Nostalgie NS materieel
Nostalgie NS materieel
Met deze foto´s wil ik laten zien hoe vroeger het NS materieel uitzag. Velen van jullie zullen ze best nog wel herinneren maar er zijn ook hier mensen op het forum die ze nauwelijks gezien hebben omdat ze al gesloopt waren voordat jullie geboren zijn. (als ik het mis heb corrigeer mij dan)
Veel kijkplezier gewenst.
Veel van dat materieel wil ik graag op mijn treinbaan hebben
Groetjes,
Hans
Re: Nostalgie NS materieel
Henk,
Allereerste een gezond 2015 met veel modelspooractiviteiten.
Toen ik nog een kind was zag ik ze vaak in het groen op de Hofpleinlijn, voornamelijk de Hondekop,
mat 46 in combinatie met Pec en plan V.
In Den Helder stond vroeger ook een mat 46 in het groen,waarschijnlijk buiten dienst, toen ik op bezoek ging bij mijn tante en oom.
Als kind tekende ik die treinen altijd na nadat ik ze gezien had, ik was toen 5 geloof ik, ik hoop dat ik die tekeningen nog bij mijn vader kan vinden....
mvg,
Hans
Allereerste een gezond 2015 met veel modelspooractiviteiten.
Toen ik nog een kind was zag ik ze vaak in het groen op de Hofpleinlijn, voornamelijk de Hondekop,
mat 46 in combinatie met Pec en plan V.
In Den Helder stond vroeger ook een mat 46 in het groen,waarschijnlijk buiten dienst, toen ik op bezoek ging bij mijn tante en oom.
Als kind tekende ik die treinen altijd na nadat ik ze gezien had, ik was toen 5 geloof ik, ik hoop dat ik die tekeningen nog bij mijn vader kan vinden....
mvg,
Hans
Alleen als klein kind (ik ben van 1966) heb ik eens in de jaren zeventig in zo'n groene hondekop gezeten, van Gouda naar Rotterdam CS.
Wat veel indruk op mij maakte was destijds de introductie in de jaren zeventig van de Sprinter......ik zit er nu nog wel eens in als er materieel te kort is op de lijn Den Haag - Gouda en wat komt dat dan ineens gedateerd over als je het vergelijkt met de nieuwe vla-vlips.
Mat 46 blijft uiteraard qua ontwerp nagenoeg ongeevenaard in schoonheid, maar daar heb ik bij mijn weten nooit ingezeten, althans niet dat ik me daar van bewust ben geweest.
Henk
Wat veel indruk op mij maakte was destijds de introductie in de jaren zeventig van de Sprinter......ik zit er nu nog wel eens in als er materieel te kort is op de lijn Den Haag - Gouda en wat komt dat dan ineens gedateerd over als je het vergelijkt met de nieuwe vla-vlips.
Mat 46 blijft uiteraard qua ontwerp nagenoeg ongeevenaard in schoonheid, maar daar heb ik bij mijn weten nooit ingezeten, althans niet dat ik me daar van bewust ben geweest.
Henk
-
Wat nostalgie op Zeeuwse bodem. Blijven mooie locs die 1200'en.
Misschien een leuk idee om meer foto's te plaatsen van vroeger tijden.
Misschien een leuk idee om meer foto's te plaatsen van vroeger tijden.
Fred The Railroader
/attachment]
Hallo allemaal,
Voor de liefhebbers hier nog meer foto´s van oude treinen
Hallo allemaal,
Voor de liefhebbers hier nog meer foto´s van oude treinen
- Bijlagen
-
- images (3).jpg (8.8 KiB) 7779 keer bekeken