Hoi allen,
al een tijdje ben ik op mijn baantje (topic volgt nog een keer ) bezig met bovenleiding van viessmann. Mooi spul! Maar ook wel lastig soms. Vooral het buigen op de goede lengtes is k*#werk. Viessmann heeft hiervoor natuurlijk ook z'n eigen 'Oogbuigtang', nr 4398. Een niet al te goedkoop ding van zo'n vijftig euro. Als ie het waard is, koop ik 'm graag - maar is ie dat ook? Wie heeft er ervaring mee?
Alvast bedankt!
Groet
Wouter
Ervaring met bovenleiding tang van Viessmann?
Re: Ervaring met bovenleiding tang van Viessmann?
het is inderdaad een belachelijk duur ding, maar zo fijn om mee te werken met de bovenleiding.
Heb er geen spijt dat ik hem gekocht heb.
gr. Ron.
Heb er geen spijt dat ik hem gekocht heb.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ik vind de plaatjes van dat ding zo onduidelijk, maar als ik zo kijk is het toch niet veel specialer als dat wat je voor een heel veel minder euro's kan kopen. (gewone zijkniptang / punttang / wat voor tang dan ook)
Dat kan natuurlijk ook, maar dan heb je net niet dat fijne oogje om de bovenleiding aan het portaal vast te maken.
Daar komt bij dat je met dat zenuwenwerk ook nog eens met verschillende tangen moet gaan werken
En als dan blijkt dat je oogje te groot of te kort is, ben je in staat om het gehele gedoe in de prullenbak te flikkeren.
Zei hij, uit ervaring!
gr. Ron.
Daar komt bij dat je met dat zenuwenwerk ook nog eens met verschillende tangen moet gaan werken
En als dan blijkt dat je oogje te groot of te kort is, ben je in staat om het gehele gedoe in de prullenbak te flikkeren.
Zei hij, uit ervaring!
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Misschien een stomme opmerking van mij, iedereen zit tegen de aanschafprijs van die tang aan te hikken, is makkelijk maar je heb hem maar een paar weken nodig als je het goed is, zijn er geen forum leden die hun tang voor bijvoorbeeld EUR 5 of 10 per maand + porto aan andere forumleden willen verhuren, voordeel voor de eigenaar en gebruiker.
gr.
Bert
gr.
Bert