Grotestraat 196 van Markenburg op de plotter
Grotestraat 196 van Markenburg op de plotter
Sinds een weekje of twee de plotter binnen en flink aan het proefdraaien, zo ook dit model prachtig gemaakt door Markenburg maar iets te duur voor mij.
Dus gisteravond aan de slag gegaan met tekenen en net nog even door de plotter.
Nu moet ik zeggen het is een proef en heb wat vlug getekend maar het gaat goed. Moet met name de snij instellingen nog leren en kijken naar dubbelle lijnen.
Het voornaamste is het snijden van slaters plaat. Dat mag niet mis gaan, is zo'n 12 keer duurder dan de styreen in de zelfde dikte.
Bij de eerste foto heeft de ploiier lijnen niet gelezen en ik had de daken verkeerd berekend.
Tweede foto zaten ook wat teken foutjes in
Nog een keer proberen op styreen, foutjes gebruik ik als versteviging. Weg gooien is zonde.
Rick
Dus gisteravond aan de slag gegaan met tekenen en net nog even door de plotter.
Nu moet ik zeggen het is een proef en heb wat vlug getekend maar het gaat goed. Moet met name de snij instellingen nog leren en kijken naar dubbelle lijnen.
Het voornaamste is het snijden van slaters plaat. Dat mag niet mis gaan, is zo'n 12 keer duurder dan de styreen in de zelfde dikte.
Bij de eerste foto heeft de ploiier lijnen niet gelezen en ik had de daken verkeerd berekend.
Tweede foto zaten ook wat teken foutjes in
Nog een keer proberen op styreen, foutjes gebruik ik als versteviging. Weg gooien is zonde.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: Grotestraat 196 van Markenburg op de plotter
Rick
zonder mr smart guy uit te hangen. Maar op de producten van Markenburg zit copyright. uwes is dus nu in overtreding en als Markenburg kwaad wil dan ben je de pissang.
wees nu slim, gebruik de goede dingen, verzin er zelf wat bij en doe zeker geen verwijzing in je werk naar iets wat je afgekeken heb van anderen.
Daarnaast, ook wel ere wie ere toekomt toch ?, Markenburg steekt een hoop tijd en geld in ontwikkeling en dan is het 'ordinaire ' jatwerk not done in mijn optiek
M.
zonder mr smart guy uit te hangen. Maar op de producten van Markenburg zit copyright. uwes is dus nu in overtreding en als Markenburg kwaad wil dan ben je de pissang.
wees nu slim, gebruik de goede dingen, verzin er zelf wat bij en doe zeker geen verwijzing in je werk naar iets wat je afgekeken heb van anderen.
Daarnaast, ook wel ere wie ere toekomt toch ?, Markenburg steekt een hoop tijd en geld in ontwikkeling en dan is het 'ordinaire ' jatwerk not done in mijn optiek
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Maurice, dacht dat het om openbare gebouwen gaat waar je bij de gemeente gewoon de bouwtekeningen kunt krijgen.
Heb ik al diverse malen gedaan, dus of hier sprake is van jatwerk lijkt me sterk.
Daarbij ga ik ze niet verkopen maar wil gewoon een model voor mij zelf en ik doe het teken werk ook zelf.
Vind het een mooi gebouw en het diende als inspiratie, dat is ook een complement voor hun.
Als hij er moeite mee heeft laat ie dat maar weten.
Rick
Heb ik al diverse malen gedaan, dus of hier sprake is van jatwerk lijkt me sterk.
Daarbij ga ik ze niet verkopen maar wil gewoon een model voor mij zelf en ik doe het teken werk ook zelf.
Vind het een mooi gebouw en het diende als inspiratie, dat is ook een complement voor hun.
Als hij er moeite mee heeft laat ie dat maar weten.
Rick
FF mailtje naar Mark sturen en gewoon vragen wat mag
Dan weet je meteen hoe en wat en krijg je geen last ook, vragen kost niets
Nee heb je, ja kan je krijgen
Mvg,
Ad
Dan weet je meteen hoe en wat en krijg je geen last ook, vragen kost niets
Nee heb je, ja kan je krijgen
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je mogelijk de auteurswet o.i.d. overtreedt als je iets voor eigen gebruik gaat nabouwen.
Als dat wel zo is dan is elke creatieve modelbouwer mogelijk in overtreding .....
Zolang je het niet commercieel aanwendt lijkt het mij geen probleem.
Als dat wel zo is dan is elke creatieve modelbouwer mogelijk in overtreding .....
Zolang je het niet commercieel aanwendt lijkt het mij geen probleem.
Materieel: NS, tijdperk IV, Peco-55
Digitaal: OpenDCC, MarDec
Digitaal: OpenDCC, MarDec
Heb zojuist Markenburg een mailtje gestuurd hier over.
Rick
Rick
idd. zolang je geen gebruik maakt van de eigendommen van markenburg is er geen probleem. Als je zelf na tekent van het origineel, dan moet je aankloppen bij de architect en niet bij markenburg. Lekker door gaan met je plotter! ben benieuwd naar je resultaten.
is er al iemand geweest die bij de ns heeft gevraagd of hij een ns trein mag namaken? is er al iemand geweest die bij verkoop van een zelfgemaakt modelletje de belastingdienst heeft gebeld of hij wat verschuldigd is? hou toch op met die onzin, ga lekker modelbouwen ipv de wijsneus uit te hangen...
is er al iemand geweest die bij de ns heeft gevraagd of hij een ns trein mag namaken? is er al iemand geweest die bij verkoop van een zelfgemaakt modelletje de belastingdienst heeft gebeld of hij wat verschuldigd is? hou toch op met die onzin, ga lekker modelbouwen ipv de wijsneus uit te hangen...
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Paul, niet te popi maat dat doe je maar op benelux
het maakt mij geen fluit uit wat Rick doet, echter als je in zowel je titel als in je verhaal duidelijk aangeeft dat je dingen kopieert van Markenburg dan overtreed te dus de copy right wetgeving.
zoals ik al aangaf ik was niet mr smart, gewoon een simpele waarschuwing en wat Rock er verder mee doet zal mij een worst wezen.
het maakt mij geen fluit uit wat Rick doet, echter als je in zowel je titel als in je verhaal duidelijk aangeeft dat je dingen kopieert van Markenburg dan overtreed te dus de copy right wetgeving.
zoals ik al aangaf ik was niet mr smart, gewoon een simpele waarschuwing en wat Rock er verder mee doet zal mij een worst wezen.
Hills and Meadows on social media
Zolang het alleen voor eigen gebruik is, is er niets aan de hand. Als je de "illegale copieen" te koop aanbiedt, dan wordt het een ander verhaal.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Moderator
- Contacteer:
Goed, de intenties van Maurits zijn duidelijk. Rick is gewaarschuwd en heeft contact met Mark van Markenburg.
Verdere copyright issues zijn voorbehouden aan de daarvoor gestudeerd hebbende rechtbanken.
Rick, zullen we het weer over je creaties gaan hebben?
Groetjes,
Hoontje
Verdere copyright issues zijn voorbehouden aan de daarvoor gestudeerd hebbende rechtbanken.
Rick, zullen we het weer over je creaties gaan hebben?
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid