Beste Lezer,
Ik heb sinds kort een nieuw lok. Nu rijdt hij overal heel goed. Nu geeft hij een storing op een punt , hij blijft wel rijden maar de achter lichten gaan even knipperen, is hij voorbij die wissel doet hij het weer niet. Nu heb ik gezorgd dat hij mooi op de plaat licht zonder hobbeltje, maar dit werkt ook niet. Het is een wissel zonder stroom-geleidend punt stuk.
In dat punt stuk zit ook een contactje en dat zit een beetje los. Misschien dat het hier aan kan liggen?
Ik hoop dat jullie mijn een advies kunnen geven.!
Groeten van Jens Cremers.
Vraagje over een wissel.
Re: Vraagje over een wissel.
Jens,
wat voor loc is het, waarvan het lampje ff knippert?
mvg
Freddy
wat voor loc is het, waarvan het lampje ff knippert?
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Hi,
knipperen, bedoel je daarmee dat de lampjes branden, even uitgaan en daarna weer blijven branden?
Dat lijkt me een stroom afname probleem, misschien is je lok net te kort voor het wissel, of geven de wisseltongen de stroom niet door?
Misschien het puntstuk even schoonmaken met een glasvezelpotlood of een pijpen-ragger (de ron methode...)
groet,
Guus
knipperen, bedoel je daarmee dat de lampjes branden, even uitgaan en daarna weer blijven branden?
Dat lijkt me een stroom afname probleem, misschien is je lok net te kort voor het wissel, of geven de wisseltongen de stroom niet door?
Misschien het puntstuk even schoonmaken met een glasvezelpotlood of een pijpen-ragger (de ron methode...)
groet,
Guus
Hoi,
En als hij over een wissel ree dan gingen de achterlampen even aan uit en was hij voor bij die wissel dan was het weer goed.
Heb alles mooi schoon gemaakt.
Het is een lokje van Piko , Husa transportation is het model.
Ik heb het inmiddels al op kunnen lossen door te zorgen dat de rails mooi strak op de plaat licht , een halve meter op dat punt heb ik op de plaat een beetje we gebeiteld , en nu is het verholpen.
Heb ook iets gelezen op internet dat het een soort beveiliging kan zijn , maar ik weet niet of dit wel klopt.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop dat jullie het beetje snappen , ik weet anders niet hoe ik het zo moet omschrijven.
Mvg Jens.
En als hij over een wissel ree dan gingen de achterlampen even aan uit en was hij voor bij die wissel dan was het weer goed.
Heb alles mooi schoon gemaakt.
Het is een lokje van Piko , Husa transportation is het model.
Ik heb het inmiddels al op kunnen lossen door te zorgen dat de rails mooi strak op de plaat licht , een halve meter op dat punt heb ik op de plaat een beetje we gebeiteld , en nu is het verholpen.
Heb ook iets gelezen op internet dat het een soort beveiliging kan zijn , maar ik weet niet of dit wel klopt.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop dat jullie het beetje snappen , ik weet anders niet hoe ik het zo moet omschrijven.
Mvg Jens.
Jens,
in jouw geval dus geen beveiliging maar een oneffenheid in jouw spoor,
dat blijkt wel nu je door het ff wat bij te werken het probleem hebt opgelost.
door het niet helemaal gelijk liggen van de spoorstaven had de loc dus heel even geen goede stroomafname, waardoor dan ff de lampjes gaan knipperen,
mooi dat je het hebt kunnen oplossen.
mvg
Freddy
in jouw geval dus geen beveiliging maar een oneffenheid in jouw spoor,
dat blijkt wel nu je door het ff wat bij te werken het probleem hebt opgelost.
door het niet helemaal gelijk liggen van de spoorstaven had de loc dus heel even geen goede stroomafname, waardoor dan ff de lampjes gaan knipperen,
mooi dat je het hebt kunnen oplossen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2