Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
Gisteravond inderdaad even kunnen rijden, maar nog wel met de tijdelijke keerlus. Voor vandaag staat die monsterklus op het progamma; het bouwen van de definitieve keerlus met wachtsporen. Dat wilde ik gisteren al doen, maar ik kwam tijd tekort. Gisteren heb ik het ballasten kunnen afronden, dus dat is wel goed nieuws. Vandaag nog even wat spoorstaven schilderen en als het goed is een stukkie rijden. Als dat een beetje wil ook al weer wat aan de scenery doen. Jawel, we komen er wel!
J.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
Wat voor blubber smeer jij op de staven?
Doe je het in een keer verven, of heb je twee keer nodig?
Mvg,
Ad
Wat voor blubber smeer jij op de staven?
Doe je het in een keer verven, of heb je twee keer nodig?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Backeramm am Rhein
Hoi Ad,
Ik gebruik zoveel mogelijk Vallejo-verf. Die droogt lekker snel, en is mooi mat.
Gisteren was de verf op en ben ik hier in Ede op jacht gegaan in de plaatselijke modelbouwwinkel. De enige Vallejo die ze hadden was airbrush-verf. En laat dat nou perfect zijn: dat is feitelijk dezelfde verf maar dan (al) verdund. Voor de spoorstaven is dat precies wat ik zocht.
En over het algemeen is één keer verven voldoende om het dekkend te krijgen.
J.
Ik gebruik zoveel mogelijk Vallejo-verf. Die droogt lekker snel, en is mooi mat.
Gisteren was de verf op en ben ik hier in Ede op jacht gegaan in de plaatselijke modelbouwwinkel. De enige Vallejo die ze hadden was airbrush-verf. En laat dat nou perfect zijn: dat is feitelijk dezelfde verf maar dan (al) verdund. Voor de spoorstaven is dat precies wat ik zocht.
En over het algemeen is één keer verven voldoende om het dekkend te krijgen.
J.
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Hallo Jeroen,
ik volg je werkzaamheden zeer zeker en vind je ontwerp van deze baan echt weer wat goed en de voor uitzichten van een mooie baan zijn er al weer.
Wel nummer Vallejo verf heb je gebruikt voor je spoorstaven beschildering?
Ga nu ook een deze dagen beginnen met dat soort werkzaamheden en heb tot nog toe echte verf gebruikt maar airbrush verf klinkt toch ook goed.
mvrg Bob
ik volg je werkzaamheden zeer zeker en vind je ontwerp van deze baan echt weer wat goed en de voor uitzichten van een mooie baan zijn er al weer.
Wel nummer Vallejo verf heb je gebruikt voor je spoorstaven beschildering?
Ga nu ook een deze dagen beginnen met dat soort werkzaamheden en heb tot nog toe echte verf gebruikt maar airbrush verf klinkt toch ook goed.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Hi Bob,
Ja, de airbrush verf is wel prettig. Hij is natuurlijk wel wat dunner, maar dat geeft niks en ik merk er, nu ik het resultaat heb gezien, helemaal niks van. Het nummer dat ik heb gebruikt is Camouflage Light Brown 71.035 . Wat elke keer verrassend is bij Vallejo verf is dat ie een stuk donkerder opdroogt dan je verwacht. Dussss.....dan maar wat photoproof.....
En een stukje spoor waar zo'n gare werktrein wat vaak heeft gestopt en straks nog onkruid op komt enzo.....ehm, onkruid? Groen?! Jaha! Bijna!!
Ik kom er zojuist achter, bij het zien van de foto's van gisteren, dat de lens van de cam een beetje schmutzig is. Dus dat doen we vandaag dan nog wel FF over. Een klein ideetje weer. Dit hok reed van 's middags tot 23:00 met 19 ketelwagons zonder problemen. En als ik 'm dan zo de hoek om zie komen zeilen, dan gaat er wel een vonkje vreugde door me heen; dat was de planning en het idee en nu dus richting de werkelijkheid!
De foto's zijn matig, maar vandaag neem ik wraak!
Grtz,
J.
Ja, de airbrush verf is wel prettig. Hij is natuurlijk wel wat dunner, maar dat geeft niks en ik merk er, nu ik het resultaat heb gezien, helemaal niks van. Het nummer dat ik heb gebruikt is Camouflage Light Brown 71.035 . Wat elke keer verrassend is bij Vallejo verf is dat ie een stuk donkerder opdroogt dan je verwacht. Dussss.....dan maar wat photoproof.....
En een stukje spoor waar zo'n gare werktrein wat vaak heeft gestopt en straks nog onkruid op komt enzo.....ehm, onkruid? Groen?! Jaha! Bijna!!
Ik kom er zojuist achter, bij het zien van de foto's van gisteren, dat de lens van de cam een beetje schmutzig is. Dus dat doen we vandaag dan nog wel FF over. Een klein ideetje weer. Dit hok reed van 's middags tot 23:00 met 19 ketelwagons zonder problemen. En als ik 'm dan zo de hoek om zie komen zeilen, dan gaat er wel een vonkje vreugde door me heen; dat was de planning en het idee en nu dus richting de werkelijkheid!
De foto's zijn matig, maar vandaag neem ik wraak!
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
Heel mooi dat natuurlijke licht, net echt!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Backeramm am Rhein
Ja, zonlicht is het allerbeste wat er is. Vandaag zal ik nog wat plaatjes schieten. Gisteren kwam daar natuurlijk weer niks van terecht. Ik dacht 'ah joh, ik ram die extra sporen er FF op, beetje aansluiten en rijden maar'. Right. Er gaat toch altijd weer meer tijd in zitten dan je aanvankelijk denkt. In een dag tijd heb ik nu wel álle sporen kunnen aanleggen voor het Lochemse Plan. En aangesloten en wel. Testen ga ik nu zo direct doen. Er moeten dus 4 wissels geprogammeerd worden -een klusje van 5 min- en dan FF schoonmaken en testrijden. Het weer is vandaag te mooi om de boel in Koploper te gaan zetten, maar hoe eerder ik dat doe, hoe eerder er getest kan worden 'op niveau'.
Genoeg geluld. Wat hadden we 24 hrs geleden? Dit dus.
En wat is het dan geworden? Nou dit.
De keerlus moest even uitgebreid worden, teneinde plek te creëren voor de 2 extra opstelsporen voor treinstellen en/of trekduw-treinen. Dus had ik ook overloopwissels nodig. En aan het begin van de module -dus nog voor de overloopwissels- zitten 2 detectiepunten voor een verkort blok van de naastgelegen module.
Uiteindelijk is dit een tijdelijke module, eigenlijk alleen gebouwd voor Lochem. Het project zoals het uiteindelijk moet worden omvat een U-vormige baan. Dit is dus een L-vormige baan. Maar goed, ik heb even geen zin, tijd of geld voor nog eens 4,5 meter modelbaan bouwen. Eerst dit. Eerst Lochem.
Grtz,
J.
Genoeg geluld. Wat hadden we 24 hrs geleden? Dit dus.
En wat is het dan geworden? Nou dit.
De keerlus moest even uitgebreid worden, teneinde plek te creëren voor de 2 extra opstelsporen voor treinstellen en/of trekduw-treinen. Dus had ik ook overloopwissels nodig. En aan het begin van de module -dus nog voor de overloopwissels- zitten 2 detectiepunten voor een verkort blok van de naastgelegen module.
Uiteindelijk is dit een tijdelijke module, eigenlijk alleen gebouwd voor Lochem. Het project zoals het uiteindelijk moet worden omvat een U-vormige baan. Dit is dus een L-vormige baan. Maar goed, ik heb even geen zin, tijd of geld voor nog eens 4,5 meter modelbaan bouwen. Eerst dit. Eerst Lochem.
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
Heet van de naald, vers van de pers, koud uit de fridge, vers van de koe, you name it.....
Even wat sfeerplaatjes. Op dit moment nog volop aan het gassen met de baan........alles werkt gelukkig!
Ja, die hebben we vandaag tussen de bedrijven door nog even voorzien van Kuswa remschijfjes....
De bocht lijkt scherp dan ie is....heerlijk!
De verlichting komt er niet zo goed uit in de zon, naja....who cares....
....en vandaag mocht Rail4Chem even zijn pootjes strekken......met de ketels dan maar. Straks nog even een test doen met containers. Die willen nog wel eens moeilijk doen....
Ja goed, de lok dus....
De verkanting doet 'm goed! Ik vind het al een aardig Rhein-sfeertje worden zo....
Nog even rap een laatste foto; een close-up van het lokfront.
Ga ik nog FF lekker karren!
J.
Even wat sfeerplaatjes. Op dit moment nog volop aan het gassen met de baan........alles werkt gelukkig!
Ja, die hebben we vandaag tussen de bedrijven door nog even voorzien van Kuswa remschijfjes....
De bocht lijkt scherp dan ie is....heerlijk!
De verlichting komt er niet zo goed uit in de zon, naja....who cares....
....en vandaag mocht Rail4Chem even zijn pootjes strekken......met de ketels dan maar. Straks nog even een test doen met containers. Die willen nog wel eens moeilijk doen....
Ja goed, de lok dus....
De verkanting doet 'm goed! Ik vind het al een aardig Rhein-sfeertje worden zo....
Nog even rap een laatste foto; een close-up van het lokfront.
Ga ik nog FF lekker karren!
J.
Re: Backeramm am Rhein
potverdomme, zelfs met een schuimberg als achtergrond zien de foto's er goed uit! T gaat weer lekker hard J!
Mooi hoor!
Mooi hoor!
Re: Backeramm am Rhein
DAnki!
Ja, de zon doet veel goeds.
Inmiddels weer een stap dichterbij het landschapsbouwen. Op de rechtermodule heb ik nu de bovenleiding gecompleteerd. Altijd een lastig klusje waar je je echt even toe moet zetten. Ik wilde het ook nog enigszins geloofwaardig doen met de spullen die ik heb danwel die de fabrikant ter beschikking stelt. Zoals jullie weten gebruik ik Viessmann bovenleiding.
Nu deze daar staat kan ik met het eerste landschap beginnen. Omdat ik de masten combineer met steunmuren moet dat ook echt even nu, en kan het niet achteraf. Een totaalplaatje...
Een gezichtje van wat de bestuurder zou zien, min of meer........de boel staat net en moet natuurlijk nog met kleur enzo worden bewerkt.
Het is met wissels en aftakkingen en weet ik veel altijd een heel gekloot en gepriegel.
...en deze heb ik dan weer een beetje gecustomized. De afspanmast heb ik van z'n enkele uitlegger ontdaan, en er bij een andere mast zo'n dubbele afgesloopt en deze hier opgezet. Ik had het ook met 2 masten kunnen doen, maar in het echt zetten ze liever ook geen extra masten neer. Kost allemaal geld natuurlijk....
En dat moet ook even getest worden.........
Ja, filmpje staat nu online
Ja, de zon doet veel goeds.
Inmiddels weer een stap dichterbij het landschapsbouwen. Op de rechtermodule heb ik nu de bovenleiding gecompleteerd. Altijd een lastig klusje waar je je echt even toe moet zetten. Ik wilde het ook nog enigszins geloofwaardig doen met de spullen die ik heb danwel die de fabrikant ter beschikking stelt. Zoals jullie weten gebruik ik Viessmann bovenleiding.
Nu deze daar staat kan ik met het eerste landschap beginnen. Omdat ik de masten combineer met steunmuren moet dat ook echt even nu, en kan het niet achteraf. Een totaalplaatje...
Een gezichtje van wat de bestuurder zou zien, min of meer........de boel staat net en moet natuurlijk nog met kleur enzo worden bewerkt.
Het is met wissels en aftakkingen en weet ik veel altijd een heel gekloot en gepriegel.
...en deze heb ik dan weer een beetje gecustomized. De afspanmast heb ik van z'n enkele uitlegger ontdaan, en er bij een andere mast zo'n dubbele afgesloopt en deze hier opgezet. Ik had het ook met 2 masten kunnen doen, maar in het echt zetten ze liever ook geen extra masten neer. Kost allemaal geld natuurlijk....
En dat moet ook even getest worden.........
Ja, filmpje staat nu online
Re: Backeramm am Rhein
[quote="Jeroen"]DAnki!
Ja, de zon doet veel goeds.
Inmiddels weer een stap dichterbij het landschapsbouwen. Op de rechtermodule heb ik nu de bovenleiding gecompleteerd. Altijd een lastig klusje waar je je echt even toe moet zetten. Ik wilde het ook nog enigszins geloofwaardig doen met de spullen die ik heb danwel die de fabrikant ter beschikking stelt. Zoals jullie weten gebruik ik Viessmann bovenleiding.
Nu deze daar staat kan ik met het eerste landschap beginnen. Omdat ik de masten combineer met steunmuren moet dat ook echt even nu, en kan het niet achteraf. Een totaalplaatje...
Een gezichtje van wat de bestuurder zou zien, min of meer........de boel staat net en moet natuurlijk nog met kleur enzo worden bewerkt.
Het is met wissels en aftakkingen en weet ik veel altijd een heel gekloot en gepriegel.
...en deze heb ik dan weer een beetje gecustomized. De afspanmast heb ik van z'n enkele uitlegger ontdaan, en er bij een andere mast zo'n dubbele afgesloopt en deze hier opgezet. Ik had het ook met 2 masten kunnen doen, maar in het echt zetten ze liever ook geen extra masten neer. Kost allemaal geld natuurlijk....
En dat moet ook even getest worden.........
Ja, de zon doet veel goeds.
Inmiddels weer een stap dichterbij het landschapsbouwen. Op de rechtermodule heb ik nu de bovenleiding gecompleteerd. Altijd een lastig klusje waar je je echt even toe moet zetten. Ik wilde het ook nog enigszins geloofwaardig doen met de spullen die ik heb danwel die de fabrikant ter beschikking stelt. Zoals jullie weten gebruik ik Viessmann bovenleiding.
Nu deze daar staat kan ik met het eerste landschap beginnen. Omdat ik de masten combineer met steunmuren moet dat ook echt even nu, en kan het niet achteraf. Een totaalplaatje...
Een gezichtje van wat de bestuurder zou zien, min of meer........de boel staat net en moet natuurlijk nog met kleur enzo worden bewerkt.
Het is met wissels en aftakkingen en weet ik veel altijd een heel gekloot en gepriegel.
...en deze heb ik dan weer een beetje gecustomized. De afspanmast heb ik van z'n enkele uitlegger ontdaan, en er bij een andere mast zo'n dubbele afgesloopt en deze hier opgezet. Ik had het ook met 2 masten kunnen doen, maar in het echt zetten ze liever ook geen extra masten neer. Kost allemaal geld natuurlijk....
En dat moet ook even getest worden.........
Laatst gewijzigd door Jeroen op 20 mei 2014 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
Schitterend om weer te zien,
Met dit soort plaatjes kan zelfs miss Holland het wel vergeten dat ze aandacht krijgt, mocht ze toevallig naast mijn buro staan
Goed bezig man.
mvg
Freddy
Schitterend om weer te zien,
Met dit soort plaatjes kan zelfs miss Holland het wel vergeten dat ze aandacht krijgt, mocht ze toevallig naast mijn buro staan
Goed bezig man.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Backeramm am Rhein
Zo enthousiast dat je het maar 2x post? En terecht hoor, als ik dit zo zie krijg ik ook zin om weer eens wat te gaan doen.
Je url naar het filmpje is stuk, er ontbreekt een '[' vóór url=https:\etc...
Je url naar het filmpje is stuk, er ontbreekt een '[' vóór url=https:\etc...
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Backeramm am Rhein
Goh, dat gaat snel bij jouw! Hoeveel uren per week werk je zo ongeveer aan je baan?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Moderator
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Je layout voor de bovenleiding in de wissel-straat maakt echt geen enkele sense. Er staat een afspanmast te veel in. Ik zeg kan je iets beter uitwerken door een enkele afspanmast in de binnenboog over de verloopwissel heen door naar het buitenste spoor. Is realistischer (want minder 'dure' afspan-installaties nodig. Overigens wel lekker op de bouwtour zo.
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Backeramm am Rhein
Hmmm, nouja, kijk. Ik span de buitenbocht ook af. En voor de rest komt het overeen met wat jij zegt. Ik smokkel wel een klein beetje, hoor....er hoort eigenlijk nog een dubbele-uitlegger ergens tussen. Maar goed. Ik ga er nog even naar kijken, maar het staat wel lekker zo.
@all,
Vanochtend ben ik met testen bezig. Alles zit nu in elkaar, alle UTP kabels heb ik in de ECoS gepropt en op dit moment test ik mijn bezetmeldingen. Ik pik bijna een traantje weg, want er wordt er geen een gemist. Al die klotedraden en die stekkers werken dus wel!
Vanmiddag even tijd vinden om de boel in Koploper te zetten, want dan kan het echte schöne testen beginnen. En dan maar hopen dat ik niet teveel toegeef aan de verleiding om dán lekker te rijden.....
J.
@all,
Vanochtend ben ik met testen bezig. Alles zit nu in elkaar, alle UTP kabels heb ik in de ECoS gepropt en op dit moment test ik mijn bezetmeldingen. Ik pik bijna een traantje weg, want er wordt er geen een gemist. Al die klotedraden en die stekkers werken dus wel!
Vanmiddag even tijd vinden om de boel in Koploper te zetten, want dan kan het echte schöne testen beginnen. En dan maar hopen dat ik niet teveel toegeef aan de verleiding om dán lekker te rijden.....
J.
Re: Backeramm am Rhein
hoeveel treinen tegelijk passen er eigenlijk op dat pruts baantje van je
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Mau,
22. Als in: het baantje heeft 22 blokken. Ik ga natuurlijk veel testen en dan kijk ik wat een 'gezellige' hoeveelheid is. Ik denk rond de 10 combinaties ofzo.....waarschijnlijk nog minder. Veel blokken zijn rij-blokken, en sowieso is er in het zichtbare deel geen een blok waar een lange(re) cargo- of personentrein in past. Dat wordt dus door bléren met die dingen...geheel volgens plan .
22. Als in: het baantje heeft 22 blokken. Ik ga natuurlijk veel testen en dan kijk ik wat een 'gezellige' hoeveelheid is. Ik denk rond de 10 combinaties ofzo.....waarschijnlijk nog minder. Veel blokken zijn rij-blokken, en sowieso is er in het zichtbare deel geen een blok waar een lange(re) cargo- of personentrein in past. Dat wordt dus door bléren met die dingen...geheel volgens plan .
Re: Backeramm am Rhein
ok, as je nog hulp wil met wat geinigheidjes in koploper je weet me te vinden ( zoals stopverboden en bezethouden van voorgaande blokken door te lange treinen
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Als je er meer dan 21 treinen in zet staat echt alles stil hoorJeroen schreef:Mau,
22. Als in: het baantje heeft 22 blokken.
Re: Backeramm am Rhein
Dat worden dan vast hele mooie foto's...
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Backeramm am Rhein
Je gaat weer als vanouds hoor,
En bouw je deze baan nu alleen, of heb je er volop hulp bij.
Zie graag weer snel mooie foto`s
mvg
Freddy
En bouw je deze baan nu alleen, of heb je er volop hulp bij.
Zie graag weer snel mooie foto`s
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Backeramm am Rhein
Vooralsnog bouw ik deze baan alleen. Ik kan nou niet echt zomaar iemand (een zeker iemand!) warm maken voor bloktypes invoeren in Koploper, stekkers solderen (al heeft ze bij DU-B bewezen dat ze dat kan), spanten zagen, etc. . Dat komt straks wel met de bouw van scenery, en dan met name huisjes en dergelijke.
Tot die tijd is het nog even een one-man-show. Vandaag ook weer. Ik ga even druk met Koploper stoeien, en wie weet wie weet.......ik kan niet wachten om even automatisch te rijden.
J.
Oh, en vanmiddag is het weer fototijd!
Tot die tijd is het nog even een one-man-show. Vandaag ook weer. Ik ga even druk met Koploper stoeien, en wie weet wie weet.......ik kan niet wachten om even automatisch te rijden.
J.
Oh, en vanmiddag is het weer fototijd!