Wablo schreef:jouw plan voor afneembare panelen is over zulke lengtes niet werkbaar of mooi weg te werken.
Het is ook niet de bedoeling om het geheel in één stuk weg te kunnen halen, maar in segmenten. De eventueel zichtbare naden dacht ik wel te kunnen camoufleren met het een of ander aan stuiken, boompjes en dergelijke
Wablo schreef:Als het de bedoeling is om dat nog aan te leggen enkelsporig bergbaantje vanaf beide kanten te gaan berijden moet je het eerste rechterwissel op het station van de binnenbocht vervangen door een kruiswissel en een extra wissel leggen aansluitend op het enkelspoor, anders kom je vanaf de linkerkant nooit op dat stuk enkelspoor.
Dit ga ik even uitproberen met tekst en 'baanplan' naast elkaar want anders kan ik het toch niet onthouden.

maar dit is dus wat ik ook bedoel met de gevraagde hulp.
Ik vind treinen mooi, ik vind modelspoor mooi, maar heb echt helemaal geen kaas gegeten van spoor-verloop om het een en ander goed en prettig rond te laten gaan zodat het ook ergens op lijkt. Ja een 'simpel ovaaltje' lukt me wel, maar om er iets leuks en verrassend van te maken
Maar goed, op dit stukje ga ik me dus even volledig storten.
Wablo schreef:Dat stuk dubbelspoor aan de linkerzijde van het station zou ik wat golvend door laten lopen en met twee extra wissels aansluiten bij voor de in/uitgang van de helix, maak maar in het midden een soort tunnel ingang voor de helix met aan beide zijden een aftakking voor doorgaand verkeer, dan kan je treinen naar wens een extra rondje laten rijden op de hoofdbaan of laten verdwijnen in de helix.
En ook hier ga ik even met al mijn energie aan de gang.
Zoals ik al zei, rail verloop is voor mij iets heel lastigs. Ik zie het vaak niet of snap het simpelweg niet, maar het blijft een probleem.
Loc-jes digitaliseren en dergelijke heb ik eigenlijk helemaal geen moeite mee. En ook de verdere elektronica gaat me best wel redelijk af, Maar al die locs moeten toch ergens rijden... en als het even kan op een leuke en aantrekkelijke baan. Waarbij ik natuurlijk wel rekening moet houden met de beschikbare ruimte.