ingegraven' bovenleidingsmast).
Genoeg geluld. Fotoproof.
Ja, die ouwe 103 mag even poseren. Hij heeft de maximum panto-hoogte, en ik moet met deze lok nog even een probleempje oplossen ergens.......
Deze muur kostte me even wat krastijd.....on the scene, want ik had 'm eigenlijk al vastgeplakt voordat ik aan t krassen was begonnen. Niet de volgorde die zou moeten, maar ach......er komen nog genoeg muren die ik wel op tijd kan voorbereiden.
Morgen door met die handel.
Jeau!
J.
Vandaag voor een deel het hoofdstuk tunnelportaal aangepakt. Na 5 (!) probeersels de definitieve gesneden van de blauwe schuimplaat. Het ging best goed, maar nummer 5 was precies genoeg. Bij deze: snij die plaat, kerf in die plaat, doe whateverthehellyouwannadometdieplaat met een ultiem surgery scherp mes. Anders wordt 't niet wat..... Nou, het eerste tunnelportaal voor de binnenbaan staat. Zonder dakje welteverstaan, want met de ballast die ik nog over heb moet ik morgen eerst de sporen daarvan voorzien. Ook weer een leuk klusje, want het omvat scenery werkzaamheden. De steunmuren zullen morgen ook de kleuren krijgen die ze horen te krijgen, maar de rotsen moeten nog even wachten. Nou, de rotsen......?? Dat ene stukje wat er nu staat (dat stukje bij die 'ingegraven' bovenleidingsmast).
Genoeg geluld. Fotoproof.
Ja, die ouwe 103 mag even poseren. Hij heeft de maximum panto-hoogte, en ik moet met deze lok nog even een probleempje oplossen ergens.......
Deze muur kostte me even wat krastijd.....on the scene, want ik had 'm eigenlijk al vastgeplakt voordat ik aan t krassen was begonnen. Niet de volgorde die zou moeten, maar ach......er komen nog genoeg muren die ik wel op tijd kan voorbereiden.
Morgen door met die handel.
Jeau!
J.
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Backeramm am Rhein
Mooi hoor Jeroen!
Zeker dat kraswerk , respect
Succes met het vervolg, ik blijf je volgen
Groet,
Arjan
Zeker dat kraswerk , respect
Succes met het vervolg, ik blijf je volgen
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Backeramm am Rhein
Arjan, dankjewel! Weetje, ik heb inmiddels al zoveel gekrast....en ik weet dan wat het effect is. Dat weegt op tegen de moeite. En ja: het went .
Het grootste probleem wordt wel het demontabel maken van de berg die erop moet komen. Zeker aangezien de hele hap ook weer eens hier naar boven moet via een niet al te ruim (schoonmoeder )trapje. Dat is nog meer limiting dan de Boedelbak voor Lochem.
Als het nou nondeju eens ophoudt met regenen kan ik weer FF door buiten daarmee. Tot die tijd maar FF verder met de tunnelingangen......
Het grootste probleem wordt wel het demontabel maken van de berg die erop moet komen. Zeker aangezien de hele hap ook weer eens hier naar boven moet via een niet al te ruim (schoonmoeder )trapje. Dat is nog meer limiting dan de Boedelbak voor Lochem.
Als het nou nondeju eens ophoudt met regenen kan ik weer FF door buiten daarmee. Tot die tijd maar FF verder met de tunnelingangen......
Re: Backeramm am Rhein
Volgens mij ben je alleen maar aan het genieten met dat krassen.
Bijdewee. Probeer eens een figuurzaagje voor de tunnelportalen.
Hier ging dat prima.
gr. Ron.
Bijdewee. Probeer eens een figuurzaagje voor de tunnelportalen.
Hier ging dat prima.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
In dat schuim, Ron? Is dat niet een beetje te fragiel? Ik doe het met het mesje een beetje op de styreenmanier: rustig insnijden, eventueel nog eens, en dan douw je het er zo uit eigenlijk. De 'braampjes' een beetje voorzichtig wegschuren en klaar. Maar ik houd de tip erin en ga eens achter een figuurzaag aan.
J.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Ja dat gaat prima.
Zelfs door dat dikke schuim waarmee ik de tunnelportalen mee heb gemaakt.
Kwestie van rustig zagen, geen kracht zetten en de figuurzaag zo recht mogelijk houden.
Het zaagvlak wordt en beetje grof, maar dat geeft juist na het verven het echte hak effect.
gr. Ron.
Ben hier de rivier aan het verven met grachtengroen, maar vind het wel hel donker
Zelfs door dat dikke schuim waarmee ik de tunnelportalen mee heb gemaakt.
Kwestie van rustig zagen, geen kracht zetten en de figuurzaag zo recht mogelijk houden.
Het zaagvlak wordt en beetje grof, maar dat geeft juist na het verven het echte hak effect.
gr. Ron.
Ben hier de rivier aan het verven met grachtengroen, maar vind het wel hel donker
Ik rommel maar wat aan!