analoog hoe in baanvakken verdelen?
-
Onderwerp starter - Berichten: 28
analoog hoe in baanvakken verdelen?
Goedemorgen,
Ik heb een vraag. We hebben een gedeelte van de baan liggen en lopen tegen een probleem aan.
Voorheen had ik de baan verdeeld in 4 baanvakken en reed met 4 trafo's. Ik ben begonnen met 4 start sets en heb dus 4 treinen. Ik wil die allemaal tegelijk kunnen laten rijden zonder ongelukken.
Met het opbouwen kwam ik die geïsoleerde stukken rails tegen maar ik had geen schema van toen dus ik weet niet meer waar die moesten komen. We hebben dus de isolatiestukjes weer vervangen door de metalenstukjes omdat ands de trein helemaal niet reed.
De rails ligt nu weer goed en nu willen we weer die blokken maken echter ik weet niet meer hoe dat moet en voor mijn man is het nieuw en die weet helemaal niet hoe het moet.
Ik heb op het www al gezocht naar een schema of hoe je dat moet doen in baanvakken verdelen maar ik kom niet tot een duidelijk antwoord waar je die railslasjes moet zetten.
Ik hoop dat er hier op het forum mensen zijn die ons kunnen helpen.
Iedereen een fijne dag gewenst.
Groetjes Caroline en Willem
Ik heb een vraag. We hebben een gedeelte van de baan liggen en lopen tegen een probleem aan.
Voorheen had ik de baan verdeeld in 4 baanvakken en reed met 4 trafo's. Ik ben begonnen met 4 start sets en heb dus 4 treinen. Ik wil die allemaal tegelijk kunnen laten rijden zonder ongelukken.
Met het opbouwen kwam ik die geïsoleerde stukken rails tegen maar ik had geen schema van toen dus ik weet niet meer waar die moesten komen. We hebben dus de isolatiestukjes weer vervangen door de metalenstukjes omdat ands de trein helemaal niet reed.
De rails ligt nu weer goed en nu willen we weer die blokken maken echter ik weet niet meer hoe dat moet en voor mijn man is het nieuw en die weet helemaal niet hoe het moet.
Ik heb op het www al gezocht naar een schema of hoe je dat moet doen in baanvakken verdelen maar ik kom niet tot een duidelijk antwoord waar je die railslasjes moet zetten.
Ik hoop dat er hier op het forum mensen zijn die ons kunnen helpen.
Iedereen een fijne dag gewenst.
Groetjes Caroline en Willem
Groetjes Caroline
Re: analoog hoe in bsanvakken verdelen?
Hallo Caroline en Willem,
Ik heb schema's van minitrix , arnold en fleischmann.
is wel voor een bepaald traject maar je kunt er alle kanten mee op.
Als je email adres geeft zal ik ze toesturen
Jack
Jack
-
hoi Jack
bedankt voor je snelle antwoord. mijn email adres is ...... (edit moderator, e-mail via functie hieronder)
alvast bedankt
groetjes Caroline
bedankt voor je snelle antwoord. mijn email adres is ...... (edit moderator, e-mail via functie hieronder)
alvast bedankt
groetjes Caroline
oosteres2 schreef:Hallo Caroline en Willem,
Jack
Hallo Jack,
daar heb ik ook wel interesse in!
Zie mijn email in mijn profiel en anders via een PB.
Hallo Jack,
Hier nog een die er belangstelling voor heeft!
e-mail staat in mijn profiel.
Hier nog een die er belangstelling voor heeft!
e-mail staat in mijn profiel.
Groet van Frank
-
-
Re: analoog hoe in baanvakken verdelen?
Jack bedankt voor de mail we gaan ermee aan de slag
Groetjes Willem
Groetjes Willem
Hallo Jack
Als het niet teveel moeite is mag je ook een minitrix schema naar me pb sturen.
Bedankt alvast.
Als het niet teveel moeite is mag je ook een minitrix schema naar me pb sturen.
Bedankt alvast.
gr michel
Hallo allemaal.
Dit vind ik zelf ook wel erg interessant.
Ben zelf pas net begonnen met Trix, altijd Marklin gereden en ben nog niet zo heel erg bekend met het maken van baanvakken met een gelijkstroom spoor.
Kan ik die schema's ook ontvangen?
Zou top zijn!
Dit vind ik zelf ook wel erg interessant.
Ben zelf pas net begonnen met Trix, altijd Marklin gereden en ben nog niet zo heel erg bekend met het maken van baanvakken met een gelijkstroom spoor.
Kan ik die schema's ook ontvangen?
Zou top zijn!
Eerste N-spoor project: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8689
N-spoor in a Bottle viewtopic.php?f=14&t=13191
Merk : Minitrix
Soort systeem : Digitaal
Tijdperk: I / II
zou ze ook graag willen rij ook analoog ,
zou dat kunnen zou te gek zijn,
waar zet je hier je e-mail ?
mvg
Mack
zou dat kunnen zou te gek zijn,
waar zet je hier je e-mail ?
mvg
Mack
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Niet je email hier neer zetten.... Tenzij je graag 100 fanmail per dag ontvangt. (spam)
Maar uhm in elke willekeurige minitrix catalogus staan toch wel voorbeelden (in de oude zeker)
En wat snappen jullie niet? Het Is zo simpel als je rails onderbreken en een andere trafo er aan...
Maar uhm in elke willekeurige minitrix catalogus staan toch wel voorbeelden (in de oude zeker)
En wat snappen jullie niet? Het Is zo simpel als je rails onderbreken en een andere trafo er aan...
HI Fido
snap dat het voor jou makkelijk is maar voor iemand die net begin niet
bvb dat een loc stop, als een licht rood staat etc
mvg
Mack
snap dat het voor jou makkelijk is maar voor iemand die net begin niet
bvb dat een loc stop, als een licht rood staat etc
mvg
Mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Wat je dan het beste kunt doen Is een minitrix (oudere uitgave) proberen te bemachtigen en daar staan al die schakelingen in. Of het minitrix Ratgeber boek.
Waar het mij om gaat is het volgende. Ik was laatst bij iemand, en die had een baan met 3 parallel sporen met elk een eigen rij richting, onderling verbonden met wissels en kruis wissels. Hij vertelde me dat je dan de kruis / wissels moet isoleren en de stroom richting dan schakelen met een relais.
Daar zou ik graag eens een voorbeeld van willen zien in een schema hoe dat dan werkt. Waar je rekening mee moet houden en hoe je dan de baanvakken moet schakelen i.v.m de rijrichting en stroom aansluiting
Daar zou ik graag eens een voorbeeld van willen zien in een schema hoe dat dan werkt. Waar je rekening mee moet houden en hoe je dan de baanvakken moet schakelen i.v.m de rijrichting en stroom aansluiting
Eerste N-spoor project: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8689
Als je 3 rondjes parallel aan elkaar onafhankelijk wil besturen dan moet je aan elk rondje een trafo knopen.
Als je dan met wissels een verbinding tussen een van de rondjes hebt moet je de aansluitingen van de wissels op het punt waar ze elkaar verbinden isoleren.
Waar die persoon dat relais precies voor gebruikt is me niet duidelijk.
Let wel. als je van het ene rondje naar het andere rondje wilt rijden moet je er wel voor zorgen dat je trafo's precies gelijk staan elkaar anders gaat het niet goed.
Nogmaals, ga eens op marktplaats/beurs kijken naar die oude catalogussen van trix. Daar staat alles in beschreven. MET plaatjes, want met tekst kunnen we niet alles zomaar duidelijk maken.
Als je dan met wissels een verbinding tussen een van de rondjes hebt moet je de aansluitingen van de wissels op het punt waar ze elkaar verbinden isoleren.
Waar die persoon dat relais precies voor gebruikt is me niet duidelijk.
Let wel. als je van het ene rondje naar het andere rondje wilt rijden moet je er wel voor zorgen dat je trafo's precies gelijk staan elkaar anders gaat het niet goed.
Nogmaals, ga eens op marktplaats/beurs kijken naar die oude catalogussen van trix. Daar staat alles in beschreven. MET plaatjes, want met tekst kunnen we niet alles zomaar duidelijk maken.
Fido
dank je
nu allen nog minitrix Ratgeber boekboek vinden
mvg
Mack
dank je
nu allen nog minitrix Ratgeber boekboek vinden
mvg
Mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0