Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Jeroen
harte gefeliciteerd.
Vrg Wim


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

Jeroen, gefeliciteerd!
En veel gezondheid en bouwplezier toegewenst!

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4666
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Jeroen proficiat! Hopelijk lukt het nog ervan te genieten zo met die voetbalwedstrijd... :?

groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Overdijk »

Preficiat kerel.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

van harte jochie


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Doolemeister »

van harte Jeroen

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Jeroen.

Nog van harten gefeliciteerd, en nog veel gezonde en goede jaren. ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Goh, je werkt ff een weekend en dan mis je de dag zelf....alsnog gefeliciteerd. Even uit de hele oude doos (zo'n 7 jaar geleden al weer)

Afbeelding


Fan van Alpenbanen in N(m)

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Toen er nog mooi materieel op zn baan reed.. :mrgreen: hahaaha

Hertog J, ik hoop dat ze je gesmaakt hebben! Van harte nog!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Allen, bedankt voor de felicitaties. En ja, ze hebben gesmaakt. Inmiddels zijn alle feestperikelen weer teneinde, althans.....voor even dan :). Vandaag is zo'n heerlijke 'laat-ik-eens-wat-aan-de-baan-doen'-dag. Dat staat ook zeker op het progamma. Lekker een beetje rijden en groenen dan maar. Het is een vreselijke monsterklus, maar het resultaat groeit met de dag.

Dus....stay tuned!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Gisteren druk geweest met de baan, en op tijd naar bed want ik moest er weer op een smerig vroege tijd uit. Dus de foto's zijn net vers van de pers, en ik kon ze niet mooier maken. Ik las hier al iemand iets schrijven over een zombie, well.....it makes two of us then. :?

Genoeg gezeverd. Wat hebben we gedaan? De rotsen alsnog bijgekleurd. Dat had ik al een paar keer gedaan. Ik ben nu eenmaal niet (meer) zo snel tevreden met mijn werk. Ook zeker gezien de moeite die ik met hakken er al in had gestopt moet het qua kleur gewoon mooi worden. Veel kijken naar foto's bracht me toch tot de conclusie dat het overall leisteen is, en dat is grijs met lichte en donkere accenten. Hier en daar zit wat groen, khaki, roestrood en nog meer van dat geneuzel in. Dat moest ik dus ook maar doen. De echte zanderige kleur komt van de begroeiing en alles wat erbij hoort. Ik zal binnenkort even één van mijn voorbeeldfoto's online gooien, dan kunnen jullie 't zelf zien.

Plaatje van afstand dan maar.

Afbeelding

En wat rotspartijen van iets dichterbij. Sorry, ik kreeg de foto niet beter dan dit....

Afbeelding

Deze zeer steile rotswand was nogal een uitdaging om te kleuren, en ik ben nog niet klaar. Uiteindelijk komt hier wat schaarse begroeiing op, maar zeker een net eroverheen gespannen, teneinde de spoorlijn te behoeden voor vallend gesteente. Dat moet wel een leuk effect gaan geven....

Afbeelding

Verder ook al flink bezig geweest met groenen. Hier gaat ook erg veel tijd in zitten, maar het leuke is dat je het per stap meer gaat zien leven. De methode met vijverwatten, om struikjes van te maken, bevalt erg goed. Ron, bedankt kerel! Goeie tip. Ik bestrooi het met van alles, maar met name met Woodland turf en Polák bladimitatie. Beslist niet teveel, want dan worden van het van die onooglijke hompen.

Afbeelding

Ook langs het spoor begint al het een en ander te groeien. Gewoon geklungel in de marge met van alles, en ook wat lage struikjes gemaakt van vijverwatten.

Afbeelding

Ook tussen de ballast. Dit is nog maar het begin naturlijk......

Afbeelding

Close-up....

Afbeelding

En ja.....het is mijn team niet, maar na gisteren.......heb ik 'm toch maar weer even op het kasteeltje gezet. Ein Volk, Ein Reich, Eins-Sieben! :mrgreen: 8-)

Afbeelding

En nou moet Nederland alleen nog FF 2 keer winnen, dan kan ik 's avonds weer gewoon rustig bouwen. :roll:

Grtz,

J.

Edit: die F****ng fotobucket was alweer vol, dus ik moest 'even' een nieuwe account aanmakenbij Photobucket, en dus ook een nieuw email adres. Is alweer nummer drie......grrr.....


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jerome »

Jeroen schreef: Eins-Sieben!


Haha! :lol:

Ziet er weer super uit Jeroen!! Weer een genot. Ik zit nog steeds te bakken en te braden...grrrr.

Greetz, Jerome


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door BenQ »

Jeroen,
Je gaat goed, op die ene foto is het net of er in de verte wat over de baan ligt.
Wil ook van die rotsen gaan maken, hier maar even goed kijken. :o
127, hopen dat het vanavond ook zo goed gaat. Maar dan andersom 221 is ook goed.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hé boys,

Thanks! En ja, er ligt wat op de baan. Wilde het nog erbij schrijven, maar dacht: dat snappen jullie wel. Is gewoon een stukkie krantenpapier. Er komt af en toe een kleine hoeveelheid spuitlijm terplekke aan te pas, en dat kun je niet hebben met sporen. Los strooisel is natuurlijk geen probleem, dat zuig je zo weg. Inmiddels weer even aan het rijden om 'te kijken of alles het nog doet'. Morgen weer bouwen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door René »

Mooi gedaan Jeroen! De rotsstructuur is zeer overtuigend. Wat gaat dat snel met je baan.

De struiken zijn erg mooi geworden met de vijverwatten. Ik ben gaan googlen op vijverwatten en kom uit op filterwatten van waterfilters voor vijvers... Ik neem aan dat dit het is. Ik zie dat er verschillende kleuren van zijn. Heb je groene of witte gebruikt?

En hoe plak je het groen op de watten? Gewoon met spuitlijm? En bevestig je de struik daarna pas op de baan of bouw je het geheel op de baan op?

Ben heel nieuwsgierig hoe je dat gedaan hebt, want het resultaat is zeer goed. Alvast bedankt voor je uitleg.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi René,

Ik zal binnenkort even een klein stappenplan maken. Het is (natuurlijk, je kent me) verbazingwekkend makkelijk. Ik heb dit spul van Ron (dé Rommelaar) gekregen destijds en heb het nu pas kunnen gebruiken. Het is de groene versie, die kun je vrijwel direct gebruiken. De witte heb ik ook in huis, zelf gekocht destijds, en heb dat gebruikt om bomen van te maken. Dat moet je alleen nog wel even een kleurtje geven natuurlijk...... :roll:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4666
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Ha Jeroen,

Nog proficiat met je verjaardag! Heb met smaak naar je foto's zitten kijken! Voor struiken gebruik ik overigens ook weleens het 'groen' van schuursponsjes. Dat knip ik los en trek ik uit elkaar, dan krijg je een soort pluis-ding-iets. Spuitlijm, Woodland of Polak turf erop en klaar!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3024
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Rene,

die groene tjak zijn geen vijverwatten maar spul dat ik ooit heb gejat uit de bloemenwinkel van mijn zoon.
Spul werd vaak gebruikt om in een grote glazen vaas te douwen met lichtjes erbij. (zo'n gezellig vrouwendingetje :roll: )
Xenox verkocht die meuk ook destijds.

J.

Ziet er goed uit man. de rotsen, maar zeker ook dat groen bij de muur.
In de toekomst kan je ook makkelijk zeeschuim en andere meuk met een beetje houtlijm tussen dat groene haar planten.
Dat is net of je aan het bloemschikken bent.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door [Patrick] »

nog gefeliciteerd pik, prost!


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Mooi dat groen! Ik wacht met smacht op het stappenplan!


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door René »

Thanks Ron voor de aanvulling. Ik zag net op een concurrerend forum ook een aardige beschrijving van het maken van deze struikjes. Was ook spul van de bloemist.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Kijk, zo hebben we er weer wat aan. René, kun jij die link eens plaatsen? Altijd goed om te kijken hoe anderen het doen. Mijn stappenplannetje volgt vanmiddag, maar verwacht er geen 'rocket-science' van, want echt moeilijk is het niet. Maar jullie vragen, dus wij draaien. Vanmiddag hoop ik de bouwmodule even buiten te kunnen zetten om verder te klooien. Bovendien is dat makkelijker fotograferen.

Dat heb ik zojuist ook nog even gedaan. Dus tot vervelens aan toe maar weer foto's van rotsen en groen. Ik zal rap eens weer wat gaan knutselen. Moet nog genoeg gebeuren denk ik zo..... :?

Afbeelding

En.....deze keer even mét trein. Er zit toch nog wel een aardige spleet tussen de module en het afneembare deel. Mijn plan van die 'onzichtbare' kier vanwege het gewicht van het gips is dus niet gelukt. Eens kijken of ik het met schroeven wat dichter krijg. En anders gewoon maskeren met groen op de module. Dat lukt al aardig.

Afbeelding

Van iets verder af.....de dimensies zijn wel leuk zo!

Afbeelding

Nog een closer-up-plaatje van dat ding langs het steunmuurtje. Met groen.

Afbeelding

JOo!

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Ff de omgevingskleuren doorzetten op t hout (groen/grijs e.d.) nu valt het gelijk op door de houtkleur.

En zoals je zegt, maskeren met groen is nog mooier.

PS rene, linkjes naar goeie info nooit achterhouden :D


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Lemland »

Geen idee of je er iets mee kan, maar die naad zit precies op een plek waar ik in het echt een bosweggetje zou verwachten, op enige hoogte meeslingerend met het spoor. Misschien kan je er een paadje van maken, dat is wat makkelijker te maskeren. Dus de andere kant op, niet maskeren maar juist gebruik er van maken.

Bart


Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door René »

Die techniek met de filterwatten/bloemistenwatten is dus al minstens 6 jaar oud.
Zie hier de struikjeslink:

http://forum.beneluxspoor.net/?topic=14614.0

en dan doen we gelijk deze link er bij:

https://www.google.com/search?f=quick_s ... gws_rd=ssl

"Wooly in de kleur Zwart, ook wel Deco Twister of polywol genoemd, bestaat uit kunststof vezels, die als een wollige, warrige kluwen in elkaar verstrengeld zitten. Hierdoor geeft het een mooi decoratief effect, dat voor heel veel dingen te gebruiken is. Naast decoratie bij bloemschikken, wordt wooly bijvoorbeeld ook toegepast om bomen en struikgewas bij een modelspoorbaan na te maken, of, iets heel anders, bij het toneel voor het maken van pruiken."

Lang leve Google.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Plaats reactie