Traibergen (Weer mee begonnen)
-
Onderwerp starter - Berichten: 595
Re: Modulebaan Traibergen. Het baanplan is af!
@Hoontje:
Het was vooral om te kijken in hoeverre ik donkere foto's kan maken.
Het was vooral om te kijken in hoeverre ik donkere foto's kan maken.
-
Zoals beloofd nog wat foto's van het nieuwe baanplan.
Dit keer heb ik gewerkt met een kerndoelen:
1. Het moet leuk zijn om met zijn tweeën te kunnen rijden maar je moet er ook in je eentje mee kunnen rijden.
2. Er moeten veel rangeermogelijkheden zijn. (Had het vorige baanplan niet.)
3. Het moet niet al te groot worden.
En dit is het baanplan:
10 millimeter is de gewone hoogte maar op sommige plekken kloppen de hoogtes niet helemaal.
Het zal allemaal niet direct worden aangelegd.
Het bergspoortje (blauw) zal zoals ik al vaak heb gezegd pas later worden aangelegd.
Eerst komt het hoofdspoor en dan het rangeerterrein.
Dus mijn preisertjes die in de bergen wonen hebben nog pech.
Die moeten tot de trein er is nog een paar honderd meter lopen naar alle winkels want de enige plek met winkels in Traibergen is in Traibergen-city.
Dit keer heb ik gewerkt met een kerndoelen:
1. Het moet leuk zijn om met zijn tweeën te kunnen rijden maar je moet er ook in je eentje mee kunnen rijden.
2. Er moeten veel rangeermogelijkheden zijn. (Had het vorige baanplan niet.)
3. Het moet niet al te groot worden.
En dit is het baanplan:
10 millimeter is de gewone hoogte maar op sommige plekken kloppen de hoogtes niet helemaal.
Het zal allemaal niet direct worden aangelegd.
Het bergspoortje (blauw) zal zoals ik al vaak heb gezegd pas later worden aangelegd.
Eerst komt het hoofdspoor en dan het rangeerterrein.
Dus mijn preisertjes die in de bergen wonen hebben nog pech.
Die moeten tot de trein er is nog een paar honderd meter lopen naar alle winkels want de enige plek met winkels in Traibergen is in Traibergen-city.
Hint.
Abel ben je wel bewust dat als je geen voorzieningen treft in de lus na het station, bij het engels wissel zit het probleem, kortsluiting.
Of wordt het gedeelte na het stations gedeelte al bedacht als keerlus met voorzieningen?
Verder een leuk plan op een kleine baan. Succes
Groet Henk
Abel ben je wel bewust dat als je geen voorzieningen treft in de lus na het station, bij het engels wissel zit het probleem, kortsluiting.
Of wordt het gedeelte na het stations gedeelte al bedacht als keerlus met voorzieningen?
Verder een leuk plan op een kleine baan. Succes
Groet Henk
-
Het is geen Engelse wissel maar een Fleischmann 9162 kruising 15graden links.
Die geeft toch geen kortsluiting?
Die geeft toch geen kortsluiting?
Zo ver ik het zie heb je hier geen last van Abel
Deze kruising heeft gescheiden sporen, dat moet dus goed gaan
Er veranderd dus niets voor jou opzichte van je eerste tekening, behalve dat je zo meer mogelijkheden heb
Veel bouw en rij plezier zo Abel
Je bent lekker bezig
Mvg,
Ad
Deze kruising heeft gescheiden sporen, dat moet dus goed gaan
Er veranderd dus niets voor jou opzichte van je eerste tekening, behalve dat je zo meer mogelijkheden heb
Veel bouw en rij plezier zo Abel
Je bent lekker bezig
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Aangezien Traibergen geen schengenland is moet je je paspoort laten zien bij aankomst.
En wie regelt dat?
Natuurlijk, de plaatselijke werkers van het rangeerterrein:
Doet ook elk land.
Na wat bijscholing over paspoorten, treinen, gevaarlijke stoffen en dergelijke konden ze aan het werk als douanier.
Ze gingen controleren of ze bij mijn baanplan makkelijk en veilig treinen met mogelijke illegale en/of gevaarlijke stoffen kunnen onderbrengen.
Ze kwamen naar buiten met deze tekening:
Het lijkt een beetje onduidelijk maar ze vinden dat internationale treinen bij controle in het gele gebied moeten staan en het gevaarlijke gebied bij het uitpompen van de vloeistof is in de rode cirkel.
De douane zegt dat door de vele hoge en steile bergen het gevaarlijke gebied zeer klein is.
Op het station zullen ze het houten loket gebruiken dat op perron 2 staat om reizigers van internationale treinen te controleren:
Zoals je ziet is het geen groot kantoortje maar er zullen ook geen horden mensen per dag komen.
Ik schat hooguit 40 mensen per dag.
Verder wordt tijdens het controleren ook de hele trein en de bagage van de reizigers gecontroleerd.
Hiervoor wordt de trein zelfs op het rangeerterrein gezet om de trein misschien wel vier uur lang te controleren en alle tassen, koffers, jassen en zelfs stoelen in de trein binnenstebuiten te keren. (De Traibergse douane is zeer streng)
Maar als je eenmaal door de douane heen bent dan kom je in een prachtig land.
Een land waar de spoorwegen een lange geschiedenis heeft.
Een land waar rond 1750 al rails werd gelegd om paardenkoetsen snel en met minder wrijving dan luchtbanden te vervoeren. (ook een land met oude infrastructuur, Slechte wegen, oude treinen, verlaten stationsgebouwen en waar weinig aan veiligheid wordt gedacht (De plek om zeer gevaarlijke stoffen te controleren en uit de trein te pompen ligt pal naast de plek waar diesel wordt opgeslagen) maar over die dingen hebben ze het nooit.)
En wie regelt dat?
Natuurlijk, de plaatselijke werkers van het rangeerterrein:
Doet ook elk land.
Na wat bijscholing over paspoorten, treinen, gevaarlijke stoffen en dergelijke konden ze aan het werk als douanier.
Ze gingen controleren of ze bij mijn baanplan makkelijk en veilig treinen met mogelijke illegale en/of gevaarlijke stoffen kunnen onderbrengen.
Ze kwamen naar buiten met deze tekening:
Het lijkt een beetje onduidelijk maar ze vinden dat internationale treinen bij controle in het gele gebied moeten staan en het gevaarlijke gebied bij het uitpompen van de vloeistof is in de rode cirkel.
De douane zegt dat door de vele hoge en steile bergen het gevaarlijke gebied zeer klein is.
Op het station zullen ze het houten loket gebruiken dat op perron 2 staat om reizigers van internationale treinen te controleren:
Zoals je ziet is het geen groot kantoortje maar er zullen ook geen horden mensen per dag komen.
Ik schat hooguit 40 mensen per dag.
Verder wordt tijdens het controleren ook de hele trein en de bagage van de reizigers gecontroleerd.
Hiervoor wordt de trein zelfs op het rangeerterrein gezet om de trein misschien wel vier uur lang te controleren en alle tassen, koffers, jassen en zelfs stoelen in de trein binnenstebuiten te keren. (De Traibergse douane is zeer streng)
Maar als je eenmaal door de douane heen bent dan kom je in een prachtig land.
Een land waar de spoorwegen een lange geschiedenis heeft.
Een land waar rond 1750 al rails werd gelegd om paardenkoetsen snel en met minder wrijving dan luchtbanden te vervoeren. (ook een land met oude infrastructuur, Slechte wegen, oude treinen, verlaten stationsgebouwen en waar weinig aan veiligheid wordt gedacht (De plek om zeer gevaarlijke stoffen te controleren en uit de trein te pompen ligt pal naast de plek waar diesel wordt opgeslagen) maar over die dingen hebben ze het nooit.)
-
- Moderator
- Contacteer:
Leuke foto's. Mooi idee ook. Bent goed bezig Abel.
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Ik was gister naar het nationaal modelspoor museum Sneek geweest. Dit was erg leuk en ik heb erg veel leuke banen en modellen gezien.
Foto's?
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
-
-
Wat kwam er vandaag kwam er uit de printer rollen? Het hele baanplan in 1:1!
Dus ik heb het even voor de foto op de tafel gelegd. (Het moet nog netter worden gelegd en worden vastgeplakt)
Zoals je ziet is de ruimte totaal verbouwd.
Vinyl gelegd, Luxaflex geïnstalleerd en dergelijke zaken.
De restjes Vinyl zullen worden gebruikt voor het dempen van geluid als de treinen onder de plaat zitten.
Dus ik heb het even voor de foto op de tafel gelegd. (Het moet nog netter worden gelegd en worden vastgeplakt)
Zoals je ziet is de ruimte totaal verbouwd.
Vinyl gelegd, Luxaflex geïnstalleerd en dergelijke zaken.
De restjes Vinyl zullen worden gebruikt voor het dempen van geluid als de treinen onder de plaat zitten.
-
Re: Modulebaan Traibergen. 1,90x90 cm sneak preview.
Ik heb het baanplan behoorlijk gewijzigd. Hierdoor zal er onder andere meer ruimte beschikbaar zijn om te rangeren.
Een paar kleine sneak-previews:
Het wordt de bedoeling dat hier een reizigersbrug komt tussen de blauwe berglijn en gewone lijn zodat reizigers daar makkelijk kunnen overstappen:
Wat zou dit nou zijn?
Intussen is er al een sneak preview van het hele baanplan te vinden. Bij een goed antwoord van waar de sneak preview van het hele baanplan zich bevind zal ik nog wat stukjes baanplan online zetten.
Een paar kleine sneak-previews:
Het wordt de bedoeling dat hier een reizigersbrug komt tussen de blauwe berglijn en gewone lijn zodat reizigers daar makkelijk kunnen overstappen:
Wat zou dit nou zijn?
Intussen is er al een sneak preview van het hele baanplan te vinden. Bij een goed antwoord van waar de sneak preview van het hele baanplan zich bevind zal ik nog wat stukjes baanplan online zetten.
-
RE: (startersset is binnen)
Wat reed er vandaag rond:
Klik voor video.
Wat je hier ziet is een fleischmann BR204 uit mijn gekochte startersset nummer 931404.
Klik voor video.
Wat je hier ziet is een fleischmann BR204 uit mijn gekochte startersset nummer 931404.
-
Re: Modulebaan Traibergen. 1,90x90 cm. (Rails wordt gekocht.
Ik heb vandaag uitgezocht welke rails ik moet kopen en hoeveel dat kost.
Vandaag ga ik het ook bestellen.
Vandaag ga ik het ook bestellen.
-
Re: Modulebaan Traibergen. 1,90x90 cm. (Rails is besteld.)
Vanmiddag heb ik alle rails die ik nodig heb bestelt bij de n-spoorstore.
En nu is het wachten op een busje van DHL met 40 stukken rails.
En nu is het wachten op een busje van DHL met 40 stukken rails.
-
Re: Modulebaan Traibergen. 1,90x90 cm. (Rails wordt gekocht.
Ik had al langere tijd geleden (2014) de rails tijdelijk gelegd.
Vandaag ben ik bezig met het afstoffen van de rails. ( )
Vandaag ben ik bezig met het afstoffen van de rails. ( )
-
- Contacteer:
Re: Traibergen. 1,90x90 cm. (Rails is tijdelijk gelegd)
Abel hier het zelfde proces alle rails eraf gehaald schoongemaakt nu klein ovaaltje liggen voor inrijden nieuwe loc fleischmann 721101 een BR 203 van de DB.
Jij ook succes met poetsen en opnieuw leggen.
Gr marc
Jij ook succes met poetsen en opnieuw leggen.
Gr marc
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
-
Vanwege wat meer drukte met de middelbare school en een vakantie heb ik even wat minder aan modelspoor kunnen doen maar ik wil vanaf morgen weer elke avond eventjes wat aan modelspoor doen.
-
- Contacteer:
Succes abel even goed poetsen voor je gaat rijden.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
-
Re: Traibergen. 1,90x90 cm. (Ben weer begonnen)
Vanaf gisteren voor de hele week voor school huiswerkvrij!
Dat wordt dus me weer bezig houden met modelspoor.
Dat wordt dus me weer bezig houden met modelspoor.
-
Re: Traibergen. 1,90x90 cm. (Ben weer begonnen)
Eindelijk weer nieuwe ontwikkelingen in Traibergen!
Woningbouwvereniging Traibouw start met de bouw van flats in Traibergen.
Er zullen in totaal 16 appartementen beschikbaar komen waarvan er al 13 van zijn verhuurd.
_________________________________________________________________________________________________
Daarnaast ben ik bezig om de rails af te stoffen.
Dat krijg je als je op vakantie bent gegaan en bent vergeten te stofzuigen voor vertrek.
_________________________________________________________________________________________________
Ik ben ook bezig met de bouwtekeningen voor Traibergen-City (de hoofdstad van Traibergen).
Updates volgen.
Woningbouwvereniging Traibouw start met de bouw van flats in Traibergen.
Er zullen in totaal 16 appartementen beschikbaar komen waarvan er al 13 van zijn verhuurd.
Daarnaast ben ik bezig om de rails af te stoffen.
Dat krijg je als je op vakantie bent gegaan en bent vergeten te stofzuigen voor vertrek.
Ik ben ook bezig met de bouwtekeningen voor Traibergen-City (de hoofdstad van Traibergen).
Updates volgen.
-
Re: Traibergen.
De bouwtekeningen van Traibergen-City schieten niet zo op.
Elke keer knapt het potlood waar ik mee teken.
Elke keer knapt het potlood waar ik mee teken.
Ik denk dat het potlood te vaak gevallen is...........
Of je zet teveel kracht (bent te enthousiast)
Of je zet teveel kracht (bent te enthousiast)
-
-
Als ik deze avond terug kijk op mijn dagje bouwen in de vakantie ben ik best tevreden met wat ik heb gedaan.
Alleen schiet de plattegrond van Traibergen-City nog niet zo op.
Ik denk ook dat de preisertjes blij worden als ze over een aantal weken in kunnen trekken in hun appartementen.
Ik hoop dat in de zomervakantie de preisertjes ook in Traibergen zomervakantie kunnen vieren met een appartement, kunnen gaan werken op Traibergen-goederen en met de trein kunnen reizen.
Alleen schiet de plattegrond van Traibergen-City nog niet zo op.
Ik denk ook dat de preisertjes blij worden als ze over een aantal weken in kunnen trekken in hun appartementen.
Ik hoop dat in de zomervakantie de preisertjes ook in Traibergen zomervakantie kunnen vieren met een appartement, kunnen gaan werken op Traibergen-goederen en met de trein kunnen reizen.