Ja filmpje gezien.
Ik heb geen uhlenbrock in de piko 2200 zitten die is nog analoog en wacht op een zimo decoder.
Maar in de 5 hondenkoppen heb ik 3 trans zitten en in 1 zit een zimo sound.(ja 1 is nog analoog)
Verder heb ik nog een SLT en verschillende gtw's met tran decoders en dat is allemaal netjes.
In het verleden heb ik wel eens een uhlenbrock in een lok gedaan en dat was toen (8 jaar geleden) al drama terwijl de zimo toen al heel goed was en nog steeds is.
Ik zelf heb maar 3 merken decoders die ik in treinen zet en vertrouw dat zijn Zimo,Tran en ESU.
Maar dit is persoonlijk als een ander betere ideeën heeft hoor ik dat ook graag.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Kuehn decoders N025 en N045.
Nooit geen problemen mee, geen gierende motoren en dat soort fratsen.
Wat ik al wel heb gehad met de N025: 2x een defecte decoder, zo
uit de verpakking. De ene had een tinsluiting tussen de aansluitdraden.
en de andere had er een condensator verkeerd op zitten, wat ook een
tinprobleem als neveneffect had, sluiting.
Dat geeft wel te denken over de eindinspectie in die fabriek, maar mijn
algemene indruk is goed, en ik blijf bij Kuehn. Ik heb al wel een speciale
testopstelling gemaakt om de nieuwe decoders eerst te testen alvorens
ze in te bouwen.....
Dat hoop ik de 2297 rijdt verder echt niet slecht hoor, met de Uhlenbrock (wel Motorola support UIT!!!). Mooi soepel en regelmatig, als ie gewoon rond rijd maakt ie amper geluid. Het gaat puur om de hele lage snelheden en het kruipen, zoals op het filmpje. Dan is het een beetje een koffiemolen
Even wat anders; ik heb even gele frontseinen en een wit bovensein ge-foto-shopped, omdat ik niet helemaal overtuigd ben van de 'gold/sunny' witte led's die nu in de 2297 zitten.
Wat denken jullie? Verbetering of juist niet? Misschien alle 3 de seinen geel? Of gewoon laten zoals het nu is?
Heeft nooit gereden, zonder demper, met 3e frontsein. Lampen altijd geel.
groet rob
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Ik ben wel van plan, als de demper inderdaad los te verkrijgen zal zijn, die er op te plaatsen, zodat een omgekeerd L sein wel klopt met de tijdsperiode... het toplicht zal dan echter gewoon wit zijn, volgens mij was dat de standaard? Aan deze foto te zien in ieder geval wel:
Ik zou de pinout moeten bekijken of het met een 12 polige din hoekstekker oid kan... anders moet de plux12 connector er uit gesoldeerd worden, dat wordt toch al een heel karwei hoor... en zolang het ding nog onder garantie valt gaat dat echt niet gebeuren
Heb net even bij mijn eigen mat '54 en die van een vriend binnen 5 minuten per bak (incl. open en dichtmaken) de lampen van de goede kleur voorzien. De truc: stukje Kaptontape Het wit wordt er de goede kleur geel van en voor het rood maakt het niet uit. Kortom bij een L sein ook gewoon de bovenste LED's afplakken
jowi schreef:Ik zou de pinout moeten bekijken of het met een 12 polige din hoekstekker oid kan... anders moet de plux12 connector er uit gesoldeerd worden, dat wordt toch al een heel karwei hoor... en zolang het ding nog onder garantie valt gaat dat echt niet gebeuren
Op 1zu160.de staat een beschrijving hoe je een decoder met NEM651 aansluiting, op een Plux12 kan aansluiten.
Zie: http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... plux12.php
De beschrijving is voor een selectrix decoder, maar de pinbezetting is hetzelfde.
Ah ok, ja aan zoiets zat ik ook te denken! Eerst de Tran eens proberen, ben benieuwd.
Ik hoorde net van de winkel dat de Tran decoder weer niet in de hondekop past... dus als dit de oplossing is, moet daar weer wat anders voor verzonnen worden...
Dat zou mooi zijn! Ik hoop dat de Tran snel binnen is, ben benieuwd.
Kun jij bevestigen of met de Tran in de hondekop dat rare motorgeluid minder of weg is?
@Jowi, ik heb de opgenomen geluiden in dit draadje nog niet beluisterd. De Hondenkop rijdt bij mij mijn inziens normaal. Ik heb wel met de eerste Plux12 Tran decoder problemen gehad, bleek dat bij inspectie één aansluitpennetje iets te kort was. Na omruilen van de decoder heb ik geen problemen meer gehad.
Ik ga wel nog een Plux12 van Uhlenbrock (73140) aanschaffen, dit daar ik nog een soundmodule voor de Hondenkop heb liggen en de aansluitingen hiervoor op de Tran ontbreken.
EDIT: ik heb het geluid even beluisterd, een soortgelijk geluid is mij met de Tran decoder nog niet opgevallen, ik zal vanavond eens mij oor naast de Hondenkop leggen.
Je hoeft niet met je oor ernaast hoor, dit geluid is zo hard en duidelijk aanwezig dat het alle andere treinen overstemt ... het lijkt wel een soort koffiemolen die niet gesmeerd is. Of een auto waarvan de multiriem slipt, zoiets.
P Bender schreef:Heb net even bij mijn eigen mat '54 en die van een vriend binnen 5 minuten per bak (incl. open en dichtmaken) de lampen van de goede kleur voorzien. De truc: stukje Kaptontape Het wit wordt er de goede kleur geel van en voor het rood maakt het niet uit. Kortom bij een L sein ook gewoon de bovenste LED's afplakken
Ik heb zojuist 2 stickervellen van dat materiaal besteld (20x20cm). Ben benieuwd! Ik zit heel erg te zoeken naar de juiste gele kleur voor led's, de gele led's die je koopt zijn vaak amber of oranje, terwijl ik de witte (of 'golden' of 'sunny') leds niet geel genoeg vindt, en puur wit is veel te wit. Ik heb ook al lampenlak geprobeerd (conrad) maar dat bevalt me niet. Eens kijken of dit werkt!
jowi schreef: Ik hoorde net van de winkel dat de Tran decoder weer niet in de hondekop past... dus als dit de oplossing is, moet daar weer wat anders voor verzonnen worden...
Hoi Jowi,
Ik heb er in 1 zelfs een zimo MX648P16 in zitten.
Dit is een plux16 met geluid decoder en ik heb zelfs ruimte over.
Deze past gewoon in de hondenkop want deze heeft een plux16 aansluiting.(4 uitgangen doen niet mee dat is het enigste verschil)
Na dit te horen zou ik mezelf toch eens gaan afvragen of die winkelier wel verstand heeft van N-SPOOR treinen.
tip kijk ook hier eens http://www.floodland.nl/aim/info_nem_connectoren_1.htm
zie je gelijk wat er is en hoe groot iets moet zijn om aan de nem te voldoen.
De meeste decoder fabrikanten blijven doorgaans binnen de opgegeven maten.