De afgelopen dagen heb ik de savanne verder aangelegd.
En gevuld.
Ik ben zelf trots op het resultaat. In alle knutseldrift ben ik een beetje vergeten om tussendoor how it's made foto's te maken. Dus ik zal het één en ander gewoon beschrijven.
De boompjes zijn door Alwin gemaakt met behulp van elektriciteitsdraad, clumbfoliage en haarlak (dan had ik dat toch niet helemaal voor niets in huis).
Het savannehuis heb ik gemaakt op een wc-rolletje, met styreen H-profielen ertegenaan. Daartussen heb ik stukjes karton en plastic verpakkingsmateriaal geschoven. Omdat het een rieten gebouw is heb ik op de stukjes karton de haren van een nagelborsteltje geplakt. Een precisiewerkje waar zelfs mijn kleine vrouwelijke vingers wat aan de grote kant voor zijn.
Het bruggetje is, zoals al eerder verteld, gemaakt van coctailprikkers. De reling is heel simpel een zwart elektriciteitsdraadje.
Hier nog wat detailfotootjes. Al moet je toch echt naar Lochem komen om alles en vooral alles scherp te kunnen zien.
Dan de grote afwezigen op de savanne, de zebra's. Bedankt voor de tip Maarten, ik ben er druk mee aan de slag gegaan. Helaas liep ik tegen twee problemen aan. Ten eerste wilde de fineliner of stift of welk schrijfwaar dan ook niet blijven zitten op de wit geverfde (Humbrol) paarden. Daarnaast sloeg de kleur van een toch echt zwarte fineliner op de al wit geleverde paarden blauw uit.
Hoe heb ik dan die andere zebra mooi zwart wit gekregen? Een hoop geduld, een vaste hand, een heel dun penseeltje van den plaatselijke hobbywinkel en wat zwarte verf. Wat een rotwerkje, vandaar dat er nog niet meer zebra's geverfd zijn en de savanne nog op de laatste bewoners moet wachten.