Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Ik sluit me bedroefd aan bij de vorige reacties, sterkte Rob.
Bert
Bert
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
ongelooflijk hoe snel je "toekomst" kan veranderen.
Rob, en familie, heel veel sterkte en kracht voor deze tijd
Groet
Rudi
Rob, en familie, heel veel sterkte en kracht voor deze tijd
Groet
Rudi
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Wat een emotioneel verhaal.
Rob heel veel sterkte toe gewenst en ik hoop dat je toch nog kunt genieten van je modelspoor.
mvrgr Bob
Rob heel veel sterkte toe gewenst en ik hoop dat je toch nog kunt genieten van je modelspoor.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Brdankt voor de mooie woorden mannen. Om zijn materiaal gied te kunnen gebruiken heb ik inmiddels mijn service center weer ontdaan van rails. Hierop heb ik een kleine layout gemaakt met een stukje Dinamo, een stukje ecos dcc en een stukje test en programmeerspoor. Ben er nu druk mee aan het bouwen en zal zsm ff uodat posten in de Train Support topic.
Ook voor de clubbaan is hij al een redder gebleken. Ook daarover vanavond een update
Groetjes
Ook voor de clubbaan is hij al een redder gebleken. Ook daarover vanavond een update
Groetjes
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Wat een verhaal.. heftig hoor. Maar zeker mooi dat op deze manier Rob zijn treinen op een goede plek zijn ondergebracht.
Sterkte Rob!
Greetz, Jerome
Sterkte Rob!
Greetz, Jerome
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Pfff wat een triest nieuws zeg.
Rob en familie heel veel sterkte toegewenst en idd respect voor wat de treinen betreft dat het zo ook nog kan tegenwoordig.
Rob en familie heel veel sterkte toegewenst en idd respect voor wat de treinen betreft dat het zo ook nog kan tegenwoordig.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Jajajajajajaaaaaaaaaa, er is weer wat gedaan aan Schellenbach
Na een half jaar de aandacht aan MC de Spoorstaaf gegeven te hebben is het nu dan toch echt wel weer tijd om ons monsterproject een rotschop te geven. En dat hebben we gisteravond dan ook gedaan.
Chris is verder gegaan met het plaatsen van de servo's. Hierbij zijn we afgestapt van hartstukpolarisatie dmv microswitchen. Op de clubbaan hebben we dit ook weggelaten bij de code 80 wissels en hebben we de veren erin laten zitten. Na 2 testdagen en 2 beursdagen hebben we gemerkt dat dit perfect werkt en de servo's het omgooien makkelijk aan kunnen. Scheelt ons weer een hele hoop werk
Ondertussen heb ik de helft van de eerste bogen gelegd
Dit zijn de binnenste bogen welke uitkomen op een serie omloopwissels.
De drie buitenste bogen zijn de 7 meter blokken en zullen doorlopen. Voordat ik de buitenste ringen ga leggen wil ik eerst de onderste helft helemaal doorleggen naar de andere wisselstraat. Dit om de maat te bepalen voor de buitenste bogen.
Word een gaaf geheel zo, hopelijk kunnen we rond de kerst rond rijden
Groetjes
Na een half jaar de aandacht aan MC de Spoorstaaf gegeven te hebben is het nu dan toch echt wel weer tijd om ons monsterproject een rotschop te geven. En dat hebben we gisteravond dan ook gedaan.
Chris is verder gegaan met het plaatsen van de servo's. Hierbij zijn we afgestapt van hartstukpolarisatie dmv microswitchen. Op de clubbaan hebben we dit ook weggelaten bij de code 80 wissels en hebben we de veren erin laten zitten. Na 2 testdagen en 2 beursdagen hebben we gemerkt dat dit perfect werkt en de servo's het omgooien makkelijk aan kunnen. Scheelt ons weer een hele hoop werk
Ondertussen heb ik de helft van de eerste bogen gelegd
Dit zijn de binnenste bogen welke uitkomen op een serie omloopwissels.
De drie buitenste bogen zijn de 7 meter blokken en zullen doorlopen. Voordat ik de buitenste ringen ga leggen wil ik eerst de onderste helft helemaal doorleggen naar de andere wisselstraat. Dit om de maat te bepalen voor de buitenste bogen.
Word een gaaf geheel zo, hopelijk kunnen we rond de kerst rond rijden
Groetjes
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Martin,
8x 9135 aan elkaar, voeding eraan en je kan vanavond al echt rond rijden.
8x 9135 aan elkaar, voeding eraan en je kan vanavond al echt rond rijden.
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Mart, binnenste bocht wat voor straal is dat ?
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
250 volgens mij. Dat houd ik aan als minimum.
Groetjes
Groetjes
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Ik ben benieuwd of dit op de lange termijn ook goed blijft werken, nu is alles nog nieuw en zijn de contacten prima in orde. Zal na verloop van de tijd toch minder worden. De tijd zal het leren.martindomburg schreef:Hierbij zijn we afgestapt van hartstukpolarisatie dmv microswitchen. Op de clubbaan hebben we dit ook weggelaten bij de code 80 wissels en hebben we de veren erin laten zitten. Na 2 testdagen en 2 beursdagen hebben we gemerkt dat dit perfect werkt en de servo's het omgooien makkelijk aan kunnen. Scheelt ons weer een hele hoop werk
Ben benieuwd wanneer de eerste proefritten kunnen gaan plaats vinden
Grtz.
Peter
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Ja wij zijn ook erg benieuwd. Het scheelt dat we er altijd goed bij kunnen en de ruimte redelijk stofvrij is. Na een half jaar afwezigheid was de rails nog aangenaam schoon.
In geval van slecht contact volstaat een wattenstaafje met sr24 langs de tongen. Dat is toch heel wat beter dan bij elke wissel drie draden naar buiten brengen. De code 80 word ook te slap als je de veer er uit haalt. Met veer is het timen van de polarisatie een verschrikkelijke klus kan ik je vertellen.
Groetjes
In geval van slecht contact volstaat een wattenstaafje met sr24 langs de tongen. Dat is toch heel wat beter dan bij elke wissel drie draden naar buiten brengen. De code 80 word ook te slap als je de veer er uit haalt. Met veer is het timen van de polarisatie een verschrikkelijke klus kan ik je vertellen.
Groetjes
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Ik moet zeggen dat de Peco rails/wissels minder snel vervuilen als bv GT flexrails. Als ik even niet gereden heb dan moet de GT flexrails echt even schoongemaakt worden.
Wellicht hebben meerdere mensen deze ervaring?
Grtz.
Peter
Wellicht hebben meerdere mensen deze ervaring?
Grtz.
Peter
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
ik heb geen ervaring met de code 80 , wel met code 55 en ik heb het laatste jaar mijn rail schoon gemaakt. wel met dien verstande dat ik 2 lux schoon maak wagonnetjes heb rond rijden en dat ik de Rob Fantasia contact spray methode gebruik.
Mart met 250 , komt dat overeen met R1 of R2 ?, je kent me he als het niet in Jip en Janneke taal is begrijp ik het niet
Mart met 250 , komt dat overeen met R1 of R2 ?, je kent me he als het niet in Jip en Janneke taal is begrijp ik het niet
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
R1= 192
R2= 225.2
Martin is afwijkend van de standaard
R2= 225.2
Martin is afwijkend van de standaard
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
ik onthou me verder van commentaar. is die pruts ss al klaar of wat ?
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
FidOo schreef:R1= 192
R2= 225.2
Martin is afwijkend van de standaard
Bestaan die dan, standaard ADHDers
Maar weer goed bezig dombies,
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Hier ligt peco code 55-80, minitrix, piccolo en gt rails.Peter schreef:Ik moet zeggen dat de Peco rails/wissels minder snel vervuilen als bv GT flexrails. Als ik even niet gereden heb dan moet de GT flexrails echt even schoongemaakt worden.
Wellicht hebben meerdere mensen deze ervaring?
Grtz.
Peter
Mij lijkt het, dat peco rails minder snel vuil word omdat het profiel van de rails smaller is
en er zo minder stof op blijft liggen
( dankzij het smalle profiel is peco rails ook sneller terug proper)
Fabrice
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Ik zet mijn centjes op de soort legering van het metaal van de spoorstaafbrizbo schreef:Hier ligt peco code 55-80, minitrix, piccolo en gt rails.Peter schreef:Ik moet zeggen dat de Peco rails/wissels minder snel vervuilen als bv GT flexrails. Als ik even niet gereden heb dan moet de GT flexrails echt even schoongemaakt worden.
Wellicht hebben meerdere mensen deze ervaring?
Grtz.
Peter
Mij lijkt het, dat peco rails minder snel vuil word omdat het profiel van de rails smaller is
en er zo minder stof op blijft liggen
( dankzij het smalle profiel is peco rails ook sneller terug proper)
Maar dat is mijn ervaring
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
Avond vrienden,
De afgelopen week was een erg hectische week met een flinke teleurstelling. Om een kort verhaal heeel lang te maken komt het er op neer dat we niet langer op de huidige locatie kunnen bouwen. Er is een nieuwe huurder in het gebouw en de verhuurder heeft onze ouders gevraagd of we naar een ander deel van de loods willen verhuizen. Iets wat zelfs de verhuurder niet aan heeft zien komen, de huidige huurder van het gebouw zit er al een eeuwigheid en heeft ook nooit de intentie gehad te stoppen.
Chris en ik zien een verhuizing naar een nieuwe huurlocatie niet echt zitten, nu is de baan nog demontabel maar als we er over een paar jaar veel geld en tijd in hebben gestopt word het slopen. Daarom hebben we besloten dat Schellenbach gaat verhuizen naar mijn garage.
Wat houd dit in:
Nou dat we voorlopig niet verder kunnen/gaan bouwen. Eerst moet er gespaard worden om de garage te isoleren en klaar te maken voor de komst van de baan.
Daarnaast leveren we wel aan beide zijden 1,70 meter aan ruimte in. De Baan zal in een L vorm van 4x3 meter hermonteerd moeten worden.
De komende tijd ga ik weer terug aan de tekentafel voor Schellenbach versie 2.0. Het project zal zeker door gaan maar krijgt wel een andere vorm
Maar ik ga zeker niet stil zitten, de komende tijd gaan we dan verder met de modulebaan van MC de Spoorstaaf. Daarbij zit ik al een tijdje te denken aan een heel klein demobaantje met de draaischijfbesturing DTC.
www.wordvervolgt
Groetjes
De afgelopen week was een erg hectische week met een flinke teleurstelling. Om een kort verhaal heeel lang te maken komt het er op neer dat we niet langer op de huidige locatie kunnen bouwen. Er is een nieuwe huurder in het gebouw en de verhuurder heeft onze ouders gevraagd of we naar een ander deel van de loods willen verhuizen. Iets wat zelfs de verhuurder niet aan heeft zien komen, de huidige huurder van het gebouw zit er al een eeuwigheid en heeft ook nooit de intentie gehad te stoppen.
Chris en ik zien een verhuizing naar een nieuwe huurlocatie niet echt zitten, nu is de baan nog demontabel maar als we er over een paar jaar veel geld en tijd in hebben gestopt word het slopen. Daarom hebben we besloten dat Schellenbach gaat verhuizen naar mijn garage.
Wat houd dit in:
Nou dat we voorlopig niet verder kunnen/gaan bouwen. Eerst moet er gespaard worden om de garage te isoleren en klaar te maken voor de komst van de baan.
Daarnaast leveren we wel aan beide zijden 1,70 meter aan ruimte in. De Baan zal in een L vorm van 4x3 meter hermonteerd moeten worden.
De komende tijd ga ik weer terug aan de tekentafel voor Schellenbach versie 2.0. Het project zal zeker door gaan maar krijgt wel een andere vorm
Maar ik ga zeker niet stil zitten, de komende tijd gaan we dan verder met de modulebaan van MC de Spoorstaaf. Daarbij zit ik al een tijdje te denken aan een heel klein demobaantje met de draaischijfbesturing DTC.
www.wordvervolgt
Groetjes
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
hè wat jammer, jullie waren zo goed bezig! Gelukkig kun je wel verder met de modulebaan!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
oeps. dat is even wat minder
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here