Het feit dat het stil is rondom dit onderwerp wil niet zeggen dat het denkwerk stilstaat... Hieronder een plaatje van 3 alternatieven voor de draaistellen:
Links een donordraaistel van een US Atlas dieselloc, midden 2 losse assen met een minimotor, rechts 2 draaistelletjes zoals ik die van Rick heb gekregen en zoals hij ze op eBay heeft gescoord...
De middelste is de mooiste oplossing: de doorsnede van de wielen is op schaal, maar er moet wel nog een compleet draaistelframe worden gemaakt...
Fred
3D/RM: NS DE1 in N
Re: 3D/RM: NS DE1 in N
Blijft een lastig verhaal fred! Ik denk dat een kant en klare oplossing nagenoeg onmogelijk zal zijn..
Heb nog even gezocht of ik wat kan vinden maar dat blijft echt extreem lastig.
Ik denk dat gefreesde of gevouwen messing draaistellen de uiteindelijke oplossing gaat zijn.
Kun je overigens niks met een SVT137 (fliegende hamburger) als donormodel???
Die is zowel door kato als door trix uitgebracht en voor rond de 100,- wel te vinden!
Heb nog even gezocht of ik wat kan vinden maar dat blijft echt extreem lastig.
Ik denk dat gefreesde of gevouwen messing draaistellen de uiteindelijke oplossing gaat zijn.
Kun je overigens niks met een SVT137 (fliegende hamburger) als donormodel???
Die is zowel door kato als door trix uitgebracht en voor rond de 100,- wel te vinden!
De kleine zien idd beter uit. Maar dan heb je nog geen frame om ze in te doen.
Voor mij zelf gebruik ik de andere. Prijs licht daar ook iets lager van neem ik aan. € 0,80 per draaistel.
Hoe is het met de 2900, al iets op geschoten?
Rick
Voor mij zelf gebruik ik de andere. Prijs licht daar ook iets lager van neem ik aan. € 0,80 per draaistel.
Hoe is het met de 2900, al iets op geschoten?
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Heb vandaag mijn bestelling van eBay met verschillende micromotortjes en assen uit Hong Kong binnengekregen, het ge-experimenteer voor een aandrijving kan beginnen!!
Fred
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Ha Fred
Heb gisteren mijn ets materiaal binnen gekregen, daar had ik stroomafnemertjes in zitten voor de asjes.
Zie nieuwe aanwinsten.
Is misschien iets voor jou?
Rick
Heb gisteren mijn ets materiaal binnen gekregen, daar had ik stroomafnemertjes in zitten voor de asjes.
Zie nieuwe aanwinsten.
Is misschien iets voor jou?
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Geïnspireerd door Sven met zijn Backertje uit de Railhobby heb ik eens getest of ik het linkerdraaistel op deze foto kon motoriseren met een micromotor:
Zo ziet dat er dan (provisorisch) uit:
Ook een filmpje van dit vrolijk snorrende draaistel gemaakt en op Youtube gezet : http://youtu.be/tgiquJRupOY
Fred
Ps @ Rick, mooie etsplaat!! (als ik nog stroomafnemertjes nodig heb zal ik me zeker melden)
Zo ziet dat er dan (provisorisch) uit:
Ook een filmpje van dit vrolijk snorrende draaistel gemaakt en op Youtube gezet : http://youtu.be/tgiquJRupOY
Fred
Ps @ Rick, mooie etsplaat!! (als ik nog stroomafnemertjes nodig heb zal ik me zeker melden)
Alles komt goed!
Dat ziet er wel heel veel belovend uit.
Echt geweldig.
Echt geweldig.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]