Ik ben weer helemaal bijgekomen van de beurs in Lochem
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Wat was dat genieten zeg!
Jammer genoeg was de baan nog niet voorzien van aankleding, wat ik wel voor ogen had. Een maandje voor de beurs besloot ik de baan van ballast te gaan voorzien en dat ging niet goed! Toen de verdunde boekbinderslijm in contact kwam het mdf viel dat letterlijk uit elkaar! Ik heb toen besloten de tafels met mdf weg te doen en nieuwe te maken uit multiplex. En toen was het begin September.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik heb alle rails en elektrische contacten weer kunnen maken. Meer zat er niet in. Op de beurs heb ik maar enkele foto's en 1 filmpje gemaakt. Normaal maak ik een hele hoop maar ik was toch wel druk bezig met opbouwen en rijden.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Hier komen ze;
Hier ben ik de poten onder de modules aan het zetten. De module op de voorgrond had de avond ervoor een flinke smak op de grond gemaakt. Deze viel met de rails naar beneden op de grond!
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Gelukkig werkte alles nog en waren er geen draadjes of rails verbroken.
Hier liggen de volgende modules klaar.
Het publiek was er natuurlijk al want ik kwam veel te laat binnen. Dat maakte het wel spannend maar gelukkig hield iedereen rekening met me. De tafels hadden nog niet eerder op deze poten gestaan. Daarom had ik een hoop gereedschap bij me en kon ik nog enkele noodzakelijke aanpassingen maken voordat alles goed stond. Ik heb af en toe wel staan vloeken in de kerk!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Gelukkig reed alles rond 14:30 en kon ik alles digitaal, zonder koploper helaas, laten rondrijden.
Op zondag kwam Joost regelmatig buurten en ontstond er een heuse testsessie.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Omdat ik niet veel had om te laten zien besloot ik de ertstrein maar op de rails te zetten. In totaal had ik 43 bakken, alles ging erop! Dat zorgde voor een aantal glimlachen, mooi!
Loks van Joost in dubbeltractie voor de ertstrein;
Op een gegeven moment ging de mak 6400 van Geordie voor de ertstrein. 38 bakken trok hij een rondje met de nodige wielspin erbij, erg gaaf om te zien!
Foto van Ad:
Tevens had Joost nog een bijzondere lok van Arnold bij zich. Dit zware apparaat heeft een dik chassis en trok de ertstrein alsof het niets was! Het is een MaK lok en dus doopte ik de lok om tot "makbeest". (Grappig, want in kerk) De hele middag heeft hij prachtig gereden. Hier een filmpje van makbeest met 43 ertsbakken;
https://flic.kr/p/p9kWxA
Makbeest actiefoto;
En toen was de beurs weer af... 2 dagen daarna heb ik de baan thuis weer opgebouwd. Alles werkte nog steeds, phew.
Dit weekend heb ik de hele baan in koploper gezet en na wat geruzie werkte het dan eindelijk! Wat ik heb geleerd?; alles stap voor stap invoeren en goed testen. Het is echt kicken om alles vol automatisch te zien rijden.
Nu kan ik het schaduwstation gaan uitbreiden en de baan verder aankleden.
Volgend jaar weer? Waarschijnlijk niet... Maar misschien wel weer in 2016.