Zo heb ik het ook niet opgevat hoor
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Geduld is een schone zaak hahahahah
Grtzz Rob
Dat maakt dan nog steeds lang niet zo'n verschil. Het hout wat je hier gebruikt is over het algemeen niet zo heel vochtig meer, en zet lang niet zo veel uit als metaal dat doet Metaal geleid namelijk vele vele malen beter. Dit wat je hier ziet is puur het effect van uitzettend metaal.haverkatrans schreef:hout is en blijft een natuurproduct, werkt altijd bij temparatuurverschillen en vochtwisselingen.
De Power 4 en 6 zijn boosters die extra voeding aan de baan geven, De P4 heeft 3A en de P 6A geeft. Nou is die 6A natuurlijk wel leuk maar ik weet niet wat er gebeurd als er een beetje kortsluiting maakt wat er dan gebeurd. De P4 kost rond de € 89-98 en de P6 tussen de €189 - 219. Dat is excl trafo's die voor de P4 bij Conrad €49 en 99 voor de P6 kost. Dus moet nog eens brainstormen met Wim wat nu eigenlijk de beste oplossing is, persoonlijk denk ik P4.Hookies schreef:Je blijft ook lekker bezig Rob. Begrijp nu wel dat je de TC toch iets minder gaat belasten. Kun je me uitleggen hoe dat dan met die power 4 en power 6 zit. Heb geen idee wat die dingen zijn, wat ze bewerkstelligen en welk prijskaartje er aan hangt.
Ja, dan moest je toch de beide railstaven isoleren en alles aan die bijbehorende booster koppelen. Maar hoe werkt dat nu dan? Waar je maar wilt aansluiten op je S88 zegt me nog weinig. Ik heb nog wel een trafo van Conrad over. Eentje gebruik ik voor mijn TC (niet de bijgeleverde, want die was mij te zwak) en eentje staat klaar voor als er ooit een booster moet komen. Als je meer info hebt, graag....R Fongers schreef:De Power 4 en 6 zijn boosters die extra voeding aan de baan geven, De P4 heeft 3A en de P 6A geeft. Nou is die 6A natuurlijk wel leuk maar ik weet niet wat er gebeurd als er een beetje kortsluiting maakt wat er dan gebeurd. De P4 kost rond de € 89-98 en de P6 tussen de €189 - 219. Dat is excl trafo's die voor de P4 bij Conrad €49 en 99 voor de P6 kost. Dus moet nog eens brainstormen met Wim wat nu eigenlijk de beste oplossing is, persoonlijk denk ik P4.
Het mooie van deze is dat je hem overal waar je wilt op je S88 kan aansluiten zonder dat je een rigoureuze scheiding hoeft te maken zoals in het verleden eigenlijk de gewoonste gang van zaken was.
De booster en TC of IB blijven gekoppeld via de Common ground(bruine draad). De rode draad dus de draad die ook de data verstuurd en die dus ook de voeding naar je S88's gaat is altijd gescheiden door je secties van de rest en de S88's onderling, dus willekeurig gezien zou, als je het gedaan zou hebben zoals ik in het verleden omdat ik wilde rijden met 1 S88 en daarna met 2 de secties over de hele baan verdeeld kunnen zijn. Zoiets alsHookies schreef:Ja, dan moest je toch de beide railstaven isoleren en alles aan die bijbehorende booster koppelen. Maar hoe werkt dat nu dan? Waar je maar wilt aansluiten op je S88 zegt me nog weinig. Ik heb nog wel een trafo van Conrad over. Eentje gebruik ik voor mijn TC (niet de bijgeleverde, want die was mij te zwak) en eentje staat klaar voor als er ooit een booster moet komen. Als je meer info hebt, graag....
Martin, en dat komt omdat je niet weet hoe het echt moet.Hookies schreef:Als er dan een booster werd ingezet, zorgde je voor een dubbele isolatie van de rail. Als je deze booster een eigen ringleiding gaf, dan tapte je de voeding van de S88 (en de rails in dit deel) dus van de ringleiding van de booster af. Dat kon je ook met de common ground doen, maar dat hoefde toch niet?
Maar wat doet nu die Power 4. Waar sluit je dat ding aan en wat voor draden lopen daar naartoe? Waarom zou je niet een gewone booster kunnen gebruiken met die dubbele isolaties waar ik het eerder over had?
Kortom, ikke niet begrijpen.
Mvg,
Martin
Dat kon niet met de common-ground, dat moet met de common-groud. Deze mag je nergens onderbreken. Dus ook de rails hoef je niet dubbelzijdig te onderbreken, staaf die aangesloten is op de bruine (common-ground) draad loopt gewoon door.Dat kon je ook met de common ground doen, maar dat hoefde toch niet?