Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
potvers mooi man
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Goedenavond,
@Hoontje @Maurits: bedankt voor de complimenten. Ik zit er nu ook zeker met een biertje en zak chips ervan te genieten.
Vandaag weer tijd gevonden om verder te gaan met de rails. Het begint allemaal steeds meer vorm te krijgen. Ben nu aangekomen bij de flinke wisselstraat... Dus dat gaat nog wel wat tijd kosten. Even wat foto's van het werk tot nu toe (beetje slechte kwaliteit...):
De wisselstraat van vorige keer:
Een overzicht van wat er tot nu toe op de baan ligt. De draden zijn naar beneden getrokken en rondom module-overgang ligt het vast, maar de rest ligt nog los. Onder ander om de bielzen nog te plaatsen en de rechte sporen ook echt goed recht te leggen. Afijn, beeldmateriaal:
De module-overgang. Modules zitten met 2 flinke slotbouten aan elkaar en een deurschanier met losse pin om speling te voorkomen. Hierin moeten ook nog bielzen bijgeplaatst worden, maar ik denk dat ik het allemaal mooi kan wegwerken, we gaan het zien
En de nodige snoeren natuurlijk
Morgen even afwachten of ik nog wat kan doen, misschien dat ik een dier moet ophalen uit een andere dierentuin... Maar anders ga ik een start maken met de wisselstraat.
To be continued!
@Hoontje @Maurits: bedankt voor de complimenten. Ik zit er nu ook zeker met een biertje en zak chips ervan te genieten.
Vandaag weer tijd gevonden om verder te gaan met de rails. Het begint allemaal steeds meer vorm te krijgen. Ben nu aangekomen bij de flinke wisselstraat... Dus dat gaat nog wel wat tijd kosten. Even wat foto's van het werk tot nu toe (beetje slechte kwaliteit...):
De wisselstraat van vorige keer:
Een overzicht van wat er tot nu toe op de baan ligt. De draden zijn naar beneden getrokken en rondom module-overgang ligt het vast, maar de rest ligt nog los. Onder ander om de bielzen nog te plaatsen en de rechte sporen ook echt goed recht te leggen. Afijn, beeldmateriaal:
De module-overgang. Modules zitten met 2 flinke slotbouten aan elkaar en een deurschanier met losse pin om speling te voorkomen. Hierin moeten ook nog bielzen bijgeplaatst worden, maar ik denk dat ik het allemaal mooi kan wegwerken, we gaan het zien
En de nodige snoeren natuurlijk
Morgen even afwachten of ik nog wat kan doen, misschien dat ik een dier moet ophalen uit een andere dierentuin... Maar anders ga ik een start maken met de wisselstraat.
To be continued!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hey, even een korte update:
Vandaag toch nog kunnen werken aan de wisselstraat. De eerste wissel liggen erin. In tegenstelling tot de vorige keer nu de lange slanke wissels gebruikt, en dit komt toch veel mooier uit. Maar wat een gepruts is dit om alles recht, strak en passend te krijgen. Daarbij ook nog goed nadenken over alle aansluiten, isolatielassen en indeling blokken etc. Of te wel, het gaat traag. Maar ik heb er 4 wissels erin gekregen zoals ik het wil. Nog even snel wat foto's.
De wissels die er vandaag zijn ingezet:
Het begint zo een lekkere lengte te worden:
En nog even een totaal overzicht. Ik mis nog één halve kruiswissel, maar als ik die binnen heb kan ik de hele wisselstraat afmaken.
Ik hoop aankomend weekend er nog wat meer in te krijgen. Voor de "stationsmodule", waarbij ook een klein schaduwstation zit, heb ik ook al de meeste wissel in huis. Daarbij moet ik vooral rechte flexrails voor bestellen. Nu eerst nog even snel de draden bij elkaar binden en markeren/nummeren. Dan de boel opruimen...
Wordt (hopelijk snel) vervolgd!
Vandaag toch nog kunnen werken aan de wisselstraat. De eerste wissel liggen erin. In tegenstelling tot de vorige keer nu de lange slanke wissels gebruikt, en dit komt toch veel mooier uit. Maar wat een gepruts is dit om alles recht, strak en passend te krijgen. Daarbij ook nog goed nadenken over alle aansluiten, isolatielassen en indeling blokken etc. Of te wel, het gaat traag. Maar ik heb er 4 wissels erin gekregen zoals ik het wil. Nog even snel wat foto's.
De wissels die er vandaag zijn ingezet:
Het begint zo een lekkere lengte te worden:
En nog even een totaal overzicht. Ik mis nog één halve kruiswissel, maar als ik die binnen heb kan ik de hele wisselstraat afmaken.
Ik hoop aankomend weekend er nog wat meer in te krijgen. Voor de "stationsmodule", waarbij ook een klein schaduwstation zit, heb ik ook al de meeste wissel in huis. Daarbij moet ik vooral rechte flexrails voor bestellen. Nu eerst nog even snel de draden bij elkaar binden en markeren/nummeren. Dan de boel opruimen...
Wordt (hopelijk snel) vervolgd!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Kijk dat zijn meters Thijs! Goed bezig hoor. Hier ligt het momenteel, ondanks de vakantie, helemaal stil door allerlei andere verplichtingen. Als ik dan dit soort foto's zie, denk ik; ik wil oohook!
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hoi Thijs
Ik ben erg benieuwd of je nog vorderringen hebt gemaakt met de
aanleg van de wisselstaat.
Vr gr Wim
Ik ben erg benieuwd of je nog vorderringen hebt gemaakt met de
aanleg van de wisselstaat.
Vr gr Wim
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hallo Thijs,
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd hoe het vervolg eruit gaat zien. Maar we zijn helemaal niet ongeduldig naar foto's hoor
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd hoe het vervolg eruit gaat zien. Maar we zijn helemaal niet ongeduldig naar foto's hoor
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Heeren,
Leuk om de reacties te ontvangen. Alleen er is nog niet veel nieuws te melden. Veel tijd (en geld ) heeft de afgelopen tijd gezeten in het huis. Daarbij heeft collega in het team plots ontslag genomen waardoor er extra uren gedraaid moeten worden. Misschien ga ik er vandaag mee verder en anders over twee weken, want dan heb ik een midweekje vrij
Dus hopelijk dan weer wat foto's van de baan!
Leuk om de reacties te ontvangen. Alleen er is nog niet veel nieuws te melden. Veel tijd (en geld ) heeft de afgelopen tijd gezeten in het huis. Daarbij heeft collega in het team plots ontslag genomen waardoor er extra uren gedraaid moeten worden. Misschien ga ik er vandaag mee verder en anders over twee weken, want dan heb ik een midweekje vrij
Dus hopelijk dan weer wat foto's van de baan!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hey,
Eindelijk weer wat tijd gevonden om de wisselstraat verder af te maken. Er zitten weer 4 nieuwe wissels in. Ik heb voor deze baan voornamelijk de langste slanke wissels gekozen, en ik ben tevreden over het resultaat. Helaas geen meters gemaakt (rails & wissels zijn op... nieuwe zijn onderweg... ), maar toch weer wat verder. Het is alleen nog een beetje kaal, maar ik wil eerst getest hebben met rijden, voordat ik ballast er weer tegenaan knal. Hieronder wat foto's (niet de beste kwaliteit):
Nu maar wachten tot de bestelling binnen is. Dan kan ik de laatste 3 wissels op deze bak erin doen en de volgende bak er tegenaan maken. Ik zit nog in dubio of ik eerst de helix maak of eerst de andere kant op werk... We zullen tegen die tijd wel zien. Kan niet wachten
Eindelijk weer wat tijd gevonden om de wisselstraat verder af te maken. Er zitten weer 4 nieuwe wissels in. Ik heb voor deze baan voornamelijk de langste slanke wissels gekozen, en ik ben tevreden over het resultaat. Helaas geen meters gemaakt (rails & wissels zijn op... nieuwe zijn onderweg... ), maar toch weer wat verder. Het is alleen nog een beetje kaal, maar ik wil eerst getest hebben met rijden, voordat ik ballast er weer tegenaan knal. Hieronder wat foto's (niet de beste kwaliteit):
Nu maar wachten tot de bestelling binnen is. Dan kan ik de laatste 3 wissels op deze bak erin doen en de volgende bak er tegenaan maken. Ik zit nog in dubio of ik eerst de helix maak of eerst de andere kant op werk... We zullen tegen die tijd wel zien. Kan niet wachten
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hallo Thijs
nou, dat ziet er indrukwekkend uit vooral de linkerkant van de wisselstraat en dat je voor de lange slanke wissels hebt gekozen daar krijg je geen spijt van want dat ziet er veel natuurlijker uit.
succes met de bouw
gr Wim
nou, dat ziet er indrukwekkend uit vooral de linkerkant van de wisselstraat en dat je voor de lange slanke wissels hebt gekozen daar krijg je geen spijt van want dat ziet er veel natuurlijker uit.
succes met de bouw
gr Wim
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Ziet er spannend uit! Ik ben wel benieuwd hoe die drieweg wissel van Peco je gaat bevallen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Mooi hoor Thijs, kan me de lange slepen die behoedzaam de wisselstraat nemen al helemaal voor me zien.
Keep us posted!
Groetjes,
Hoontje
Keep us posted!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 feb 2013 08:22
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Misschien is het al besproken, maar beide Engelse wissels zouden halve Engelse wissels kunnen zijn. In het echie gebruiken ze zo min mogelijk wisselverbindingen en de zinloze worden zeker weggelaten
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Goedemorgen,
@ Wim: inderdaad, het ziet er veel natuurlijker en geleidelijker uit.
@ Steven: Ik hoop dat ie niet gaat tegenvallen (m.a.w. niet te erg gaat bitchen...). Maar, heb jij er slechte ervaring mee? Of kan je nader toelichten?
@ Alwin: Ja, ik kan het me ook voor me zien, alleen dat stadium duurt nog wel even...
@ Peter: Nee is nog niet besproken, en verdomd man, je hebt (deels) gelijk. Want de ene engelse wissel die erin zit is al een halve. Maar deze wisselstraat komt uit een eerder plan waar de hele wel nodig was, maar ik zit er nu zo (letterlijk) bovenop dat me dat niet was opgevallen. Dus bedankt , ik ga hem eruit halen en vervangen.
Nou de wissels zijn binnen, waaronder een halve engelse wissel. Dan weten we nu ook waar die komt en dat er nog één nodig is. Maar, ik kan in ieder geval weer verder
@ Wim: inderdaad, het ziet er veel natuurlijker en geleidelijker uit.
@ Steven: Ik hoop dat ie niet gaat tegenvallen (m.a.w. niet te erg gaat bitchen...). Maar, heb jij er slechte ervaring mee? Of kan je nader toelichten?
@ Alwin: Ja, ik kan het me ook voor me zien, alleen dat stadium duurt nog wel even...
@ Peter: Nee is nog niet besproken, en verdomd man, je hebt (deels) gelijk. Want de ene engelse wissel die erin zit is al een halve. Maar deze wisselstraat komt uit een eerder plan waar de hele wel nodig was, maar ik zit er nu zo (letterlijk) bovenop dat me dat niet was opgevallen. Dus bedankt , ik ga hem eruit halen en vervangen.
Nou de wissels zijn binnen, waaronder een halve engelse wissel. Dan weten we nu ook waar die komt en dat er nog één nodig is. Maar, ik kan in ieder geval weer verder
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Nou, ervaringen met Fleischmann driewegwissels zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Dus toen ik zag dat Peco er nu ook een heeft dacht ik "hopen dat deze het beter doen". Ze gebruiken wel een ander systeem, als het ware 2 gewone wissels kort in elkaar geschoven. Maar over de Peco engelsmannen hoor ik ook geruchten (via Maurits uit de UK?) waardoor ik twijfel om op de volgende baan ze te gaan toepassen.
Maar hou ons op de hoogte. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook met de Peco engelsmannen.
Maar hou ons op de hoogte. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook met de Peco engelsmannen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 feb 2013 08:22
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Graag gedaanZThijs1 schreef:Dus bedankt
Wat bedoel je met "deels gelijk"? Volgens mij kunnen beide Engelsmannen vervangen worden door halve, in beide gevallen met de kromme rijweg bovenaan (zoals je de foto's hebt geplaatst).
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Ik zou de Engelse Wissel aan de linkerkant laten liggen, het is mogelijk dat je verschillende spoorrichtingen op kan gaan
wat afhankelijk is van je spoorplan (naar twee dorpen bijvoorbeeld) en die aan de rechterkant is inderdaad overbodig
wat Peter al schreef, een halve Engelse Wissel op die plek staat ook realistischer.
Mooie wisselstraat trouwens zo.
Groet, Marc
wat afhankelijk is van je spoorplan (naar twee dorpen bijvoorbeeld) en die aan de rechterkant is inderdaad overbodig
wat Peter al schreef, een halve Engelse Wissel op die plek staat ook realistischer.
Mooie wisselstraat trouwens zo.
Groet, Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 feb 2013 08:22
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Ik ga je toch nog even tegenspreken, kijk maar eens naar deze foto:
Het zou pas anders worden als het tweede wissel wat je bij deze rijweg neemt een Engels wissel was. Dan kan je daar namelijk ook van links komen en heb je wel degelijk 2 hele Engelse wissels nodig om parallelle rijwegen mogelijk te maken.
De onderste gebogen verbinding bij het Engels wissel is overbodig. Komende van links kan je immers direct het wissel afbuigend naar rechts nemen, dan direct naar links en je zit niets of niemand in de weg. Sterker nog, met die rijweg houd je nog een rijweg over het Engels wissel over.
Het zou pas anders worden als het tweede wissel wat je bij deze rijweg neemt een Engels wissel was. Dan kan je daar namelijk ook van links komen en heb je wel degelijk 2 hele Engelse wissels nodig om parallelle rijwegen mogelijk te maken.
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Peter, ik bedoelde dat je twee treinen tegelijk in / uit het station kan laten rijden en uiteraard verschillende richtingen
zie bijlage's
Groeten Marc
zie bijlage's
Groeten Marc
- Bijlagen
-
- Situatie Wisselstraat.jpg (37.28 KiB) 5845 keer bekeken
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
....dan heb je nog altijd geen heel engels wissel nodig. De onderste kant moet je maar eens naar kijken.
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Van rechtsboven naar links halverwege loopt toch alleen via die Engelsman? Of kijk ik nu verkeerd?
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 feb 2013 08:22
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Precies Jeroen!
Kijk maar eens goed naar je eigen tekeningen Marc, zie jij de onderste kromming van die Engels wissel gebruikt worden?
Niet lullig bedoeld, maar weten jullie wel wat een half Engels wissel is? Dat is iets anders dan een kruising:"
Half Engels wissel:
Heel Engels wissel:
Kijk maar eens goed naar je eigen tekeningen Marc, zie jij de onderste kromming van die Engels wissel gebruikt worden?
Niet lullig bedoeld, maar weten jullie wel wat een half Engels wissel is? Dat is iets anders dan een kruising:"
Half Engels wissel:
Heel Engels wissel:
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Hey,
Zo, even een hele discussie en vele reacties.
Dan nog even een kleine foto ter illustratie over de engelse wissel kwestie
Volgens mij gaat de kwestie om het door mij even simpel ingetekend blauwe lijntje. Omdat je via rood al op alle punten kan komen, heeft het geen toegevoegde waarde om via de blauwe lijn te gaan. M.a.w., hier moet dus een halve engelse wissel waarin de afbuiging via het blauwe lijntje wordt weggenomen. Als het goed is verwoord ik zo wat Peter bedoeld, in ieder geval ga ik dit aanpassen.
Echter, had ik nog geen zin om deze wissel eruit te halen en ben ik eerst met de andere kant van de wisselstraat begonnen, waar gek genoeg, ook een halve engelse wissel nodig is. Hieronder even twee foto's hoe de wisselstraat er nu uitziet.
Ik heb de volgende modulebak, die ik al eerder gemaakt had, er even voor het idee tegenaan gezet. Deze moet nog in de verf gezet worden, blauw spul erop etc. Maar dat wordt waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar
Ondertussen alvast plannen maken voor de helix, al heb ik er al wel wat ideeën al over (4 bruggen, een aftakkende lijn en een schaduwstation boven de helix...). Nog zat te doen
Zo, even een hele discussie en vele reacties.
Peter, je hebt gelijk dat in beide situaties een halve engelse wissel moet. Je hebt "deels gelijk" omdat ik op 1 plek al een halve wissel had geplaatst, had alleen die ene over het hoofd gezien... Dus, daarvoor dank. Heb hem er nog niet uitgehaald.... Lack of motivationPeter_van_der_leek schreef:Wat bedoel je met "deels gelijk"?
Steven, ja de driewegwissel van Fleischmann is geen beste nee, of zoals jij hem omschrijft K.U.T. Ik hoop dat deze wissel beter doet, omdat het 2 in elkaar geschoven tweewegwissels zijn. Ik zal in ieder geval mijn ervaring delen wanneer het up-and-running is. Uiteraard ben ik altijd benieuwd naar ervaring van andere gebruikers, zo ook over de engelse wissels.shoven schreef:Nou, ervaringen met Fleischmann driewegwissels zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Dus toen ik zag dat Peco er nu ook een heeft dacht ik "hopen dat deze het beter doen". Ze gebruiken wel een ander systeem, als het ware 2 gewone wissels kort in elkaar geschoven. Maar over de Peco engelsmannen hoor ik ook geruchten (via Maurits uit de UK?) waardoor ik twijfel om op de volgende baan ze te gaan toepassen.
Maar hou ons op de hoogte. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook met de Peco engelsmannen.
Dan nog even een kleine foto ter illustratie over de engelse wissel kwestie
Volgens mij gaat de kwestie om het door mij even simpel ingetekend blauwe lijntje. Omdat je via rood al op alle punten kan komen, heeft het geen toegevoegde waarde om via de blauwe lijn te gaan. M.a.w., hier moet dus een halve engelse wissel waarin de afbuiging via het blauwe lijntje wordt weggenomen. Als het goed is verwoord ik zo wat Peter bedoeld, in ieder geval ga ik dit aanpassen.
Echter, had ik nog geen zin om deze wissel eruit te halen en ben ik eerst met de andere kant van de wisselstraat begonnen, waar gek genoeg, ook een halve engelse wissel nodig is. Hieronder even twee foto's hoe de wisselstraat er nu uitziet.
Ik heb de volgende modulebak, die ik al eerder gemaakt had, er even voor het idee tegenaan gezet. Deze moet nog in de verf gezet worden, blauw spul erop etc. Maar dat wordt waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar
Ondertussen alvast plannen maken voor de helix, al heb ik er al wel wat ideeën al over (4 bruggen, een aftakkende lijn en een schaduwstation boven de helix...). Nog zat te doen
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Mannen,
Ik heb 4 driewegwissels van Peco (code 55).
Ze doen het prima. Dik tevreden mee. Wel zorgen dat ze goed plat liggen en uitgelijnd zijn.
Groeten,
Walter
Ik heb 4 driewegwissels van Peco (code 55).
Ze doen het prima. Dik tevreden mee. Wel zorgen dat ze goed plat liggen en uitgelijnd zijn.
Groeten,
Walter
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
thanks Walter.
Ik ben inderdaad een beetje huiverig, mede door een ietswat negatieve bericht gevng op het engsle forum, aan de andere kant die zeiken over van alles zonder eerst even te kijken wat er echt fout is. echter in mijn nieuwe baan komen er een stuk of 12 dus had mijn eigen plan al getrokken
M
Ik ben inderdaad een beetje huiverig, mede door een ietswat negatieve bericht gevng op het engsle forum, aan de andere kant die zeiken over van alles zonder eerst even te kijken wat er echt fout is. echter in mijn nieuwe baan komen er een stuk of 12 dus had mijn eigen plan al getrokken
M
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 feb 2013 08:22
Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)
Dat is exact zoals ik het bedoelZThijs1 schreef:Volgens mij gaat de kwestie om het door mij even simpel ingetekend blauwe lijntje. Omdat je via rood al op alle punten kan komen, heeft het geen toegevoegde waarde om via de blauwe lijn te gaan. M.a.w., hier moet dus een halve engelse wissel waarin de afbuiging via het blauwe lijntje wordt weggenomen. Als het goed is verwoord ik zo wat Peter bedoeld, in ieder geval ga ik dit aanpassen.