weerderom een nieuwe gebruiker

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sharkies

weerderom een nieuwe gebruiker

Bericht door sharkies »

Hallo allemaal,

Ik ben Marco en kom uit Zevenaar. Een aantal jaar geleden een Fleischman digitale startset gekocht en beetje bij beetje uitgebreidt.
Echter door verhuizing niet meer aan toe gekomen.
Omdat ik een hobby zocht en de baan weer zag, heb ik besloten om weer te beginnen.
Na een bezoekje aan eurospoor met een vriend van me, heb ik besloten om alle H0 spullen te gaan verkopen en over te stappen op N.
Hierdoor kan ik een leukere baan gaan maken.

Op dit ogenblik ben ik bezig om mn eerste n-spullen aan te schaffen. Maar voor het zover is, ben ik alweer bezig om mn twincenter weer te leren en om mbv H0 alles weer aan de gang te krijgen. Dit alles icm met koploper.
Uiteindelijk wil ik alles geheel digitaal hebben rijden.

Als baan wil ik een U maken van 250cm bij 170 cm en 3 lagen. Ik hoop dat ik hier voldoende aan zal hebben.

Mochten jullie nog meer willen weten, schroom niet en vraag gerust. Daarbij wil ik hier ook actief op het forum aan het werk gaan om toch van elkaar te leren en elkaar te helpen.

Daarbij als jullie nog tips hebben voor de baan hoor ik het graag. Die kan ik wel gebruiken.

gr Marco

Zow. Opruimen voor een nieuwe baan. Nu op N ipv op H0.
Iemand nog ideeën voor een baan?

Lid van MSC de achterhoek

Pruts3r

Re: weerderom een nieuwe gebruiker

Bericht door Pruts3r »

Hoi en welkom Marco!

Wat ben je allemaal van plan:
Welk tijdperk hebbie ingedachten?
Ga je je concentreren op een bepaald land?

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Marco op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Wablo

Bericht door Wablo »

Marco,

Welkom op de site, er is hier een hoop kennis beschikbaar en prachtige banen (met een hoog kwijlgehalte) als voorbeeld.

Zorg dus wel voor een lekvrij toetsenbord en een schermwisser :lol: :lol: :lol:

groetjes,
Bert

Onderwerp starter
sharkies

Bericht door sharkies »

Hallo Mensen,

Aangezien er een aantal vragen waren zal ik ze netjes beantwoorden. Hierna zal het een paar dagen stil zijn vanaf mijn kant, aangezien ik morgen voor een 2 of 3 dagen opgenomen wordt in het ziekenhuis voor een kleine operatie.

@Pruts3r:
Ik weet het tijdperk nog niet wat ik wil gaan rijden of land. Aangezien ik niet met bovenleiding wilt gaan werken, wil ik voor stoom en diesel gaan. Of als ik er geen zin in heb met NS materieel van de huidige tijd. (2-ledig dus)
Landschap ga ik gewoon verzinnen en er moet in ieder geval bergen in komen.

Het idee wat ik nu heb en binnenkort gaat uitwerken is om een schaduwstation te maken met diverse opstelsporen.
Een 2-tal helixen met boven het SS een station voor personen en een laag hoger aan de achterzijde een berg met sporen door een tunnel en over een brug.
Daarbij wil ik op het korte gedeelte (wil een U maken zoals je in mn originele post kon lezen) een dubbele brug maken met water en bootjes. evt met aanlegstijger en op- en overslag. En als laatste op het laatste gedeelte een gehele op en overslag voor kolen (mss met automatische laad en los systeem)
Bij de kolen ook nog een draaischijf met lokloods.

Dit alles geheel automatisch rijden met koploper en m'n twincenter.

De baan ga ik als eerste helemaal tekenen in wintrack. Het begin kan ik volgende week al eventueel laten zien.
Ook zal ik alles bij gaan houden op m'n eigen website. Inclusief foto's totdat m'n eigen ruimte op is. Wel zal ik dit ook alles hier op het forum in een nieuw draadje bijhouden.

Daarbij zit ik eraan te denken om bij een ModelSpoorClub te gaan. Ik zit nog te twijfelen tussen 2 clubs en mss ga ik eerst bij ze kijken wat ze allemaal doen. Te twijfelen tussen MSC de achterhoek (Doetinchem) of MVA (Arnhem). Hebben er mensen ervaring met een van deze clubs hoor ik dat graag.

Hopende jullie hiermee meer inzicht te hebben gegeven over mijn plannen.

@Wablo: Ik heb bewust een los toetsenbord en muis bij m'n laptop. Die zijn gemakkelijk te vervangen :lol:

En voor de rest. bedankt voor het leuke ontvangst.

gr Marco

Zow. Opruimen voor een nieuwe baan. Nu op N ipv op H0.
Iemand nog ideeën voor een baan?

Lid van MSC de achterhoek

Wablo

Bericht door Wablo »

Marco,
Sterkte in het ziekenhuis, niet je tanden in een verpleegster zetten :mrgreen: ,
gr.
Bert

ZThijs1

Bericht door ZThijs1 »

Welkom op het N-forum :mrgreen:

grt,
Thijs

Am Waldrand
Plaats reactie