Hallo allemaal,Citaat:
Nou, ik denk dat ik hem heb... de 73140 staat default geconfigureerd voor DCC+Motorola (CV 49 = 0) als je die op 8 zet (DCC only) dan gaat alles plots een stuk beter. Snelheid is nu netjes terug te brengen naar een mooie langzame, geleidelijke snelheid (met cv5), en is ook nog eens netjes af te regelen, dus alle tussenwaardes, ipv stil, kruipen en voluit. Nu rijdt ie wel redelijk. Ook de cv3/4 (optrek en afrem vertraging) doen het nu veel beter. Ik heb het raam maar weer dichtgedaan
Dan ga ik morgen eens kijken of dat ook bij de esu lokpilot standard plux12 het geval is.
Heb deze er hier in zitten en ook hier vallen de rijeigenschappen een beetje tegen.
De "klachten" zijn hetzelfde als bij jowi. Zou mooi zijn als het dezelfde oplossing is...
Ik houd het raam in ieder geval ook nog maar even dicht...
Citaat:
Hallo Paul, cv50 (hoofd) en cv52 (sluit). Volgens mij voor beide richtingen. Standaard staan ze op 16, ik heb ze op 5 gezet.
Bedankt Rob, ik ga het morgen proberen!
Bovenstaand een quote uit het draadje "nieuwtjes-Fabrikanten-Piko2014" (pagina 13-14)
Nu heb ik in mijn 2200 een ESU decoder zitten (53616 LokPilot Standard digital decoder, PluX12, DCC & RailComPlus).
Wanneer ik in de beschrijving bij bovengenoemde CV's kijk, staat er een heel andere beschrijving dan
CV49; DCC+Motorola/DCC only o.i.d.
of
CV50/52 Front-/sluitseinen
In de beschrijving van ESU staat het volgende:
CV49; Erweiterte wichtige einstellungen des decoders (met daaronder een heel rijtje dingen (die ik niet snap) die in-/uitgeschakeld kunnen worden).
CV50; Analog Modus - bestimmt, welche analogmodi zugelassen sind (ook met een rijtje in-/uitschakelbare HocusPocus voor mij).
Nergens kan ik in het rijtje met CV's iets ontdekken dat invloed zou kunnen hebben op de lichtsterkte of systeemherkenning(?).
Nu dacht ik altijd dat CV's altijd een standaard zijn en dus bij iedere fabrikant hetzelfde, maar dat gaat dan toch niet op.
Of zie ik het nu verkeerd?