Beste Steven,
Hoeveel modelspoorders zijn er actief op een forum, bij mijn vereniging nog lang geen 10%...., ik denk dat er nu zo'n 500-800 Raptors draaien in Nederland, maar aangezien ik niet "van Raptor" ben weet ik dat ook niet echt natuurlijk.
Raptor is een Nederlands product van een paar industriële automatiseerders (dat is wat anders als kantoor automatiseerders), waarvan er inmiddels één, heel erg spijtig, overleden is.
Continuïteit: net zo goed of slecht als nagenoeg alle andere modelspoor automatiseerders, ze zijn allemaal één- (hoofd) mans bedrijven (ook de grote Duitsers).
Beste Adriaan,
In Houten staat vlak na de kassa/kaartcontrole altijd een digitale informatiestand, daar staat een jongeman bij en een man in een rolstoel, praat eens met deze mensen.
Raptor "spreekt" ook Selectrix, maar ik weet te weinig van dat systeem om je specifiek verder te helpen, overigens heeft het merk/soort digitale systeem niet veel met de computerbesturing van doen.
Op 22 en 23 november zijn er open dagen bij de MSG/Den Bosch, zie
www.msgdenbosch.nl, daar wordt gereden met iTrain, Koploper (n-baan), twee Duitse systemen en als de baan daarvoor klaar is, ook met de Raptor.
Ik weet dat Martin Domburg een kei is op het digitale/computer gebied en hulp wil bieden, dus praat eens verder met hem, natuurlijk "kijk je nu tegen een berg aan", maar geloof me als je die eerste berg genomen hebt zijn alle bergen daarachter ineens een stuk lager.
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647