Wat ik hier wel wil doen is jullie een kijkje geven in hoe de aanleg van de infra in z'n werk gaat. Sinds de gemeente besloten heeft deze infra aan te leggen houd ik vrienden, kennissen en diverse chauffeurs via een aantal mails op de hoogte van de stand van zaken van de werkzaamheden. De zelfde foto's die ik rond gemailt heb wil ik ook hier gaan posten. Ik doe dit niet in 1 keer want dan ben ik uuuuuuuuren bezig en daar heb ik geen zin in dus ik zal in de komende week langzaam naar nu toewerken.
In Arnhem word op dit moment hard gewerkt aan een verlenging van lijn 2. Deze rijd nu nog vanaf de Hoogkamp naar het Centraal Station maar moet per 14 December verlengt worden naar de Laar Oost zoals in de brief hieronder van de gemeente Arnhem te lezen valt:
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DSC23880_zps0fee84f2.jpg)
Lijn 2 gaat vanaf het Centraal Station rijden via het Willemsplein, Velperplein, Airbornplein, de Monchiplein, de Koppel naar Konenburg. Vanaf Kronenburg word de route van lijn 7 gevolgd tot net voor de halte Otis Reddingplein. Daar gaat het rechtsaf via de busbaan naar de Laar Oost waar lijn 2 net als lijn 4 via de Limburgsingel, Maastrichtsingel, Venlosingel en Randweg naar het eindpunt van lijn 6 bij de halte de Laar West/Bredasingel rijd.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/lijnenkaart2014metnieuweroutelijn2ingetekend_zps2b4632d7.png)
Lijn 2 krijgt op de Laar West geen eindlus en zal daar steeds overlopen van/naar lijn 6. Een deel van de ritten van lijn 6 zal wel blijven keren omdat lijn 2 max. 2x per uur rijden en lijn 6 max. 4x per uur rijd.
Het eerste wat zichtbaar werd is het kappen van bomen. Deze zijn niet gekapt voor de trolley aanleg maar bij een grote kap actie in Arnhem is wel rekening gehouden met de te plaatsen trolley masten.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVLS140220141_zpsc11dd7b1.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVLS140220143_zps54ea7848.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVLS140220144_zps9970cb44.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVLS140220145_zps087638f9.jpg)
26 Februari zijn de bomen gekapt:
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVSL260220144_zpsac255cd0.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVSL2602201410_zps533b5389.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVSL2602201417_zps1ed99f62.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOVSL2602201412_zps307c5140.jpg)
Zoals jullie zien woon ik aan de route en deze foto's kon ik dan ook zo vanaf m'n balkon maken.
De gemeente heeft ook al snel een drempel op de Limburgsingel verlaagd.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/Verlaagdedrempelmettekappenboom_zpsb2a41743.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/VerlaagdedrempelhoekVenlosingel-Landgraafstraat_zpse79391bd.jpg)
Hier 2 foto's van de busbaan over de A325 toen er nog niks van de trolley te zien was.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/BusbaanLangeAkkers15-02-20142_zps57dbe35a.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/BusbaanLangeAkkers15-02-20141_zps702c7a0f.jpg)
In April werden de eerste werkzaamheden langs die busbaan zichtbaar in de vorm van eht boren van funderingen voor bovenleidingsmasten en het plaatsen van de eerste masten.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA090420141_zps83b63407.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA090420142_zps58ba3372.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA090420146_zps58ba3372.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA160420142_zpsbc63488d.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA160420145_zps7d7eb64a.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA160420149_zps07f381e1.jpg)
Dan wat jongere foto's van het zelfde traject van 1, 23 en 29 Mei 2014:
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/RYKWPAOT010520141_zpsa4556235.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/RYKWPAOT010520142_zps53115eef.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/RYKWPAOT010520144_zps1a9d89ff.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA230520143_zps42a25f0b.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA290520141_zps088bc630.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/DLOORLA290520143_zpsff97063c.jpg)
Ook op het traject de Monchiplein-Kronenburg is men in April al gestart met het boren van de funderingen:
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU230420141_zps02d24ac8.jpg)
Hier nog met oude bovenleiding van een in de jaren 90 opgeheven trolleylijn.
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU230420143_zpsf38f15bf.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU300420141_zps927638b4.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU300420144_zpsd6b773b9.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU300420145_zps9a26ffd0.jpg)
![Afbeelding](http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/aanleg%20trolley%20lijn%202%20deel%202/lijn%202%20MSW%20post%201/MALOKOHU300420147_zps8394b234.jpg)
Dit was het even voor nu, ik ben al een uur met deze post bezig dus van de week volgt weer een update.
De eerste 2 posts zijn een kopie van een eerdere posts op een ander forum en komen daardoor snel achter elkaar.
Groetjes Michiel