Schelpendam 248cmx80cm
Re: Schelpendam 248cmx80cm
Vandaag stelcon platen gemaakt maar ik denk dat ik de voegen nog wat donkerder maak.en een hekje van nietjes haha. Dat was het kleinste wat ik kon vinden en een nieuwe aanwinst
groetjes chris
Als alle treinen dat doen gaat het waarschijnlijk om een draadbreuk of een soldering die niet goed zit.... meet ander ook nog even met de multimeter...
Succes..
Eric
Succes..
Eric
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
Het was idd een draadbreukje. En is weer gefixed.
Vorige week een berg steekdennen binnen gekregen via marktplaats en 2 wissels gekocht
Vandaag de wissels geplaatst voor een toekomstige uitbreiding naar een schaduwstation. En de steekdennen geplant en de weg opnieuw geverfd. De FCS rijdt perfect en de rijdraad is bijna niet tezien
De blauwe (ziet er uit als zwart) vrachtwagen achterin is de FCS wagen en rijdt rond het tankstation en parkeert tussen de 2 andere in.
3 januari naar zeeland voor een hele hoop spoor voor het schaduwstation
Vorige week een berg steekdennen binnen gekregen via marktplaats en 2 wissels gekocht
Vandaag de wissels geplaatst voor een toekomstige uitbreiding naar een schaduwstation. En de steekdennen geplant en de weg opnieuw geverfd. De FCS rijdt perfect en de rijdraad is bijna niet tezien
De blauwe (ziet er uit als zwart) vrachtwagen achterin is de FCS wagen en rijdt rond het tankstation en parkeert tussen de 2 andere in.
3 januari naar zeeland voor een hele hoop spoor voor het schaduwstation
groetjes chris
Nadat de werkgelegenheid tot nul was gezakt en de maffia al het spoor had meegenomen is besloten om het dorp schelpendam failliet te laten gaan. En de spullen te pakken. Om zicht te vestigen in een andere stad........ wordt vervolgd.
groetjes chris
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Neem aan dat je aan het broeden ben voor een nieuwe baan?
Wel resoluut zo met die trein maffia
Mvg,
Ad
Wel resoluut zo met die trein maffia
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
ja Ad het zat al een tijdje in mn hoofd maar dacht dat ik "dat wordt mn volgende baan" dus heb ik gister de knoop doorgehakt .
ik 'zag' de hele tijd de trein rijden als je begrijp wat ik bedoel?
en nu heb ik een plan in mn hoofd waar je de trein 'voorbij' ziet gaan en dan weg is in een schaduw station.
de afmeting wordt ongeveer 345cm bij 50 en dan maar ik moet nog wel een tekening maken
gemaakt
baanplan komt eraan. eerst de straat vegen haha en de lege flessen naar de glasbak
ik 'zag' de hele tijd de trein rijden als je begrijp wat ik bedoel?
en nu heb ik een plan in mn hoofd waar je de trein 'voorbij' ziet gaan en dan weg is in een schaduw station.
de afmeting wordt ongeveer 345cm bij 50 en dan maar ik moet nog wel een tekening maken
gemaakt
baanplan komt eraan. eerst de straat vegen haha en de lege flessen naar de glasbak
groetjes chris
Chris,
Leuk concept
Ik zie wat je bedoeld, heb ik zeker ook last van met mijn "ovaaltje"
Echter 50 cm en een helix, ga je dat wel redden met klimmen zodat je onder de 3 / 2,5% blijft?
Hoe heb je dit in je hoofd?
Mvg,
Ad
Leuk concept
Ik zie wat je bedoeld, heb ik zeker ook last van met mijn "ovaaltje"
Echter 50 cm en een helix, ga je dat wel redden met klimmen zodat je onder de 3 / 2,5% blijft?
Hoe heb je dit in je hoofd?
Mvg,
Ad
Ik heet wel geen Chris, maar antwoord toch even. Als je de helix als ovaal ipv als rondje maakt kun je de stijging prima beperken.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
dat heb ik net uitgerekend haha en ben tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat op die plekken wordt ie wat breder
ik denk ongeveer 60/70cm
R1 wordt afgeraden als ik het zo lees dus als ik R2 en R3 gebruik kom ik op 80 cm per omwenteling en maak een kleine ovaal zodat ik op een 110cm 4.5cm stijg.
'Bijna alle huidige modeltreinen kunnen goed overweg met hellingen. Hellingen tot 5% moeten geen probleem zijn.'
stond bij beneluxspoor.
ik ben erg gecharmeerd van Ron zn baan Brummenbach en die baan heeft me op dit idee gebracht van zown lange baan.
er komen 2 banen van links naar rechts op de achtergrond die op een aparte transformator staan voor goederen en op de voorkant een slingerend baantje voor een regionaal streektreintje zoals arriva of Abellio in de grensstreek tussen Arnhem - dusseldorf
ik denk ongeveer 60/70cm
R1 wordt afgeraden als ik het zo lees dus als ik R2 en R3 gebruik kom ik op 80 cm per omwenteling en maak een kleine ovaal zodat ik op een 110cm 4.5cm stijg.
'Bijna alle huidige modeltreinen kunnen goed overweg met hellingen. Hellingen tot 5% moeten geen probleem zijn.'
stond bij beneluxspoor.
ik ben erg gecharmeerd van Ron zn baan Brummenbach en die baan heeft me op dit idee gebracht van zown lange baan.
er komen 2 banen van links naar rechts op de achtergrond die op een aparte transformator staan voor goederen en op de voorkant een slingerend baantje voor een regionaal streektreintje zoals arriva of Abellio in de grensstreek tussen Arnhem - dusseldorf
Laatst gewijzigd door chris79 op 01 jan 2015 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes chris
Denk dat ze op Bnlx alleen maar rekening houden met H0 treinen.....
Weet bijna zeker dat alle gebruikers hier op het forum kunnen vertellen dat je 5% echt niet gaat halen tenzij je elke N lok gaat uitvoeren met bullfrog snot
Maar ik zou zeggen probeer het
Met de helix gaat het zeker goed komen
Nog een welgemeende tip Flm R2 en R3 sluiten niet echt op elkaar aan, R2 en flex wel of R3 en R4
Ik kijk uit naar je baanplan en de bouw
Brummenbach is een heel mooi voorbeeld !
Succes
Mvg,
Ad
Weet bijna zeker dat alle gebruikers hier op het forum kunnen vertellen dat je 5% echt niet gaat halen tenzij je elke N lok gaat uitvoeren met bullfrog snot
Maar ik zou zeggen probeer het
Met de helix gaat het zeker goed komen
Nog een welgemeende tip Flm R2 en R3 sluiten niet echt op elkaar aan, R2 en flex wel of R3 en R4
Ik kijk uit naar je baanplan en de bouw
Brummenbach is een heel mooi voorbeeld !
Succes
Mvg,
Ad
Zown idee had ik al dat het Alleen voor h0 zou zijn.
Haha bedankt voor de welgemeende tip want dat zou mijn volgende vraag zijn .
Dus die helix van de link is een goede als ik maar R2 gebruik en 'R3' met flexrails?
Morgen nog een daagje werken en zaterdag rails halen en hout voor het schaduwstation
Haha bedankt voor de welgemeende tip want dat zou mijn volgende vraag zijn .
Dus die helix van de link is een goede als ik maar R2 gebruik en 'R3' met flexrails?
Morgen nog een daagje werken en zaterdag rails halen en hout voor het schaduwstation
groetjes chris
Mijn helix is met R2 gebouwd en dat past op een standaard 61x122 plaat. Zowel de stijgende als dalende baan is R2, buitenbaan heeft in de bocht een extra stukje recht. Alles rijdt prima omhoog daarop.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
gents, van iemand die net zijn treinbaan heeft afgebroken, alles boven de 3 % is not done zodra je met langere treinen rijdt, zelfs bull frog snot is dan niet genoeg. rara hoe ik dat weet
als je de Rob ' fantasie ' fongers gebruikt en je past zijn idee iets aan door de gaten voor de draadeinden nog een centimeter extra naar buiten te brengen dan kan je de buitenste straal nog iets groter maken en zit je net op 2.2 %.
bouw je helix met peco flex rails dan zit je niet vast aan fabrieksmaten.
succes.
als je de Rob ' fantasie ' fongers gebruikt en je past zijn idee iets aan door de gaten voor de draadeinden nog een centimeter extra naar buiten te brengen dan kan je de buitenste straal nog iets groter maken en zit je net op 2.2 %.
bouw je helix met peco flex rails dan zit je niet vast aan fabrieksmaten.
succes.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Die is een loc met 10-12 wagens (kolenbakken of zo, geen rijtuigen). Dus een klein metertje. Zie hier het filmpje van de helix in actie.jeepney schreef:@ Shoven: Een helix met r2? Wat is jouw maximale treinlengte?
Henk
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
shoven hoe breed is jou helix ? want ik probeer hem wel max 55 cm breed tehouden
ik zit namelijk tussen twee muren in en aan de linkerkant is de muur 55cm tot aan het kozijn.
ik vind het niet mooi als de treinbaan voor het kozijn langs uitsteekt
ik zit namelijk tussen twee muren in en aan de linkerkant is de muur 55cm tot aan het kozijn.
ik vind het niet mooi als de treinbaan voor het kozijn langs uitsteekt
groetjes chris
61 cm. Dat is een standaardplaat bij de bouwmarkt, 61x122 cm.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Mijn helixen zijn hetzelfde als die van Steven met R2 bochten (eerlijk gejat )
In elke verdieping zit een blok waar de lok moet stoppen en weer moet optrekken.
maar een Lok met 8 personen wagons, of moet 18 kolenwagons komt moeiteloos boven.
Dit zijn treinlengtes van ongeveer 1.60 meter.
gr. Ron.
In elke verdieping zit een blok waar de lok moet stoppen en weer moet optrekken.
maar een Lok met 8 personen wagons, of moet 18 kolenwagons komt moeiteloos boven.
Dit zijn treinlengtes van ongeveer 1.60 meter.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
dit is tot nu het baanplan met link en rechts de in/uitgangen van de helix.
het komt geheel op een glooiend landschap te liggen langs een rivier die later zal worden toegevoegd.
Er komen nog wel wat 'parkeersporen' voor de sprinter maar ik zag aan mn max 50 stukjes spoor
de baan wordt 60 bij 345 cm en ga met 3 sporen de beide helixen in
(wijzigingen voorbehouden)
het komt geheel op een glooiend landschap te liggen langs een rivier die later zal worden toegevoegd.
Er komen nog wel wat 'parkeersporen' voor de sprinter maar ik zag aan mn max 50 stukjes spoor
de baan wordt 60 bij 345 cm en ga met 3 sporen de beide helixen in
(wijzigingen voorbehouden)
groetjes chris