DIY: Kasteel ruine in gips
DIY: Kasteel ruine in gips
Op mijn baan heb ik op één van de heuvels al een ruïne staan, gemaakt uit zelf gegoten gips, alles handwerk, deze heb ik in 2009 gemaakt:
Een andere heuvel leverde mij al tijden hoofdbrekens op, die heb ik veel te spits gemaakt en kon er niet zo veel mee, anders dan helemaal volgooien met bomen en dat vind ik veel te saai. Dus ook op deze heuvel een kasteel. Een kleine beschrijving wat ik heb gedaan:
1.Heuvel een kopje kleiner gemaakt:
2. "vloertje gelegd"
3. Even de verhoudingen checken met karton
4. Gips gegoten in kartonnen mallen, heel erg ruw nog
5. Na veel schuren, krassen, passen,meten en compositie maken
6. Klaar voor verdere afwerking en detaillering op de baan
De komende weken gaan we de boel verder verouderen en aankleden.......wordt vervolgd.
Een andere heuvel leverde mij al tijden hoofdbrekens op, die heb ik veel te spits gemaakt en kon er niet zo veel mee, anders dan helemaal volgooien met bomen en dat vind ik veel te saai. Dus ook op deze heuvel een kasteel. Een kleine beschrijving wat ik heb gedaan:
1.Heuvel een kopje kleiner gemaakt:
2. "vloertje gelegd"
3. Even de verhoudingen checken met karton
4. Gips gegoten in kartonnen mallen, heel erg ruw nog
5. Na veel schuren, krassen, passen,meten en compositie maken
6. Klaar voor verdere afwerking en detaillering op de baan
De komende weken gaan we de boel verder verouderen en aankleden.......wordt vervolgd.
Re: DIY: Kasteel ruine in gips
Leuk om te zien hoe je dat doet! Hoe dik zijn de muren eigenlijk?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Grondwerk rondom in ruwe vorm gereed. Bomen en struiken zijn nu aan de beurt. En ja kasteel is nog saai......daar wordt aan gewerkt.
Leuk idee om op deze manier een ruïne te maken!
Groeten,
Maarten
Maarten
Fase 2 van de natuur rond het kasteel, het wordt al minder saai. Volgende keer is de voorgrond aan de beurt.
Ziet er al leuk uit Edwin!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Het is een mooi plaatje geworden!
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.