Smeren
Smeren
Smeren jullie je locs? Hoe vaak? En wat gebruik je daarvoor?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Re: Smeren
Hoi Steven ,
ik luister altijd als ze rijden en krijg je eenschraal of piepend geluid dan smeer ik de motor asjes
met fleischmann olie .
Een heel klein druppie op de moter lagertje is genoeg voor lang tijd rij plezier .
groetjesss Sjaak
ik luister altijd als ze rijden en krijg je eenschraal of piepend geluid dan smeer ik de motor asjes
met fleischmann olie .
Een heel klein druppie op de moter lagertje is genoeg voor lang tijd rij plezier .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Steven,
Ik pas als ze moeilijk gaan doen. vaak ook piepend en krakend hahahahaha. en wat Sjaak zegt een mini druppie met een injectiespuitje.
Grtzz Rob
Ik pas als ze moeilijk gaan doen. vaak ook piepend en krakend hahahahaha. en wat Sjaak zegt een mini druppie met een injectiespuitje.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ik rij louter met 2de hands materiaal, en dus krijgen de locomotieven een smeerbeurt (soms ook ineens een volledige schoonmaakbeurt) bij eerste in dienststelling. Daarna, zoals hierboven vermeld, als ze piept, piept ze om olie. Een klein druppelje op een speld, dat is mijn methode.
groetjes,
groetjes,
ik spuit een beetje siliconen olie of naaimachine olie in een deksel ofzoiets en dan met een speld of zo smeer ik het er op
Groeten Chris
Kogellagervet (klik). Alle andere olie is mij te dun gebleken en smeert te snel weer alles onder incl. koolborstels e.d.
-
Ik doe pas een smeerbeurt wanneer dat nodig is en als ik het doe dan met naaimachine olie.
Sporend online op mijn site!
En wat smeer je dan allemaal? Welke onderdelen wel en welke beslist niet?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Alleen de tandwieltjes met kogellagervet en de kogellagers (als die in een badje met wasbenzine zijn geweest en anders ook niet) met een druppel (op de punt van een naald) van een dunnere olie soort. Verder helemaal niets. Net als met een auto: te weinig olie maakt de motor stuk, maar teveel is minstens zo schadelijk.
-
Hoi hoi
Voor de tandwielen kan je ook vaseline gebruiken.
Grtzz Rob
Voor de tandwielen kan je ook vaseline gebruiken.
Grtzz Rob
Grtzz Rob