Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wablo »

Jeroen,
Heel erg mooooooooooooi, :-P :-P lever je bij zulke foto's ook een lekbakje anders wordt mijn toetsenbord zo nat :lol: :lol:
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3752
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Bizar mooi kleurenspel Jeroen!!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

je heb een kans laten liggen, je had hovenier moeten worden.
Want het ziet er weer geweldig uit, je hebt echt wel groene vingers.
Maar ik heb nog een vraagje als je met de modules naar Lochem gaat haal je dan
alle bovenleidingen en masten van je modules af? of heb je het zo gemaakt dat alles kan blijven zitten?

groeten Wim


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Gaat wel een hele bak tijd in zitten, maar mooi hakwerk weer.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Gaat wel een hele bak tijd in zitten
Dat kun je wel zeggen. Valt me flink tegen wat dat betreft. Maar ja, ik kan niet de hele dag modelbouwen helaas......en ik ben ook niet gauw tevreden.
je heb een kans laten liggen, je had hovenier moeten worden.
Want het ziet er weer geweldig uit, je hebt echt wel groene vingers.
Maar ik heb nog een vraagje als je met de modules naar Lochem gaat haal je dan
alle bovenleidingen en masten van je modules af? of heb je het zo gemaakt dat alles kan blijven zitten?
Nou, kans laten liggen? Ik ben een beetje te lui om hovenier te worden, vrees ik. We hebben ook een tuin en daar kom ik niet verder dan (verplicht en in opdracht of order na protest, etc..) grasmaaien. Dan moet ik al dat onkruid gaan opruimen. Wat een kloteklus. Nee, dan kun je beter met je modelbaantje gaan klooien: één keer onkruid enzo aanleggen en hatseklats klaar. Toch bedankt voor je compliment. Uiteraard ken ik de uitdrukking, maar je krijgt er trouwens ook letterlijk groene vingers van die aan elkaar kleven van de spuitlijm......ja, het is wat...

Wim, de bovenleiding staat gewoon vast, en is op bepaalde plekken zelfs onmogelijk er weer af te halen zonder sloopwerk. De draden die wat lastiger 'hangen', om het zo maar te zeggen, zijn ook gefixeerd met een klein beetje secondenlijm.

Ik vond nog een fotootje van de 'rotsmodule', als een totaalplaatje. Dan heb je een idee van de afmetingen. Er zit niet alleen veel gips in, maar er gaat nu ook veel groenspul in zitten.

Afbeelding

De rotsen hebben weer wat meer kleur gekregen. Beetje aardaccenten erin, de boel met een wash van zwart geverfd, de uitstekende punten gedrybrusht, en als laatste met een klein penseeltje de diepere spleten nog extra voorzien van wat verdunde zwarte verf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dus flink groenen. Daar heb ik inmiddels ook weer a-von-den inzitten. En eigenlijk zijn het dan nog maar kleine stukjes die je elke keer voor elkaar krijgt. Maar goed, hopelijk is het resultaat ernaar.

Afbeelding

En wat later....

Afbeelding

Ook de tunnels zien er wat gezelliger uit....

Afbeelding

Wat dichterbij. Ik ben een beetje uitgeschoten met mijn zwarte penseel, zie ik.....Kijken of ik dat nog wat kan nuanceren....

Afbeelding

Ook langs het spoor is de boel nu compleet groen....

Afbeelding

Afbeelding

Straks eens een plaatje schieten mét lok ofzo....

GRtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Ziet er prima uit.

Volgens mij hoef jij niet meer naar de sportschool.
Van het op en af tillen van die berg krijg je ook hele dikke armen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank dank.....

Heb jij binnenkort nog wat van-dat-bepaalde-spul-uit-die-zaak-van-die-zoon-van-je* ? Er staat bier tegenover!

Grtz,

J.


*: en nee, stelletje apen, hij heeft geen coffeeshop! 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

stuur morgen de merchandise wel naar je toe.

ff. geen bier, kom net van de kaakchirurg, heel raar drinken met zo'n verdoving :?

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Ontzettend gaaf die berg. Het voelt ook echt heel groots aan. Ben erg benieuwd naar de invulling van de andere modules.


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Hey Jeroen,

Ik heb diep respect hoe jij het voor elkaar krijgt om zulke mooie rotspartijen op jouw modelbaan laat ontstaan!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

brizbo
Berichten: 465
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:42
Locatie: België-Laakdal

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door brizbo »

Prachtige foto's weer Jeroen!

Heb ze zelfs aan mijn vriendin laten zien :D

Van haar ook complimenten. :mrgreen:


Fabrice
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Omdat het evenement aan hem voorbij gaat even een paar foto's voor de lekkermakerij

Afbeelding

Afbeelding

Het filmpje volgt later


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

En het beloofde filmpje, waarmee voor het eerst ook loc-geluiden door de tuin schalde. Meet de nieuwe Fleischmann Re 4/4-II (Re 420), en op de passerende BR 152 zie je een blauwe flits van de NME-wagens.

Afbeelding


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3752
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Nice!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Inderdaad: Nice!!!

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

FidOo
Berichten: 5829
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Hey J,

Ik hoorde op t nieuws dat die recordpoging last-minute afgelast zou zijn vanwege het slechte weer. Dat is toch echt ff balen! Hoop dat je verder toch een top weekend gehad hebt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Peter
Berichten: 911
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Peter »

Super hoor, vooral die 2e foto, echt gaaf gemaakt.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja, dat was wel weer even leuk. Was lang geleden dat de boel aan het rijden was. Ik had geen zin om alle treinen op de rails te zetten -hier gaat namelijk ernstig veel tijd in zitten- dus gewoon een wat beperkter dienstregeling. Op één nukkig wisseltje na (of is het de aandrijving, of .....) reed het eigenlijk perfect. Ná het nodige schoonmaken welteverstaan.

@recordpoging,

Helaas is het ons niet gelukt het Nederlands Record Formatiespringen te verbreken met onze ambitieuze 84-way formatie. Er zat goeie progressie in gedurende de 4 dagen (gistermiddag omstreeks deze tijd waren we klaar). Een paar keer lagen 83 van de 84 goed.....en zelfs een keer alle 84, maar toen was een 'grip' verkeerd. (net verkeerd in de formatie dus) Jammer. Dit moet nog maar een keer over ergens in de toekomst.

Wél heb ik fantastisch mooie vluchten gehad dat weekend en de maandag en dinsdag. Weer eens wat anders dan 'gewoon' para's droppen. En kun je nagaan dat dát al leuker is dan nautische mijlen aftellen midden in de nacht boven de Atlantische Oceaan. Dit was echt erg bijzonder. Al met al was het dus wel geslaagd. Het weer zat zeker op de zaterdag niet mee, maar we hebben toch nog aardig wat vluchten kunnen doen.

En we gaan gewoon weer rustig door met B. am R. afbouwen.......en dan ben ik er bij next year (....) . Bousema? Klein, maar wél een bar erbij! Hatseklats! 8-)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Allrighty,

Straks even het forum bijlezen. Maar eerst eens wat posten in dit inmiddels stoffige draadje. De afgelopen dagen heeft de boel weer eens goed doorgedraaid hier. Op een leuke manier dan, lekker een beetje rijden. Het nukkige wisseltje heeft er een broeder bijgekregen, dus nu kan ik niet echt met de pendeltreinen rijden :evil: . Gelukkig wel gewoon met de rest, dus dan doe ik dat maar. Inmiddels staat de 'zware' module alweer buiten en ga ik straks de rest aankoppelen en....fahren, JA! Mocht dat gaan vervelen dan kan ik altijd nog even wat groenen of wat dan ook. We hebben nog iets minder dan een jaar te gaan tot de volgende Lochem; the revenge! :roll:

Dan volgen nu de bekende foto's van goederentreinen langs een rotswand met groen. Eigenlijk overbodig en weinig vernieuwend, maar dan zit er weer wat kleur in die blauwtinten op het scherm.

Afbeelding

En het kleine broertje.....dit zijn echt de sterkste loks in model. Zonder gezeur en geslip en gedoe sleuren die de langste treinen de baan over. De rest heeft er - op mijn terras- meer moeite mee. Dit aangezien het buiten niet allemaal waterpas is. Het is als het ware een soort BLS Nordrampe geworden.... En het scheelt welke wagons je inzet. De containertreinen zijn altijd wel redelijk zwaar. Dus de beoogde Taurus kreeg hier wat hulp van de 'company'.

Afbeelding

Ja, I know, niet de beste foto van dubbeltractie, maar de rest was gewoon köt

Afbeelding

Vandaag maar wat meer zonfoto's maken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hey! Een personentreinding....

Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit de beste foto. Jammer dat ik niet nog 10 kolenwagons heb, want dit beest had 'm zo omhoog gezeuld. In de toekomst moeten er nog 2 bij eigenlijk, dan heeft de ertstrein ook een goeie tractie. Naja, waarom test ik dat vandaag eigenlijk ook niet? Eens kijken wat het maximum is.

Afbeelding

En ja, we hebben ook nog bewegende beelden, maar daar moet nog wat bij.....ik hoop later vanmiddag.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Aha! Meneer staat eindelijk weer gewoon op de grond :mrgreen:

Mooie foto's weer.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jerome »

Jeroen,

Ik maar omhoog kijken toen ik in Lochem was zondag! Ik had verwacht dat je wel ff laag over de kerk zou komen vliegen met een Spoorstore banner achter je vliegtuig!

Coole foto´s hoor! Die Porsche´s bovenop die autowagen hebben wel last van het slijpsel van de bovenleiding. :mrgreen:

Greetz, Jerome


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2433
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Hallo Jeroen,

Mooie foto's! Ik heb nog niet je hele draad gelezen, maar vroeg me wel af hoe je je keermuren maakt. Ingekrast gips?


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2433
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

traiNiac schreef:Hallo Jeroen,

Mooie foto's! Ik heb nog niet je hele draad gelezen, maar vroeg me wel af hoe je je keermuren maakt. Ingekrast gips?

Inmiddels gevonden in je draad, XPS schuim dus. Weet iemand waar je dat nog kunt krijgen?


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

traiNiac schreef:Inmiddels gevonden in je draad, XPS schuim dus. Weet iemand waar je dat nog kunt krijgen?
Betere bouwmarkt om de hoek :D
Bouwmaat
Raab Karcher
Enz

Als ik het goed begrijp, dan gebruikt Jeroen ook dat blauwe 3mm spul dat je onder je laminaat legt om in te krassen

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dat klopt helemaal! 8-)


Afbeelding
Plaats reactie