Nog een nieuwe gebruiker

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Geert_J

Nog een nieuwe gebruiker

Bericht door Geert_J »

Hallo iedereen,

Vanaf vandaag ben ik ook op dit forum. Ben 52 jaar en heb lang geleden een H0-baan gehad. Die spullen ben ik nu aan het verkopen, omdat er toch geen ruimte is om dit op te bouwen. Daarom wil ik opnieuw beginnen, maar nu met een N-baan. Al heel wat rondgekeken en ontwerpen gemaakt. Aangezien mijn handen allebei de verkeerde kanten opstaan, hou ik het simpel. Dus één niveau en alleen maar een berg in het midden.
Afbeelding
Het is de bedoeling om de komende maanden te beginnen. Naast de trein vindt ik ook het fijn als er huisjes e.d. op de baan staan. Daarom komen die er ook bij. Op het ontwerp heb ik gewoon wat neergezet om een idee te geven.

Groetjes,
Geert.

Rudmer

Re: Nog een nieuwe gebruiker

Bericht door Rudmer »

Welkom hier. De ideeën zien er al veelbelovend uit

Gr.
Rudmer

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Welkom Geert,

Jij hebt zo te lezen net zulke handen als ik! :lol:
Nou hier op het forum weten ze daar wel raad mee :|

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

FidOo

Bericht door FidOo »

Welkom geert, ziet er prima uit zo dat plan!

En merijn, geen probleem, 1tje afbreekn, 180 graden draaien en beetje superlijm doet wonderen toch :mrgreen:

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Wablo

Bericht door Wablo »

Geert,
Welkom op de site, leuk ontwerp doch je houd zo weinig ruimte over aan weerskanten van je baan, waarom niet gekozen voor een U-vorm in deze ruimte ?
groetjes,
Bert

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

FidOo schreef:En merijn, geen probleem, 1tje afbreekn, 180 graden draaien en beetje superlijm doet wonderen toch :mrgreen:
Uhm...denk dat ik daar zelfs te onhandig voor ben :| maar wie weet binnenkort in "vraagbaak".

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Geert op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Geert_J

Bericht door Geert_J »

Wablo schreef:Geert,
Welkom op de site, leuk ontwerp doch je houd zo weinig ruimte over aan weerskanten van je baan, waarom niet gekozen voor een U-vorm in deze ruimte ?
groetjes,
Bert
Hallo Bert,

Aan de ene van de ruimte (in de tekening aan de bovenkant) zijn 2 ramen en aangezien die toch af en toe gewassen moeten worden heb ik lang zitten zoeken naar een indeling die zoveel mogelijk treinplezier biedt en toch de ramen niet afsluit. Aan de andere kant van de ruimte (in de afbeelding aan de onderkant) zit een deur. Dus daarom deze indeling. Mocht jij (of iemand anders) nog een goed idee hebben, dan hoor ik het graag. Heb getwijfeld om voor de ramen een gedeelte te maken wat verwijderd kan worden, maar zoals gezegd is mijn handigheid zeer beperkt. Maar een U-vorm zou inderdaad veel leuker zijn. In de huidige indeling is bij de ingang 50 centimeter ruimte; links 40 centimeter en aan de raamkant 60 centimeter.

Bedankt voor je bijdrage.

Groetjes,
Geert.
Laatst gewijzigd door Geert_J op 06 nov 2014 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
Geert_J

Bericht door Geert_J »

Hallo iedereen,

Bedankt.
Ik heb al menig uurtje zitten genieten van de posts hier op het forum en zeker van de mooie banen die gemaakt zijn. Dat alleen geeft al plezier.

Groetjes,
Geert.

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Nou Geert,

Ook welkom vanuit deze kant
En dat je nog meer uurtjes mag genieten hier en van de hobby ;)

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Wablo

Bericht door Wablo »

Geert,
Zijn dit twee naar binnen openslaande ramen, hoe breed zijn ze en hoe hoog beginnen ze boven de vloer?
Bert

Onderwerp starter
Geert_J

Bericht door Geert_J »

Wablo schreef:Geert,
Zijn dit twee naar binnen openslaande ramen, hoe breed zijn ze en hoe hoog beginnen ze boven de vloer?
Bert
Hallo Bert,

Dit zijn inderdaad naar binnen openslaande ramen. Hier is hetzelfde plaatje maar nu met de ondergrond erbij.
Afbeelding

De ramen beginnen op ongeveer 60 van de vloer (het onderste deel kan niet open) en vanaf 90 cm het deel wat open kan. Dit is ook ongeveer 90 cm hoog. En gezien de breedte van de ramen en het kleine stuk daartussen zou een verwijderbaar deel best groot moeten zijn. Maar vanaf het begin had ik gedacht om een treinbaan te maken helemaal rond langs de wanden en dan 3 verwijderbare delen (deur en 2 ramen).

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Geert.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Geert,

Als eerste natuurlijk welkom,
op zich heb je een mooie ruimte. maar een baan in u vorm, of zelfs nog ff hoekje verder om, zou idd mooier zijn.

Ik heb even jouw tekening geleend, en in rode vakken mijn idee erin gezet. zoals je het ook zou kunnen doen (wat betreft tafelindeling).
N-schaal6a_zps41b67a63[1]a.jpg
N-schaal6a_zps41b67a63[1]a.jpg (123.15 KiB) 4600 keer bekeken
de rode vakken lopen dus langs de muur, alleen laat je tussen linker en rechter muur, voor de ramen een stuk vrij,
van linker naar rechter muur loopt dan een smaller deel voor bv een paradebaan.
hierin zou je (weergegeven als blauw vlak) een klein uitneembaar deel kunnen maken zodat je makkelijk bij de ramen kunt komen.

Hoe je zo`n uitneembaar deel kunt maken, daarvoor vind je hier geheid de nodige hulp en uitleg.

Je zou zelfs nog kunnen kiezen voor een uitneembaar (of op/neerklapbaar) deel voor de deur langs, aangezien die deur naar buiten open gaat.
en dan een geheel rond lopende baan kunnen maken.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Geert_J

Bericht door Geert_J »

spoor65 schreef:Geert,
Als eerste natuurlijk welkom,
op zich heb je een mooie ruimte. maar een baan in u vorm, of zelfs nog ff hoekje verder om, zou idd mooier zijn.

Ik heb even jouw tekening geleend, en in rode vakken mijn idee erin gezet. zoals je het ook zou kunnen doen (wat betreft tafelindeling).
de rode vakken lopen dus langs de muur, alleen laat je tussen linker en rechter muur, voor de ramen een stuk vrij,
van linker naar rechter muur loopt dan een smaller deel voor bv een paradebaan.
hierin zou je (weergegeven als blauw vlak) een klein uitneembaar deel kunnen maken zodat je makkelijk bij de ramen kunt komen.

Hoe je zo`n uitneembaar deel kunt maken, daarvoor vind je hier geheid de nodige hulp en uitleg.

Je zou zelfs nog kunnen kiezen voor een uitneembaar (of op/neerklapbaar) deel voor de deur langs, aangezien die deur naar buiten open gaat.
en dan een geheel rond lopende baan kunnen maken.
Bedankt Freddy. Ik heb er geen haast mee, dus kan dus nog lekker wat rondkijken hier om te kijken of zelfs een linksonhandige zoiets in elkaar kan zetten. Ideeën zijn nooit weg, want dan kom je ergens waar je zelf niet aan gedacht hebt.

Groetjes,
Geert.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Geert,

Rondkijken, vooral goed spieken bij de andere bouwers, en gerust hun idee pikken, hier mag het allemaal.
gewoonweg onder het motto, beter goed gejat dan slecht bedacht. ;)

Daarnaast, ook in limboland zijn modelspoorders te vinden die vast wel eens een handje willen helpen, als je er echt niet uit komt.

succes.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Wablo

Bericht door Wablo »

Geert,
Je kan ook de raamscharnieren (laten) verplaatsen naar de onderkant, dan kan je vrijwel rondom de gehele kamer een niet te hoge baan aanleggen, met een goede raamstopper behoud je zo frisse lucht en met enige voorzichtigheid zijn ramen binnen en buiten schoon te maken
groetjes,
Bert

Wablo

Bericht door Wablo »

Geert,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele gezonde en spoorse jaren toegewenst, je heb wel mooi weer uitgekozen voor een verjaardagsfeestje, ben je trouwens al wat verder gekomen met je bouwplannen ???
groetjes,
Bert

Plaats reactie