nieuw ontwerp Altburg
nieuw ontwerp Altburg
Weer een nieuw lid,
Hallo allemaal.
Ik ben Ton (Sloopy N) en ben al weer een tijdje bezig om een nieuwe baan op te zetten.
Ik had een behoorlijke baan opgebouwd, maar moest in 1993 stoppen omdat mijn vrouw ziek werd.
Inmiddels is mijn vrouw overleden en mijn kinderen het huis uit,.
Ik heb nu veel meer ruimte, geld en nieuwe plannen.
Ik heb een leuke baan ontworpen alles berekend en in schaal 1op 1 uitgetekend.
Ik heb mijn oude baan afgebroken en ben begonnen met mijn nieuwe modelspoorbaan.
Nu ik een onderstel van 5 modules in een U-vorm gebouwd en twijfel of ik wel verder wil.
Ik heb namelijk een ander mooi ontwerp ontdekt dat veel meer mogelijkheden heeft.
Ik was al een tijdje onder de indruk van de modelspoorbaan Altburg.
Tijdens Eurospoor heb ik de baan in het echt gezien en een tijdje met de bouwer gesproken.
Later heb ik een bewerking gevonden van Altburg in een U-vorm .
Nou ben ik benieuwd of deze baan op de modules kan bouwen die ik al gebouwd heb.
Beter goed gekopieerd dan slecht zelf bedacht.
Daarvoor zoek ik een beetje hulp bij het uitwerken van mijn nieuwe baan.
Ik kan niet met tekenprogrammas overweg maar hoop dat ik iemand vind die dat wel kan.
Hieronder heb ik een link naar het bewerkte spoorplan va Altburg toegevoegd.
Mijn modules bestaan uit 3 stuks van 130 x 90 cm en 2 hoekmodules van 100 x 100 cm.
Ik denk dat ik mijn verhaal ook maar een onder het onderwerp baanontwerp zal posten.
http://s646.photobucket.com/user/spinfi ... g.png.html
Hallo allemaal.
Ik ben Ton (Sloopy N) en ben al weer een tijdje bezig om een nieuwe baan op te zetten.
Ik had een behoorlijke baan opgebouwd, maar moest in 1993 stoppen omdat mijn vrouw ziek werd.
Inmiddels is mijn vrouw overleden en mijn kinderen het huis uit,.
Ik heb nu veel meer ruimte, geld en nieuwe plannen.
Ik heb een leuke baan ontworpen alles berekend en in schaal 1op 1 uitgetekend.
Ik heb mijn oude baan afgebroken en ben begonnen met mijn nieuwe modelspoorbaan.
Nu ik een onderstel van 5 modules in een U-vorm gebouwd en twijfel of ik wel verder wil.
Ik heb namelijk een ander mooi ontwerp ontdekt dat veel meer mogelijkheden heeft.
Ik was al een tijdje onder de indruk van de modelspoorbaan Altburg.
Tijdens Eurospoor heb ik de baan in het echt gezien en een tijdje met de bouwer gesproken.
Later heb ik een bewerking gevonden van Altburg in een U-vorm .
Nou ben ik benieuwd of deze baan op de modules kan bouwen die ik al gebouwd heb.
Beter goed gekopieerd dan slecht zelf bedacht.
Daarvoor zoek ik een beetje hulp bij het uitwerken van mijn nieuwe baan.
Ik kan niet met tekenprogrammas overweg maar hoop dat ik iemand vind die dat wel kan.
Hieronder heb ik een link naar het bewerkte spoorplan va Altburg toegevoegd.
Mijn modules bestaan uit 3 stuks van 130 x 90 cm en 2 hoekmodules van 100 x 100 cm.
Ik denk dat ik mijn verhaal ook maar een onder het onderwerp baanontwerp zal posten.
http://s646.photobucket.com/user/spinfi ... g.png.html
Re: nieuw ontwerp Altburg
Welkom Ton,
Indrukwekend baanplaan op de foto.
Indrukwekend baanplaan op de foto.
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Ton,
Welkom op dit forum, het baanplan vind ik moeilijk te beoordelen daar de hoogte niveaus niet zijn te herleiden.
gr.
Bert
Welkom op dit forum, het baanplan vind ik moeilijk te beoordelen daar de hoogte niveaus niet zijn te herleiden.
gr.
Bert
Ton, volgens mij is het baanplan in H0 en niet in N! Daaruit valt te herleiden dat het plan wel moet gaan passen.
Maar waarom download je niet even dit baanplanprogramma
Teken daar je tafel in en begin het baanplan gewoon over te tekenen. Of beter nog, verzin iets zelf/pas het aan.
Er is niets mooiers dan je eigen baan naar je eigen zin te bouwen.
Ik vind dit plan net ff te vol zoals het nu in H0 getekend is. (lekker op zn duits, meer sporen = beter)
Ik zou voor een wat evenwichtiger plan gaan met wat flauwere bogen en het spoor meer verspreid over de baan.
afin, kijk een rond wat de heren hier aan het bouwen zijn. Daar valt genoeg te zien en uit te leren.
Maar waarom download je niet even dit baanplanprogramma
Teken daar je tafel in en begin het baanplan gewoon over te tekenen. Of beter nog, verzin iets zelf/pas het aan.
Er is niets mooiers dan je eigen baan naar je eigen zin te bouwen.
Ik vind dit plan net ff te vol zoals het nu in H0 getekend is. (lekker op zn duits, meer sporen = beter)
Ik zou voor een wat evenwichtiger plan gaan met wat flauwere bogen en het spoor meer verspreid over de baan.
afin, kijk een rond wat de heren hier aan het bouwen zijn. Daar valt genoeg te zien en uit te leren.
Welkom Ton op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Welkom Ton op het N-forum.
Ambitieuze plannen als ik je tekening zo zie, al is het moeilijk te herleiden welke rails bij welk niveau hoort. Ik zou het iets minder druk en statisch maken, maar die 2 schaduwstations wel behouden.
Succes met de verdere ontwikkeling van je ideeën!
Ambitieuze plannen als ik je tekening zo zie, al is het moeilijk te herleiden welke rails bij welk niveau hoort. Ik zou het iets minder druk en statisch maken, maar die 2 schaduwstations wel behouden.
Succes met de verdere ontwikkeling van je ideeën!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Hallo alemaal
Bedankt voor jullie suggesties.
Het plan lijkt inderdaad erg vol, maar in praktijk ( gezien op Eurospoor) valt dat wel mee.
De 2 schaduwstations liggen boven elkaar en 4 sporen in plaats van 6 is ook genoeg.
Het hoofdstation heeft 6 sporen.
4 sporen voor doorgaand verkeer en 2 sporen voor een lokaalverbinding naar een kopstationnetje boven in de bergen.
Ik weet niet of dat realistisch is want ik had Epoche II of Epoche III in gedachten, lokatie Zuid- of Oostelijk Duitsland.
Ik weet niet of de stations toen al zo groot waren.
Ik heb de stations inmiddels een keer opgebouwd en 1 op 1 uitgetekend.
Daarna wil ik kijken of ik de verbindende sporen met redelijke ruime bochten kan verbinden.
Vervolgens kijken of ik uitkom met de hellingen 3% op de rechte stukken en misschien nog iets minder in de bochten.
Ik moet genoeg hoogte kunnen winnen om de diverse traces elkaar te kunnen laten kruisen.
Er is ook een draaischijf gepland. Maar ik weet nog niet of dat gaat lukken.
Ik heb Minitrix rails en de draaischijf is alleen van andere merken te krijgen.
Die moeten dan moeten dan weer met overgangrails aangesloten worden.
Ook de beschikbare ruimte is misschien leuker te gebruiken met een leuk rangeerterrein en werkplaats.
Ik ga rustig verder en laat wel weten hoe het vordert.
Daarna moet ik nog nadenken over de blokverdeling en de automatisering.
Groetjes,
Ton (Sloopy N ) )
Bedankt voor jullie suggesties.
Het plan lijkt inderdaad erg vol, maar in praktijk ( gezien op Eurospoor) valt dat wel mee.
De 2 schaduwstations liggen boven elkaar en 4 sporen in plaats van 6 is ook genoeg.
Het hoofdstation heeft 6 sporen.
4 sporen voor doorgaand verkeer en 2 sporen voor een lokaalverbinding naar een kopstationnetje boven in de bergen.
Ik weet niet of dat realistisch is want ik had Epoche II of Epoche III in gedachten, lokatie Zuid- of Oostelijk Duitsland.
Ik weet niet of de stations toen al zo groot waren.
Ik heb de stations inmiddels een keer opgebouwd en 1 op 1 uitgetekend.
Daarna wil ik kijken of ik de verbindende sporen met redelijke ruime bochten kan verbinden.
Vervolgens kijken of ik uitkom met de hellingen 3% op de rechte stukken en misschien nog iets minder in de bochten.
Ik moet genoeg hoogte kunnen winnen om de diverse traces elkaar te kunnen laten kruisen.
Er is ook een draaischijf gepland. Maar ik weet nog niet of dat gaat lukken.
Ik heb Minitrix rails en de draaischijf is alleen van andere merken te krijgen.
Die moeten dan moeten dan weer met overgangrails aangesloten worden.
Ook de beschikbare ruimte is misschien leuker te gebruiken met een leuk rangeerterrein en werkplaats.
Ik ga rustig verder en laat wel weten hoe het vordert.
Daarna moet ik nog nadenken over de blokverdeling en de automatisering.
Groetjes,
Ton (Sloopy N ) )
Hallo Ton,
Welkom op het forum en success met bedenken. Ik weet het is moeilijk voor sommige mensen. Ik ben namelijk ook in die fase.
gr Marco
Welkom op het forum en success met bedenken. Ik weet het is moeilijk voor sommige mensen. Ik ben namelijk ook in die fase.
gr Marco
Zow. Opruimen voor een nieuwe baan. Nu op N ipv op H0.
Iemand nog ideeën voor een baan?
Lid van MSC de achterhoek
Iemand nog ideeën voor een baan?
Lid van MSC de achterhoek
-
Môgge mannen,
Even voorstellen, ik ben Rob, en heb n-spoor weer naar jaren opgenomen, omdat het bleef trekken.
Ik heb jaren op de vaart gezeten , en ben met pre-pensioen gegaan,en heb modelbouw tot me genomen (schepen)
ik ben inmiddels enkele jaren thuis, en niks doen is niks voor mijn.
Na 2 schepen in elkaar gebouwd te hebben, ging de zin ervan af, en ging weer aan N-spoor beginnen wat ik met mijn vader vroeger
veel deed.
Na de zeevaart school, hoe kan het . de zee op, en met veel plezier.
Ik ben naar hard werken en stappen nu thuis bij mijn vrouw en trouwe Duitsen herder
Groeten Rob
Even voorstellen, ik ben Rob, en heb n-spoor weer naar jaren opgenomen, omdat het bleef trekken.
Ik heb jaren op de vaart gezeten , en ben met pre-pensioen gegaan,en heb modelbouw tot me genomen (schepen)
ik ben inmiddels enkele jaren thuis, en niks doen is niks voor mijn.
Na 2 schepen in elkaar gebouwd te hebben, ging de zin ervan af, en ging weer aan N-spoor beginnen wat ik met mijn vader vroeger
veel deed.
Na de zeevaart school, hoe kan het . de zee op, en met veel plezier.
Ik ben naar hard werken en stappen nu thuis bij mijn vrouw en trouwe Duitsen herder
Groeten Rob
Rob,
Welkom op de site, je heb alleen je eigen voorgesteld in het draadje van een ander forum lid, als je jezelf wil voorstellen moet je in deze rubriek kiezen voor "nieuw onderwerp" en niet voor nieuw bericht.
groetjes,
Bert
Welkom op de site, je heb alleen je eigen voorgesteld in het draadje van een ander forum lid, als je jezelf wil voorstellen moet je in deze rubriek kiezen voor "nieuw onderwerp" en niet voor nieuw bericht.
groetjes,
Bert
-
Bedankt Bert, heb het inmiddels goed gedaan.
Weet niet of ik het kan verwijderen maar excuses,
Gr Rob
Weet niet of ik het kan verwijderen maar excuses,
Gr Rob