omgeving Rijn/Moezel
Re: omgeving Rijn/Moezel
Mooi lokkie hoor. Welk merk is dit?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
Hallo StevenRobert_N-Nm schreef:Fleischmann Taurus, art. 7311**
Robert
Robert had het bijna goed op de twee sterren na het is inderdaad Fleissman de Taurus 7311 15
Gr Wim
-
goedenavond
Na een tijd toch weer de weg naar boven gevonden, en wat vind je dan boven een hele stoffige baan dus het nodige poetswerk verricht en het begint weer een beetje naar behoren te rijden.
Ik was voor de zomerstop bezig met de bovenleidingen nou dit leuke klusje wordt nu voortgezet.
Het lijkt me leuk om een filmpje te maken van de baan, dat zie ik hier de meeste doen op het forum maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe ik dat moet doen zo'n filmpje plaatsen
groeten Wim
Na een tijd toch weer de weg naar boven gevonden, en wat vind je dan boven een hele stoffige baan dus het nodige poetswerk verricht en het begint weer een beetje naar behoren te rijden.
Ik was voor de zomerstop bezig met de bovenleidingen nou dit leuke klusje wordt nu voortgezet.
Het lijkt me leuk om een filmpje te maken van de baan, dat zie ik hier de meeste doen op het forum maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe ik dat moet doen zo'n filmpje plaatsen
groeten Wim
Wim, het filmpje doe je maken met je camera, telefoon of iets wat dit kan (natuurlijk digitaal)
Vervolgens zet je het filmpje op je computer. (eventueel nabewerken)
Daarna ga je naar www.youtube.nl en maak daar een account aan voor zo ver je dat nog niet gedaan had. Vervolgens doe je het filmpje uploaden, dat duurt even. Als hij klaar is dan kun je de link hier op het forum plaatsen.
Ik kijk er naar uit
Vervolgens zet je het filmpje op je computer. (eventueel nabewerken)
Daarna ga je naar www.youtube.nl en maak daar een account aan voor zo ver je dat nog niet gedaan had. Vervolgens doe je het filmpje uploaden, dat duurt even. Als hij klaar is dan kun je de link hier op het forum plaatsen.
Ik kijk er naar uit
Nou Wim, kom maar op met een filmpje!
Ik heb even dit draadje doorgelezen. Ook dit wordt mooi en vergelijkbaar met de banen van Jeroen en Ron. Maar wat wil je ook, het Rijn- en Moezel dal is ook een bijzonder mooi deel van Duitsland!
Als ik het goed zie, staat op pagina 9 een foto waarbij bij het restaurantrijtuig de stroomafnemer tegen de draad staat. Tijdens de rit wordt de stroomvoorziening verzorgd door de lokomotief. Als het rijtuig staat opgesteld op bijvoorbeeld een rangeerterrein waar geen lok of depotvoeding in de buurt aanwezig is, wordt de stroomafnemer gebruikt.
Gr. Clemens
Ik heb even dit draadje doorgelezen. Ook dit wordt mooi en vergelijkbaar met de banen van Jeroen en Ron. Maar wat wil je ook, het Rijn- en Moezel dal is ook een bijzonder mooi deel van Duitsland!
Als ik het goed zie, staat op pagina 9 een foto waarbij bij het restaurantrijtuig de stroomafnemer tegen de draad staat. Tijdens de rit wordt de stroomvoorziening verzorgd door de lokomotief. Als het rijtuig staat opgesteld op bijvoorbeeld een rangeerterrein waar geen lok of depotvoeding in de buurt aanwezig is, wordt de stroomafnemer gebruikt.
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
-
Joost, Ron, Clemens
bedankt voor de uitleg en de linkjes ik ga aankomend weekend proberen een kort filmpje te maken.
En Clemens schroom niet als je dingen ziet die niet kloppen hoor ik het graag.
Weer wat geleerd.
Dank jullie wel.
gr Wim
bedankt voor de uitleg en de linkjes ik ga aankomend weekend proberen een kort filmpje te maken.
En Clemens schroom niet als je dingen ziet die niet kloppen hoor ik het graag.
Weer wat geleerd.
Dank jullie wel.
gr Wim
-
-
Leuk filmpje!
Knap dat er bovenleiding is , alleen wordt deze niet gebruikt op het filmpje.
De lokomotieven rijden zo te zien zonder stroom van de bovenleidingsdraad.
Kees
Kees
Mooi filmpje Wim! De treinen hebben een mooie snelheid en racen niet als een TGV over het spoor.
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
-
Beste Wim,
Leuk filmpje!
Groet,
Arjan
Leuk filmpje!
Groet,
Arjan
Laatst gewijzigd door Doolemeister op 18 nov 2014 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Hallo Keeskees gorter schreef:Leuk filmpje!
Kees
Nee inderdaad de locomotieven rijden niet onder de draad, want dit kan nog niet omdat ik nog steeds bezig ben met de bovenleiding.
Er staat pas 2 meter tot nu toe, nog een aantal meters te gaan.
Hallo Clemens
Ja ik houd er niet van als de locs over de baan scheuren, hoe rustiger ze rijden hoe mooier ik het vind.
gr Wim
-
Afgelopen weekend toch weer druk bezig geweest met het plaatsen van masten voor de bovenleidingen bij het station,en natuurlijk gelijk even de bovenleidingen gemonteerd.
wat een werk is dat, dat gaat niet eventjes.
Na heel lang zitten te piellen met de bovenleidingen tot dat het naar mijn zin zat gelijk maar een kleurtje gegeven
Op de foto's zien jullie 3 uit rijseinen staan die zijn nog niet aan gesloten.
Ik moet nog eerst uit zoeken hoe deze OC32 werkt.
Morgen weer een dag zal ik maar zeggen.
Gr Wim
wat een werk is dat, dat gaat niet eventjes.
Na heel lang zitten te piellen met de bovenleidingen tot dat het naar mijn zin zat gelijk maar een kleurtje gegeven
Op de foto's zien jullie 3 uit rijseinen staan die zijn nog niet aan gesloten.
Ik moet nog eerst uit zoeken hoe deze OC32 werkt.
Morgen weer een dag zal ik maar zeggen.
Gr Wim
Ja die bovenleiding plaatsen is een kötwerk, maar als het eenmaal staat heb je ook wat.
ziet er keurig uit Wim.
gr. Ron.
ziet er keurig uit Wim.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Hallo RonRon schreef:Ja die bovenleiding plaatsen is een kötwerk, maar als het eenmaal staat heb je ook wat.
ziet er keurig uit Wim.
gr. Ron.
het is inderdaad piep werk ik doe iedere keer maar een klein stukje want je wordt er ongeduldig krijgt er bibberhanden van en raakt in de stress want de ene kant hang je erin en de andere kant springt eruit.
En soms is het te klein, maar als het hangt ben je blij.
En dan denk je de eerste paar dagen doe ik er niets aan.
Vandaag even bezig geweest met de OC32 maar daar moet ik me eerst nog goed in verdiepen want dat werkt toch net even anders dan de ON32.
gr Wim
Mooi die bovenleiding. Knap gemaakt hoor.
Wat ik ook altijd zo fijn vind met bovenleiding is het schoonmaken van de rails
Wat ik ook altijd zo fijn vind met bovenleiding is het schoonmaken van de rails
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Hey Wim,
Ziet er strak uit. Schitterend met die bovenleiding en de uitreiseinen. Ben vooral benieuwd naar het vervolg van je scenery, je hebt al een hele mooie start gemaakt. Ik zou ook leuk vinden om eens een overzicht fototje te zien, krijg ik een beetje een idee van het totaal plaatje!
Keep up the good work!
Ziet er strak uit. Schitterend met die bovenleiding en de uitreiseinen. Ben vooral benieuwd naar het vervolg van je scenery, je hebt al een hele mooie start gemaakt. Ik zou ook leuk vinden om eens een overzicht fototje te zien, krijg ik een beetje een idee van het totaal plaatje!
Keep up the good work!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
-
Hoi ThijsZThijs1 schreef:Hey Wim,
Keep up the good work!
Je hebt er even op moeten wachten maar hier is het dan.
Even een kleine uitleg als je bij mij de zolderkamer op komt dan zit er aan de rechter en aan de linkerkant een klimspiraal.
Dus daar is het begin en eind van de baan, de foto waar ik mee begin daar ben ik nog steeds bezig en dit is ook de moeilijkste kant van de baan omdat je hier met de schuine kant van het dak zit.
Aangezien ik geen groothoek lens heb maar een eenvoudig toestelletje heb ik tien foto's moeten maken om de baan er op te krijgen.
Als jullie alle foto's hebben gezien dan weet je dat ik nog wel een paar jaar bezig ben.
[/
[url=http://postimage.org/]
gr Wim
Mooie overzicht van jouw baan Wim! Ik neem aan dat in de klimspiraal genoeg ruimte is om met omhoog staande stroomafnemer(s) te rijden. Of ga je daar nog een voorzien voor treffen?
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Wim,
TOF! En wat heb jij een een oppervlakte zeg!! Door elke keer foto's van een klein deel te zien had ik dat nog niet beseft. Ziet er tof uit, alleen er moet inderdaad nog erg veel gebeuren, maar volste vertrouwen in Ben benieuwd naar de invulling van de scenery op de rest van de baan.
TOF! En wat heb jij een een oppervlakte zeg!! Door elke keer foto's van een klein deel te zien had ik dat nog niet beseft. Ziet er tof uit, alleen er moet inderdaad nog erg veel gebeuren, maar volste vertrouwen in Ben benieuwd naar de invulling van de scenery op de rest van de baan.
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Heerlijk die ruimte Wim
Foto 2 knalt er echt uit voor mij, hier druipt de potentie van af
Mooie baan zo
Mvg,
Ad
Foto 2 knalt er echt uit voor mij, hier druipt de potentie van af
Mooie baan zo
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Goeie onderbouw, goeie spiraal, móóie scenery! (ja, logisch, hier ook Rijnbaan in aanbouw)
Wat is de max lengte van je treinen? Als in: lok+hoeveel rijtuigen?
Die 101 voor die goederentrein....dat kan zeker, maar wil je die niet voor wat reizigerstjak inzetten?
Ga zo door, mooi!
J.
Wat is de max lengte van je treinen? Als in: lok+hoeveel rijtuigen?
Die 101 voor die goederentrein....dat kan zeker, maar wil je die niet voor wat reizigerstjak inzetten?
Ga zo door, mooi!
J.
-
Dank jullie wel,
Clemens, de doorrijhoogte in de spiraal is 7.5cm dus dit moet geen problemen opleveren.
Thijs, over de invulling van de scenery is de bedoeling om de nadruk te leggen op en rond het water.
Ad, ja toch ben ik hier nog niet helemaal tevreden over de ruimte wel.
Jeroen, in een blok kunnen 7 rijtuigen plus een loc.
over de scenery ben ik nog steeds niet tevreden ik heb al diverse groene prut gehaald maar ik kan nog steeds niet het juiste vinden qua structuur en qua kleur.
vraagje, wat gebruik jij voor prut?
gr Wim
Clemens, de doorrijhoogte in de spiraal is 7.5cm dus dit moet geen problemen opleveren.
Thijs, over de invulling van de scenery is de bedoeling om de nadruk te leggen op en rond het water.
Ad, ja toch ben ik hier nog niet helemaal tevreden over de ruimte wel.
Jeroen, in een blok kunnen 7 rijtuigen plus een loc.
over de scenery ben ik nog steeds niet tevreden ik heb al diverse groene prut gehaald maar ik kan nog steeds niet het juiste vinden qua structuur en qua kleur.
vraagje, wat gebruik jij voor prut?
gr Wim
Als je de invulling van de 2e foto doortrekt wordt het al heel mooi. Maar waar ben je nog niet helemaal tevreden over. Wat ik wel een beetje mis is bomen tussen het groen. Het lijkt nu alleen maar struiken te zijn. Of komen die er nog tussen?wim lagerwaard schreef:Thijs, over de invulling van de scenery is de bedoeling om de nadruk te leggen op en rond het water.
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
-
Hallo Thijs
Ik weet dat er bomen tussen moeten, maar ik zit met mijn handen onder de pleisters van het bomen draaien maar ik heb niet het materiaal om de bomen aan te begroenen, want wat ik heb dat zijn allemaal van die nep kleuren ik kan niet de juiste kleur vinden.
En om de bomen dezelfde kleur te geven als de struiken vind ik ook niet wat, want de kleur van de struiken vind ik wel goed.
gr Wim
Ik weet dat er bomen tussen moeten, maar ik zit met mijn handen onder de pleisters van het bomen draaien maar ik heb niet het materiaal om de bomen aan te begroenen, want wat ik heb dat zijn allemaal van die nep kleuren ik kan niet de juiste kleur vinden.
En om de bomen dezelfde kleur te geven als de struiken vind ik ook niet wat, want de kleur van de struiken vind ik wel goed.
gr Wim