Zo het is weer een hele tijd geleden maar is er nieuws
De linker wisselstraat ben ik mee bezig gegaan bestaande uit het grote overloopwissel en driewegwissel en een meegebogen wissel geprobeert is om de wisselstraat zo kort mogelijk te houden om een trein van 6 personenwagons voor het perron te kunnen laten stoppen.Zie foto
20141116_135008 by
marco haringa, on Flickr
Als aandrijving komen er servos onder met de servoswitches van rosoft als eerste het grote overloopwissel aangesloten.
Ik wilde iets anders proberen om de wisseltongen te laten bewegen dan ik eerst altijd deed.
Maar fotos zeggen meer dan woorden in dit geval het voordeel hiervan is onder andere dat op deze wijze de wisselbalk niet kan verschuiven in de lengte wat wel eens wil gebeuren ( na het verwijderen van het veertje in het wissel )
Als eerste worden er kleine messing buisjes door het wissel geboord en vast gelijmd
Zoals te zien op onderstaande foto.
20141116_134935 by
marco haringa, on Flickr
Onderkant
20141116_134903 by
marco haringa, on Flickr
Vervolgens word een stuk verenstaaldraad gebogen als op onderstaande foto.
20141115_142257 by
marco haringa, on Flickr
Dit verenstaal gaat door het buisje en het uiteinde in de stelbalk.
Hierdoor kan de stelbalk dus ook niet meer verschuuiven wat tot ontsporingen kan leiden.
Hiet ziet er dan dus zo uit
20141122_154706 by
marco haringa, on Flickr
Vervolgens word het verenstaaldraad meteen na het messing buisje 90 graden omgebogen welke kan op maakt niet uit wat je het beste uitkomt.
Vervolgens kun je de servo eenvouding monteren het ziet er dan zo uit,simpel maar doeltreffend en geen beugel nodig voor de servo maar gewoon schroeven met behulp van een plastic stripje
20141122_145415 by
marco haringa, on Flickr
Het stukje dubbelzijdig plakband dient voor gemakelijk vastschroeven van de servo.
20141122_145408 by
marco haringa, on Flickr