Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Way to go, boys! Begint al vorm te krijgen.
Heb je die uitrijseinen+voorsein zelf in elkaar gezet? Zo ja, is dat te doen?
J.
Heb je die uitrijseinen+voorsein zelf in elkaar gezet? Zo ja, is dat te doen?
J.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
J,
Alle seinen op de modules zijn bouwpakketjes van Conrad. Zo ver ik begrepen had van Martin was het goed te doen om ze in elkaar te zetten.
Zelf moet ik er nog 2 bouwen maar ben er nog niet aan toe gekomen!
Alle seinen op de modules zijn bouwpakketjes van Conrad. Zo ver ik begrepen had van Martin was het goed te doen om ze in elkaar te zetten.
Zelf moet ik er nog 2 bouwen maar ben er nog niet aan toe gekomen!
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Zo dan, het is weer tijd voor een flinke update.
Chris heeft een start gemaakt met de perrons. Hij gaat ze maken met balsahout en modeleergips. Dit omdat we geen kant-en-klare oplossing kunnen vinden voor de afmetingen van onze perrons.
Als eerst maakt hij de perronranden
Daarmee kan hij een bekisting gaan maken dmv houtlijm en luciferhoutjes
Uiteraard is de afstand grondig getest
Nu moet dat even drogen en zodra hij de andere module heeft gedaan kan hij de bekistig volgieten met gips.
Ondertussen is ook de fabriek en het seinhuis defenitief bevestigd:
De fabriek zal in een later stadium aangekleed worden.
Ikzelf heb ook flinke stappen weten te maken want al onze modules zijn electrisch helemaal aangesloten. Ook de wissels en seinen zijn ingeregeld en de eerste loc heeft inmiddels al zijn meters weten te maken.
Weer een mijlpaal bereikt. Zelf ga ik nu twee weken op vakantie naar het altijd mooie Limburg. Chris blijft thuis en zal de komende twee weken hard aan de perrons werken want 15 augustus komt de club weer bij een om Vissienet te gaan installeren op het schaduwstation en de keerlusmodule. Dan hopen we met iTrain te kunnen testen.
Tussendoor begint de Train Support ook aardig te lopen, gisteren heb ik een BR 14 (Trix) voor een klant gedigitaliseerd en afgelopen weekend twee hobbyisten geholpen met het instellen van de OC32 Ik werk inmiddels aan plannen om een werktafel te gaan maken en zo een heus servicepunt te hebben bij mij thuis.
Groetjes Martin
Chris heeft een start gemaakt met de perrons. Hij gaat ze maken met balsahout en modeleergips. Dit omdat we geen kant-en-klare oplossing kunnen vinden voor de afmetingen van onze perrons.
Als eerst maakt hij de perronranden
Daarmee kan hij een bekisting gaan maken dmv houtlijm en luciferhoutjes
Uiteraard is de afstand grondig getest
Nu moet dat even drogen en zodra hij de andere module heeft gedaan kan hij de bekistig volgieten met gips.
Ondertussen is ook de fabriek en het seinhuis defenitief bevestigd:
De fabriek zal in een later stadium aangekleed worden.
Ikzelf heb ook flinke stappen weten te maken want al onze modules zijn electrisch helemaal aangesloten. Ook de wissels en seinen zijn ingeregeld en de eerste loc heeft inmiddels al zijn meters weten te maken.
Weer een mijlpaal bereikt. Zelf ga ik nu twee weken op vakantie naar het altijd mooie Limburg. Chris blijft thuis en zal de komende twee weken hard aan de perrons werken want 15 augustus komt de club weer bij een om Vissienet te gaan installeren op het schaduwstation en de keerlusmodule. Dan hopen we met iTrain te kunnen testen.
Tussendoor begint de Train Support ook aardig te lopen, gisteren heb ik een BR 14 (Trix) voor een klant gedigitaliseerd en afgelopen weekend twee hobbyisten geholpen met het instellen van de OC32 Ik werk inmiddels aan plannen om een werktafel te gaan maken en zo een heus servicepunt te hebben bij mij thuis.
Groetjes Martin
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Ola vrienden,
Het is alweer een poosje geleden dat ik een update heb gepost, maar er is zeker weer een hele hoop gebeurd. Minus een week vakantie ben ik flink veel tijd bezig geweest in de hal met de clubbaan. En dat moet ook want komend weekend is de grande moment. De testdagen.
Wat is er zoal allemaal gebeurd?
Christian heeft de perrons vormgegeven en de ballast afgemaakt. De perrons zijn nu gereed voor de verf en verwering. En door het beruik van verschillende ballast soorten heeft hij geprobeerd om de lange lap sporen wat contrast te geven. Wat best gelukt is volgens mij.
Ondertussen heb ik de bedrading onder onze modules en die van Casper Lindenburg afgemaakt. De Oc32's ingeregeld en afgesteld en getest in iTrain. Heel saai verhaal maar wat een gigantisch bak werk zeg.
Afgelopen vrijdag kwamen alle modules naar Ermelo voor voorbereidingen op de testdagen op 23 en 24 augustus. Na het koppelen van de modules zijn hebben we alle rails rijdbaar gemaakt en de bezetmeldingen van Vissienet gemonteerd en bedraad. Deze werkzaamheden gingen gisteren weer verder waarbij er wederom een team aan clubleden paraat stonden om alle modules rijdbaar te maken. En gisteren is dat ook gelukt. Eind van de dag reden we handmatig via iTrain heen en weer over de clubbaan. Wat een MIJLPAAL!!!!!!
Morgen ben ikzelf weer de hele dag in de hal om het MCC systeem in iTrain in te voeren en te testen.
Vrijdag is er weer een clubje aanwezig om de modules van Alwin en Joost verder af te maken. Op die modules werken de rangeersporen nog niet maar de doorgaande sporen willen we voor Lochem functioneel hebben.
Ik wil Vrijdag het MCC gedeelte rijdend hebben zodat de wegdek een schilderbeurt kan krijgen.
Zaterdag wod een erg drukke dag.
Vincent Bogers moet Vissienet functioneel gaan maken. De printen zitten wellicht al onder de baan echter de adressering moet nog in de printen geprogrammeert worden en getest. Mijn taak die dag is om alle secties in te meten en in iTrain in te voeren en de locs te gaan ijken.
Zondag is de grote dag: dan moet alles automatisch rijden in iTrain!!!!!!!!!!!
Als dat gebeurt dan zal er ook wel een traantje vloeien vrees is. Aangezien we pas in mei zijn begonnen met dit monsterproject heeft het wel wat voeten in de aarde gehad om de deadline van Lochem te gaan halen. Maar als ons dat lukt dan zijn we ook erg trots en kunnen we onszelf met recht een topclub noemen. Want ook de afgelopen dagn kwamen de leden van heinen en verre naar Ermelo om alles op tijd werkend te krijgen.
Hier een aantal foto's van gisteren:
Zoooo
Komende tijd zullen er weer wat vaker updates komen en hopelijk ook filmpjes en betere foto's.
Groetjes Martin
Het is alweer een poosje geleden dat ik een update heb gepost, maar er is zeker weer een hele hoop gebeurd. Minus een week vakantie ben ik flink veel tijd bezig geweest in de hal met de clubbaan. En dat moet ook want komend weekend is de grande moment. De testdagen.
Wat is er zoal allemaal gebeurd?
Christian heeft de perrons vormgegeven en de ballast afgemaakt. De perrons zijn nu gereed voor de verf en verwering. En door het beruik van verschillende ballast soorten heeft hij geprobeerd om de lange lap sporen wat contrast te geven. Wat best gelukt is volgens mij.
Ondertussen heb ik de bedrading onder onze modules en die van Casper Lindenburg afgemaakt. De Oc32's ingeregeld en afgesteld en getest in iTrain. Heel saai verhaal maar wat een gigantisch bak werk zeg.
Afgelopen vrijdag kwamen alle modules naar Ermelo voor voorbereidingen op de testdagen op 23 en 24 augustus. Na het koppelen van de modules zijn hebben we alle rails rijdbaar gemaakt en de bezetmeldingen van Vissienet gemonteerd en bedraad. Deze werkzaamheden gingen gisteren weer verder waarbij er wederom een team aan clubleden paraat stonden om alle modules rijdbaar te maken. En gisteren is dat ook gelukt. Eind van de dag reden we handmatig via iTrain heen en weer over de clubbaan. Wat een MIJLPAAL!!!!!!
Morgen ben ikzelf weer de hele dag in de hal om het MCC systeem in iTrain in te voeren en te testen.
Vrijdag is er weer een clubje aanwezig om de modules van Alwin en Joost verder af te maken. Op die modules werken de rangeersporen nog niet maar de doorgaande sporen willen we voor Lochem functioneel hebben.
Ik wil Vrijdag het MCC gedeelte rijdend hebben zodat de wegdek een schilderbeurt kan krijgen.
Zaterdag wod een erg drukke dag.
Vincent Bogers moet Vissienet functioneel gaan maken. De printen zitten wellicht al onder de baan echter de adressering moet nog in de printen geprogrammeert worden en getest. Mijn taak die dag is om alle secties in te meten en in iTrain in te voeren en de locs te gaan ijken.
Zondag is de grote dag: dan moet alles automatisch rijden in iTrain!!!!!!!!!!!
Als dat gebeurt dan zal er ook wel een traantje vloeien vrees is. Aangezien we pas in mei zijn begonnen met dit monsterproject heeft het wel wat voeten in de aarde gehad om de deadline van Lochem te gaan halen. Maar als ons dat lukt dan zijn we ook erg trots en kunnen we onszelf met recht een topclub noemen. Want ook de afgelopen dagn kwamen de leden van heinen en verre naar Ermelo om alles op tijd werkend te krijgen.
Hier een aantal foto's van gisteren:
Zoooo
Komende tijd zullen er weer wat vaker updates komen en hopelijk ook filmpjes en betere foto's.
Groetjes Martin
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
dat gaat volgens mij een mooi geheel worden zo
ik kom zeker even kijken in Lochem
Gr Andy
ik kom zeker even kijken in Lochem
Gr Andy
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Hallo hee, wat een eind baan. Stoer werk zo. En eerst zo'n lok-hok en dan het station in doet me ook erg natuurgetrouw aan.
Nou, maak het FF af en we gaan het zien in Lochem!
J.
Nou, maak het FF af en we gaan het zien in Lochem!
J.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Het was hier were een paar weken stil, maar met een goede reden. De afgelopen twee weken zijn we vrijwel non-stop bezig geweest met de clubbaan. ZO goed als elke avond in de week en elke dag in het weekend van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat zijn we met de gehele club bezig geweest om de baan rijklaar te krijgen. Zoals als eens geopperd is zijn we een monsterklus aangegaan om een grote modulebaan binnen een half jaar te bouwen en rijklaar te krijgen.
Nou het was een helse klus maar we kunnen dan eindelijk zeggen dat we in Lochem zullen staan met een baan die via iTrain volledig automatisch zal rijden met zowel treinen (DCC) als auto's (MCC). Al was het tot vorige week nog erg onzeker.....
Het ging niet zonder slag of stoot, zo waren er ngo veel laatste punten die afgewerkt moesten worden en natuurlijk onze grootste uitdaging: Vissienet. Een van de leden heeft zelf zijn bezetmelders en decoders ontwikkeld en die wilde we de kans geven om zijn product werkend te krijgen. Helaas hebben we moeten concluderen dat ondanks dat de printen functioneren het voor het product vissienet nog te vroeg is. De grote hoeveelheid communicatie liet het loconet storen en daardoor wilde er weinig tot niks goed rijden.
Rob Schellenbach bleek hierin de grote redder van de club door zijn donatie aan mij. In zijn verzameling zaten een aantal ESU Servoswitchen en Rosoft bezetmeldprinten alsmede (Het mooiste van alles) een ECOS 2. De afgelopen zaterdag hebben we wederom met veel leden van de club hard gewerkt en hebben we in 1 dag tijd de hele baan omgebouwd van Loconet naar S88. Er gingen in totaal 3 servo switchen, 9 bezetmeldprinten en 4 keerlus extreme printen in. De grote kant was in het begin al voorzien van OC32, die waren al gereed en rijklaar dus dat scheelde een heleboel werk. Rond 5 uur werd de Ecos aangeslingerd en iTrain en een 5 minuten later reden de eerste locs over de baan. Door tijdgebrek heb ik maar 3 locs kunnen ijken maar met die drie locs is er een paar uur automatisch gereden over de baan tot grote vreugd en tevredenheid.
Helaas heeft de baan wel een slachtoffer geeist... De ACTS class 66 b;eef hangen op een wissel en kreeg een sluiting. Daardoor had de loc ineens een rookgenerator. In een poging de loc te redden brandde ik mijn vingers en viel de loc in stukjes uit mekaar op de grond. Een triest momentje dat wel.
Maar dat werd overstemd door geluk want we hebben het gered. De baan is klaar en we hebben met de hele club een monsterprestatie neergezet door een 25 meter lange modulebaan binnen 4 maanden te bouwen!!!!!!!!!!!!!!!
Op een paar modules na heeft de baan nog geen scenery zodat er in Lochem een modelbaan in aanbouw te zien zal zijn. Zo kunnen jullie elke beurs de baan zien groeien.
Foto's volgens nog.
Groetjes
Nou het was een helse klus maar we kunnen dan eindelijk zeggen dat we in Lochem zullen staan met een baan die via iTrain volledig automatisch zal rijden met zowel treinen (DCC) als auto's (MCC). Al was het tot vorige week nog erg onzeker.....
Het ging niet zonder slag of stoot, zo waren er ngo veel laatste punten die afgewerkt moesten worden en natuurlijk onze grootste uitdaging: Vissienet. Een van de leden heeft zelf zijn bezetmelders en decoders ontwikkeld en die wilde we de kans geven om zijn product werkend te krijgen. Helaas hebben we moeten concluderen dat ondanks dat de printen functioneren het voor het product vissienet nog te vroeg is. De grote hoeveelheid communicatie liet het loconet storen en daardoor wilde er weinig tot niks goed rijden.
Rob Schellenbach bleek hierin de grote redder van de club door zijn donatie aan mij. In zijn verzameling zaten een aantal ESU Servoswitchen en Rosoft bezetmeldprinten alsmede (Het mooiste van alles) een ECOS 2. De afgelopen zaterdag hebben we wederom met veel leden van de club hard gewerkt en hebben we in 1 dag tijd de hele baan omgebouwd van Loconet naar S88. Er gingen in totaal 3 servo switchen, 9 bezetmeldprinten en 4 keerlus extreme printen in. De grote kant was in het begin al voorzien van OC32, die waren al gereed en rijklaar dus dat scheelde een heleboel werk. Rond 5 uur werd de Ecos aangeslingerd en iTrain en een 5 minuten later reden de eerste locs over de baan. Door tijdgebrek heb ik maar 3 locs kunnen ijken maar met die drie locs is er een paar uur automatisch gereden over de baan tot grote vreugd en tevredenheid.
Helaas heeft de baan wel een slachtoffer geeist... De ACTS class 66 b;eef hangen op een wissel en kreeg een sluiting. Daardoor had de loc ineens een rookgenerator. In een poging de loc te redden brandde ik mijn vingers en viel de loc in stukjes uit mekaar op de grond. Een triest momentje dat wel.
Maar dat werd overstemd door geluk want we hebben het gered. De baan is klaar en we hebben met de hele club een monsterprestatie neergezet door een 25 meter lange modulebaan binnen 4 maanden te bouwen!!!!!!!!!!!!!!!
Op een paar modules na heeft de baan nog geen scenery zodat er in Lochem een modelbaan in aanbouw te zien zal zijn. Zo kunnen jullie elke beurs de baan zien groeien.
Foto's volgens nog.
Groetjes
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Martin, ik zie hier nog echt een puntje van aandachtmartindomburg schreef:De ACTS class 66 b;eef hangen op een wissel en kreeg een sluiting. Daardoor had de loc ineens een rookgenerator. In een poging de loc te redden brandde ik mijn vingers...
Het fijt dat een lok veranderd in een gloeikachel terwijl de kortsluit beveiliging had moeten ingrijpen...
Op hoeveel amp staat een sectie hier afgesteld?
Op dit puntje na, een mooie prestatie
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
De ecos staat nog op 4 amp, straks in Lochem moet ik ff zien wat het gevraagde vermogen is. Maar die had gewoon in moeten grijpen. De decoder ziet er niet verbrand uit. Dus ik heb ook nog geen oorzaak gevonden.
De loc heeft zich vermoedelijk op een wissel klem gereden die niet was omgegaan. Ja sluiting. Echter de decoder zag er niet verbrand uit maar het chasis was erg Het. Kan ook de motor zijn geweest. Als die blokeerd dan kruid je ook een brandje.
Greetz
De loc heeft zich vermoedelijk op een wissel klem gereden die niet was omgegaan. Ja sluiting. Echter de decoder zag er niet verbrand uit maar het chasis was erg Het. Kan ook de motor zijn geweest. Als die blokeerd dan kruid je ook een brandje.
Greetz
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Martin, zocht jij niet die overwegbomen met die kettingen er onder, had nl dit nog gevonden:
Krüger Modellbau
Krüger Modellbau
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Hi Martin&Friends,
Kijk, dat is goed nieuws. Wat een immens project, zeg. Man man.....maar hulde voor de prestatie van de eerste rijdende trein. Ik ken het momentje....
Maarrrr, dat van die weggefikte lok begrijp ik niet helemaal. Ik heb de ECoS (de ouwe) hier al jááren op 4 amps max staan. Maar het minste of geringste ontsporingkje leidt hier al tot kortsluitbeveiliging. Dan moet er natuurlijk wel een kortsluiting optreden, wat je standaard hebt met de Peco wissels als die niet juist omgaan of open gereden worden ofzo. Dan krijg je direct een rooie lamp en dus ook een noodstop in Koploper. Kijk er nog even goed naar, want de spanning zou er wel af moeten gaan.
J.
Kijk, dat is goed nieuws. Wat een immens project, zeg. Man man.....maar hulde voor de prestatie van de eerste rijdende trein. Ik ken het momentje....
Maarrrr, dat van die weggefikte lok begrijp ik niet helemaal. Ik heb de ECoS (de ouwe) hier al jááren op 4 amps max staan. Maar het minste of geringste ontsporingkje leidt hier al tot kortsluitbeveiliging. Dan moet er natuurlijk wel een kortsluiting optreden, wat je standaard hebt met de Peco wissels als die niet juist omgaan of open gereden worden ofzo. Dan krijg je direct een rooie lamp en dus ook een noodstop in Koploper. Kijk er nog even goed naar, want de spanning zou er wel af moeten gaan.
J.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Ja het blijft raar want de beveiliging werkt gewoon. Die is er daarvoor al een paar keer uitgegaan door een verkeerde polarisatie.
Binnenkort maar eens kijken naar het gebakje
Binnenkort maar eens kijken naar het gebakje
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Heren..... wat een TOP prestatie!!!! Jammer van die Class 66, hopelijk is hij nog wat op te lappen.
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Jazeker. Gisteren gedaan met een donor model. De decoder bleek nog helemaal intakt te zijn
Groetjes
Groetjes
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Afgelopen weekend was het grote moment van MC de Spoorstaaf: Lochem 2014. Als sinds de start van de bouw begin mei is er met man en macht gewerkt om in Lochem te staan met een werkende modulebaan. En het is ons gelukt!!!!!!!!!!!
Zaterdag liepen we nog tegen wat storingen aan, welke de zondag helemaal opgelost waren. De modulebaan in samenwerking met iTrain liep als een zonnetje:
http://youtu.be/aRGIPH2hf_0
(met dank aan Casper)
Het grootste deel van de rijdende collectie komt bij Rob Schellenbach vandaan welke helaas door zijn gezondheid niet in staat was om te komen kijken.
De organisatie van Hans & Familie was echt super en we hebben twee leuke dagen gehad. We hebben een interessante baan weten neer te zetten waar de n-spoor rustig en kalm rijd op schaalsnelheid en waar de landschappen divers zijn. Aldus wat reacties welke we kregen van bezoekers. Hierbij wil ikd an ook het gehele team bedanken voor hun inzet en bijdrage aan de modulebaan, en de vrouwen voor hun geduld
Aan het eind van de dag hebben we een monstertrein neergezet voor een stunt: 4x G2000 gevolgd door 55 Ertzwagens met een lengte tot bijna 6 meter. Aan het eind reed een BR 203 mee om de wagens bij elkaar te houden.
http://youtu.be/8epPzjOj-wk
(met dank aan Joost)
De komende maanden gaan we de gevonden storingen verhelpen en klaarmaken voor Houten Digitaal op 13 december in Houten. Hopelijk doet het MCC gedeelte dan ook mee want op de vrijdag begaf een van de componenten het op de UCCI.
Voor Chris en mij de komende maand even geen modulebouw meer, wij gaan ons weer even volledig storten op project Schellenbach
Groetjes
Zaterdag liepen we nog tegen wat storingen aan, welke de zondag helemaal opgelost waren. De modulebaan in samenwerking met iTrain liep als een zonnetje:
http://youtu.be/aRGIPH2hf_0
(met dank aan Casper)
Het grootste deel van de rijdende collectie komt bij Rob Schellenbach vandaan welke helaas door zijn gezondheid niet in staat was om te komen kijken.
De organisatie van Hans & Familie was echt super en we hebben twee leuke dagen gehad. We hebben een interessante baan weten neer te zetten waar de n-spoor rustig en kalm rijd op schaalsnelheid en waar de landschappen divers zijn. Aldus wat reacties welke we kregen van bezoekers. Hierbij wil ikd an ook het gehele team bedanken voor hun inzet en bijdrage aan de modulebaan, en de vrouwen voor hun geduld
Aan het eind van de dag hebben we een monstertrein neergezet voor een stunt: 4x G2000 gevolgd door 55 Ertzwagens met een lengte tot bijna 6 meter. Aan het eind reed een BR 203 mee om de wagens bij elkaar te houden.
http://youtu.be/8epPzjOj-wk
(met dank aan Joost)
De komende maanden gaan we de gevonden storingen verhelpen en klaarmaken voor Houten Digitaal op 13 december in Houten. Hopelijk doet het MCC gedeelte dan ook mee want op de vrijdag begaf een van de componenten het op de UCCI.
Voor Chris en mij de komende maand even geen modulebouw meer, wij gaan ons weer even volledig storten op project Schellenbach
Groetjes
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
hoi wat voorn draad gebruiken jullie voor de faller car system?
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Dit is geen Faller Carsystem meer 'Stargazer', dit is MCC. MCC is absoluut superieur aan het Faller Carsystem. In plaats van de standaard ijzerdraad bij FCS gebruikt men bij MCC een magneetband, een dunne flexibele bruine band in het wegdek. Deze werkt veel betrouwbaarder dan de ijzerdraad en omdat ie sterker is hoeft de 'sleper' ook niet het wegdek te raken.
Het verschil tussen MCC en FCS is groot, de enige overeenkomst is een elektromotortje in de auto en een magneet-'slepertje' op een sturende vooras. Daar houdt het zo'n beetje op. Voor meer info: zie hier. Waarschuwing! Groot risico op 'dat-wil-ik-ook!'-gevoelens.
Het verschil tussen MCC en FCS is groot, de enige overeenkomst is een elektromotortje in de auto en een magneet-'slepertje' op een sturende vooras. Daar houdt het zo'n beetje op. Voor meer info: zie hier. Waarschuwing! Groot risico op 'dat-wil-ik-ook!'-gevoelens.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Vergeet niet dat kramp in je portemonnee gevoel maarten...
Maar dat terzijde. Het Is inderdaad magneetband. En dat werkt ook prima als alternatief voor het standaard ijzerdraad van faller.
Maar dat terzijde. Het Is inderdaad magneetband. En dat werkt ook prima als alternatief voor het standaard ijzerdraad van faller.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Zo hallo zeg! Dat is me even een partij duur. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan eigenlijk. Wel een gaaf systeem, inderdaad veel mooier dan dat kansloze Faller Systeem. Tegen de tijd dat ik een paar rijdende stadsbusjes wil hebben bij D-R. zal er ook wel al een stadsbus zijn.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Wat is duur? De aanleg is heel goedkoop alleen de auto moet je zien als een loc qua prijs.
De centrale is maar 95,- het wegdek heb je voor een paar tientjes klaar
Groetjes
De centrale is maar 95,- het wegdek heb je voor een paar tientjes klaar
Groetjes
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Ik vind duur ook relatief. Velen kopen regelmatig (sommigen bijna wekelijks!) een loc die minstens net zo duur is. En locs heb je veel meer dat (rijdende) vrachtauto's of bussen.
@Jeroen: in principe elke (niet rijdende) bus (of vrachtauto) die jij wilt is om te bouwen naar MCC. En als je een bepaalde uitvoering (kleur) wilt hebben dan kan Rob Bisschop dat vast wel voor je omspuiten, inclusief decals.
@Jeroen: in principe elke (niet rijdende) bus (of vrachtauto) die jij wilt is om te bouwen naar MCC. En als je een bepaalde uitvoering (kleur) wilt hebben dan kan Rob Bisschop dat vast wel voor je omspuiten, inclusief decals.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Een startset met een autootje voor 350 EUR? Vind ik duur. En zo'n autootje (ok, met verlichting etc.) voor 250-280 eur? Loks koop ik voor de helft, digitaal en wel. Maar goed, ik vind alles al snel duur.
Anyway, lijkt me gaaf om te hebben rijden op termijn.
Anyway, lijkt me gaaf om te hebben rijden op termijn.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Ik vind t ookniet goedkoop. Maar tof Is het wel.. Alleen zo vervelend dat het nog kleiner Is en de spullen lastig te vinden anders Had zo'n wagentje ook wel zelf te knutselen geweest.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
Net als met alles kun je het zo duur maken als je wilt. Als je een beetje handig bent kun je ook zelf een bestaande 5-euro vrachtauto/bus ombouwen naar MCC met 120 euro aan onderdelen. Die informatie is niet vermeld, maar het kan wel.
Maarre... we dwalen een beetje af!
Maarre... we dwalen een beetje af!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module Domburg
ok heb net die van faller gekocht
startset 109 euro met een vrachtauto ik had nog nooit van mcc gehoord tot vandaag
volgens de site die ik op internet vond staan ze op Eurospoor zal eens gaan kijken
http://mcc-modelcarparts.eu/
startset 109 euro met een vrachtauto ik had nog nooit van mcc gehoord tot vandaag
volgens de site die ik op internet vond staan ze op Eurospoor zal eens gaan kijken
http://mcc-modelcarparts.eu/