Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Re: Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Mooie details weer Bart! Alleen, als ie dan toch uit elkaar ligt, waarom dan niet even met het spuitbusje over de groene buitenkant? Ik ben overigens wel benieuwd wat je van de daken hebt gemaakt.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
De groene buitenkant heeft twee laagjes matte vernis en daarna allerhande vuil en beschadigingen gekregen, wilde er ook weer niet teveel tijd (= de droogtijd van verf) aan besteden want gips en alles wat daar nog op moet heeft nu top prio. Bankjes zijn bijv met natte blauwe verf het interieur in gegaan. Dit was een klusje van een uurtje tussendoor namelijk. Misschien dat ik de daken nog wat grijs, roet of zo ga geven. Maar nu is dit ff klaar anders hebben we zo weinig te tonen in Lochem...
En vanavond helaas werken dus daar gaat weer een paar bouwuur...
Bart
Bart
Voel ik toch een klein beetje stress opkomen ?Lemland schreef: Bankjes zijn bijv met natte blauwe verf het interieur in gegaan.
Bart
Henri
Ja, er begint nu wel iets te kriebelen met nog anderhalve week te gaan en nog bijna geen scenery.
Bart
Bart
-
- Moderator
- Contacteer:
Kop op Bart en Julia! Ook al is het niet helemaal af, jullie hebben gouden tijden beleefd! En kunnen wellicht na Lochem nog fijn samen verder knutselen aan Juliaberg?
Julia mag dik tevreden zijn met het huidige resultaat! Ken weinig meiden van haar leeftijd die dit zo even in elkaar zetten!
Herken de stress maar al te goed... Heb hier zelf ook 2 modules die het tonen nog niet waard zijn wat mij betreft en mijn ega haar diorama mist ook nog wat onderdelen. Komt allemaal goed!!! Het wordt sowiezo een super gaaf weekend!
Groetjes,
Hoontje
Julia mag dik tevreden zijn met het huidige resultaat! Ken weinig meiden van haar leeftijd die dit zo even in elkaar zetten!
Herken de stress maar al te goed... Heb hier zelf ook 2 modules die het tonen nog niet waard zijn wat mij betreft en mijn ega haar diorama mist ook nog wat onderdelen. Komt allemaal goed!!! Het wordt sowiezo een super gaaf weekend!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Grote tegenslag vanavond. Voor het afwerken van het laatste hoekje bij het kampvuur was dunne gips nodig en om er bij te kunnen moest de bescherming even aan de kant.
Er is een volle eetlepel natte gips over de kampeerplaats gevallen.
Direct is begonnen met deppen met water en weg krabben van zoveel mogelijk gips voordat het hard werd. Het kampvuur is gered. De tent (behalve het vlaggetje) ook. Misschien het olielampje ook. Die is uitgegraven en de tak waarop hij staat ook. We missen wel alle kampeerspullen, rugzakken en slaapzakken. En een kampeerder.
De meeste struiken zijn weggehaald, die kunnen later wel weer aangeplant worden. Het is nu wachten hoe het opdroogt en wat er nog van te maken valt.
Gelukkig is het kampvuur zelf net de dans ontsprongen!
Bart
Er is een volle eetlepel natte gips over de kampeerplaats gevallen.
Direct is begonnen met deppen met water en weg krabben van zoveel mogelijk gips voordat het hard werd. Het kampvuur is gered. De tent (behalve het vlaggetje) ook. Misschien het olielampje ook. Die is uitgegraven en de tak waarop hij staat ook. We missen wel alle kampeerspullen, rugzakken en slaapzakken. En een kampeerder.
De meeste struiken zijn weggehaald, die kunnen later wel weer aangeplant worden. Het is nu wachten hoe het opdroogt en wat er nog van te maken valt.
Gelukkig is het kampvuur zelf net de dans ontsprongen!
Bart
Dat zal wel even schrikken zijn geweest.
Hopelijk valt het nog te reparen en zie je er straks niks meer van.
Henri
Hopelijk valt het nog te reparen en zie je er straks niks meer van.
Henri
Is het nog gelukt om de schade te minimaliseren?
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Balen! Dit soort ongelukjes kun je missen als kiespijn zo kort voor de deadline.. Van de andere kant heb ik er wel vertrouwen in dat jullie dit netjes op kunnen lossen.
Groeten,
Maarten
Maarten
Nee, het is niet gelukt om de schade verder terug te brengen. Vanaf dit punt zal het verf & nieuw gras/struiken en zo worden. Vanavond maar weer verder krassen.
Bart
Bart
Dat is echt balen! Succes de komende dagen!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Kleinserie/Commercieel
Vanaf deze kant ook veel succes komende dagen met herstel en afmaken van het diorama.
Groetjes,
Rob
Groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Gaat helemaal goed komen!
Gisteravond was ik wel even alle motivatie kwijt en heb de spatels en mesjes aan de wilgen gehangen, vanmorgen julia het slechte nieuws verteld.
Maar we zijn weer een dag verder en vanavond gaan we gewoon weer gezellig krassen.
Bart
Gisteravond was ik wel even alle motivatie kwijt en heb de spatels en mesjes aan de wilgen gehangen, vanmorgen julia het slechte nieuws verteld.
Maar we zijn weer een dag verder en vanavond gaan we gewoon weer gezellig krassen.
Bart
Hoe nam Julia het op ?
Als ik jullie een beetje goed heb ingeschat, zie je er straks niks meer van.
Jullie zij echte profs.
Henri
Als ik jullie een beetje goed heb ingeschat, zie je er straks niks meer van.
Jullie zij echte profs.
Henri
ships Bart/ Julia das was / is ff minder, maar komt vast wel weer goed
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Gaat goed zo, Bart&Julia!
Klote weer van dat ongelukje, is mij al zovaak gebeurd. In dit geval zou ik de ondergrond weer een kleurtje verven en from there on groenrommel erop. Lekker ruim, niet van dat benauwde. Je maakt er weer wat van zo.......
Tip: zuig de gipsrommel niet op als het net nat is, of nog kleverig, want je hele stofzuiger gaat redelijk verstopt raken. Een zeker iemand met lang haar hier thuis was daar niet echt gecharmeerd van namelijk. Gelukkig was ze bijna jarig toen, dus stelde ik voor om haar een nieuwe stofzuiger te geven met haar verjaardag. De reactie daarop kun je je wel voorstellen....
Gekkigheid, maar we moesten de stofzuiger wel even schoonschrapen. Dát is pas zonde van je bouwtijd!
J.
Klote weer van dat ongelukje, is mij al zovaak gebeurd. In dit geval zou ik de ondergrond weer een kleurtje verven en from there on groenrommel erop. Lekker ruim, niet van dat benauwde. Je maakt er weer wat van zo.......
Tip: zuig de gipsrommel niet op als het net nat is, of nog kleverig, want je hele stofzuiger gaat redelijk verstopt raken. Een zeker iemand met lang haar hier thuis was daar niet echt gecharmeerd van namelijk. Gelukkig was ze bijna jarig toen, dus stelde ik voor om haar een nieuwe stofzuiger te geven met haar verjaardag. De reactie daarop kun je je wel voorstellen....
Gekkigheid, maar we moesten de stofzuiger wel even schoonschrapen. Dát is pas zonde van je bouwtijd!
J.
De rommel is na een dag drogen de stofzuiger in gegaan dus ik hoop op een goede afloop. Ik had nog niet aan de door jou genoemde gevolgen gedacht, wel aan het risico van fijnstof vandaar de 20 jr oude stofzuiger. Goeie tip, daar hebben anderen ook wat aan!
Bart
Bart
Iemand die online op een Engels forum de bouw van Julia volgt vanuit Praag, vindt dat zo leuk dat hij aan Julia een paar nieuwe bergbeklimmertjes heeft gestuurd!
Bart
Bart
Zo internationaal......
Leuk hoor.
mvg Ronald
Leuk hoor.
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
en dat is nog een hele fijne vent ook,
Hills and Meadows on social media
Vanavond eerst maar eens de voorgrond van wat klei voorzien. Als die is opgedroogd, wordt hij netjes langs de voorkant afgesneden.
Daarna de verf aangemaakt. We gebruiken de goedkoopste huismerk verf op waterbasis van de Karwei, mat zwart. Die mag je volgens het blikje met max. 3 procent water verdunnen. Wij doen dat met een derde Het is best weinig verf, twee maal wat er aan het mengstokje blijft hangen. En dus een bodempje water. Roeren en klaar.
Daarna er gewoon opkwasten. Het wordt vanzelf licht en grillig door de witte gips ondergrond. Het kan allemaal veel mooier maar op deze manier hebben we in 1 avond alle rotsen geverfd en dat is wel handig met een deadline...
Er is ook een mengsel van een deel bruin, een deel zwart en dus water. Daar is het linker deel plus wat losse plekken mee gedaan.
Zo, dat schiet op. Nog 8 dagen.
Julia en Bart
Daarna de verf aangemaakt. We gebruiken de goedkoopste huismerk verf op waterbasis van de Karwei, mat zwart. Die mag je volgens het blikje met max. 3 procent water verdunnen. Wij doen dat met een derde Het is best weinig verf, twee maal wat er aan het mengstokje blijft hangen. En dus een bodempje water. Roeren en klaar.
Daarna er gewoon opkwasten. Het wordt vanzelf licht en grillig door de witte gips ondergrond. Het kan allemaal veel mooier maar op deze manier hebben we in 1 avond alle rotsen geverfd en dat is wel handig met een deadline...
Er is ook een mengsel van een deel bruin, een deel zwart en dus water. Daar is het linker deel plus wat losse plekken mee gedaan.
Zo, dat schiet op. Nog 8 dagen.
Julia en Bart
Bart.. dat is nu net leuk voor Julia om te doen, dat kwasten.. Althans, ik vind dat altijd een leuk stadium omdat het maagdelijk witte gips dan ineens tot leven komt. Ik wou dat ik zo ver was.. Maar niet getreurd, mijn 4 dagen knutsel-marathon gaat nú in!
Groeten,
Maarten
Maarten
Mooi, vier dagen, wat een luxe! Wij starten vanavond met een tweedaagse knutselmarathon, benieuwd hoe ver we komen
Bart
Bart