Hulp gevraagd voor bezetmelders.
Hulp gevraagd voor bezetmelders.
Ik ben dus 'volop' bezig met mijn baan op te bouwen en nu moet ik mijn bezetmelders gaan aansluiten.
Nu gaat het anders dan bij de vorige baan omdat ze nu direct gekoppeld zijn en de vorige keer allemaal via een kabeltje.
Alleen raak ik ne even helemaal in de war.
Zoals te zien is is de eerste kaart(A) helemaal rechts geplaatst omdat dit nu eenmaal makkelijker uitkwam met de aansluiting naar de IB.
De rest van de bezetmelders zijn direct aan elkaar gekoppeld en hier links van geplaatst.(B+C+D)
De aansluiting van kaart A naar de overige bezetmelders verloopt via een kabel. Maar... moet die kabel nu naar kaart B, of naar D?
Op zich lijkt mij B het meest logisch, maar dan komen er ineens weer andere ideeën in mijn hoofd waardoor ik ga twijfelen of hij niet in D zou moeten.
Ik zou het heel fijn vinden als ik hier het verlossende antwoord zou kunnen krijgen want ik raak helemaal gestoord van mezelf...
Nu gaat het anders dan bij de vorige baan omdat ze nu direct gekoppeld zijn en de vorige keer allemaal via een kabeltje.
Alleen raak ik ne even helemaal in de war.
Zoals te zien is is de eerste kaart(A) helemaal rechts geplaatst omdat dit nu eenmaal makkelijker uitkwam met de aansluiting naar de IB.
De rest van de bezetmelders zijn direct aan elkaar gekoppeld en hier links van geplaatst.(B+C+D)
De aansluiting van kaart A naar de overige bezetmelders verloopt via een kabel. Maar... moet die kabel nu naar kaart B, of naar D?
Op zich lijkt mij B het meest logisch, maar dan komen er ineens weer andere ideeën in mijn hoofd waardoor ik ga twijfelen of hij niet in D zou moeten.
Ik zou het heel fijn vinden als ik hier het verlossende antwoord zou kunnen krijgen want ik raak helemaal gestoord van mezelf...
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd voor bezetmelders.
Hoi Jelle,
En als je terugtelt v.a. A naar links; dus D wordt B, C blijft C en B wordt D? Dan kun je altijd verder uitbreiden v.a. D naar links
Groetjes,
Hoontje
En als je terugtelt v.a. A naar links; dus D wordt B, C blijft C en B wordt D? Dan kun je altijd verder uitbreiden v.a. D naar links
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Helaas werkt dat niet helemaal zo. Op je gewone bezetmelders (B,C,D) Staan pijltjes. Lees Ff in de handleiding in welke richting die werken.
Iets in mij zegt dat de kabel van A naar B moet. En dus de volgorde van aansluiten ook zo in. Logischer zou dus zijn om print A naar de linkerkant van B te verplaatsen. Uitbreiden gaat dan altijd vanaf De naar rechts. Doe je dit vanaf links verschuiven alle adressen zich
Iets in mij zegt dat de kabel van A naar B moet. En dus de volgorde van aansluiten ook zo in. Logischer zou dus zijn om print A naar de linkerkant van B te verplaatsen. Uitbreiden gaat dan altijd vanaf De naar rechts. Doe je dit vanaf links verschuiven alle adressen zich
jelle
mijn advies als je twijfelt om altijd even contact op te nemen met Wim.
echter de juiste volgorde is van a naar B1
je hebt nu de modules gekoppeld dus verder geen kabeltjes nodig , echter als je een nieuwe module aansluit dan komt die na D. omdat je geen ruimte heb moet je dus een kabeltje gebruiken die dan in E1 komt
zie ook hier : http://rosoft.info/HandboekS88Sd16-n.html.
veel plezier met aansluiten.
gr.
M.
mijn advies als je twijfelt om altijd even contact op te nemen met Wim.
echter de juiste volgorde is van a naar B1
je hebt nu de modules gekoppeld dus verder geen kabeltjes nodig , echter als je een nieuwe module aansluit dan komt die na D. omdat je geen ruimte heb moet je dus een kabeltje gebruiken die dan in E1 komt
zie ook hier : http://rosoft.info/HandboekS88Sd16-n.html.
veel plezier met aansluiten.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ik geloof dat ik er uit ben. (goede nachtrust gehad )
En natuurlijk de gegeven antwoorden.
Precies met wat Hoontje en FidOo schrijven zat ik ook waardoor ik aan het twijfelen kwam. (en omdat ik de melders gedeeltelijk verkeerd heb gemonteerd)
A moet blijven waar hij zit i.v.m. de ruimte die ik nodig heb voor aansluiting van de IB.
Maar B, C en D verplaats ik een eind naar links, waardoor uitbreiding straks makkelijker is. (aan de rechter kant)
En dat A via de kabel aansluiten op connector 1 van B. En dan is het opgelost.
Dan kan ik alle bedrading aan gaan sluiten en bij eventuele uitbreiding heb ik geen last van hernummeren van de bezetmelders.
Voor uitbreiding heb ik nog ruimte voor 2 modules, dus dat moet ruim voldoende zijn voor mijn baan.
Het duurt even... maar dan heb je ook wat.
Bedankt weer voor alle hulp.
En natuurlijk de gegeven antwoorden.
Precies met wat Hoontje en FidOo schrijven zat ik ook waardoor ik aan het twijfelen kwam. (en omdat ik de melders gedeeltelijk verkeerd heb gemonteerd)
A moet blijven waar hij zit i.v.m. de ruimte die ik nodig heb voor aansluiting van de IB.
Maar B, C en D verplaats ik een eind naar links, waardoor uitbreiding straks makkelijker is. (aan de rechter kant)
En dat A via de kabel aansluiten op connector 1 van B. En dan is het opgelost.
Dan kan ik alle bedrading aan gaan sluiten en bij eventuele uitbreiding heb ik geen last van hernummeren van de bezetmelders.
Voor uitbreiding heb ik nog ruimte voor 2 modules, dus dat moet ruim voldoende zijn voor mijn baan.
Het duurt even... maar dan heb je ook wat.
Bedankt weer voor alle hulp.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Binnenkort meer...
Jelle.
Binnenkort meer...
Of je draait ze om. A blijft zitten zoals die zit. B zit dan naast A, en je kunt gewoon doorgaan met uitbreiden. Zie plaatje.Jelle schreef: Maar B, C en D verplaats ik een eind naar links, waardoor uitbreiding straks makkelijker is. (aan de rechter kant)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
- Contacteer:
Ik zou ook voor de optie van steven gaan. Dan laat je alle opties open om te groeien.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Dit is het paneel nu geworden.
Ik heb zo, indien nodig, nog plaats voor 2 modules. Ik denk en vind dat dit wel genoeg moet zijn.
Zo niet, pech gehad dan.
Maar natuurlijk ook weer heel hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Ik heb zo, indien nodig, nog plaats voor 2 modules. Ik denk en vind dat dit wel genoeg moet zijn.
Zo niet, pech gehad dan.
Maar natuurlijk ook weer heel hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Binnenkort meer...
Jelle.
Binnenkort meer...
netjes.
ik heb alleen nog een tip, het is adviseerbaar om de draadjes van je stroom toevoer ( dus 1-8 en 9-16 ) niet met je bezetmeld draden bij elkaar in dezelfde bundel te stoppen omdat je dan' een spook melding ' kan krijgen. ik had dit ook en ik had inderdaad zo nu en dan wel eens rare meldingen, nu kan je het makkelijk aanpassen dus zou het doen als ik jou was. ( gled trouwens ook voor je andere baanspanning draden, lekker apart van je bezeldmeld draden
gr.
M.
ik heb alleen nog een tip, het is adviseerbaar om de draadjes van je stroom toevoer ( dus 1-8 en 9-16 ) niet met je bezetmeld draden bij elkaar in dezelfde bundel te stoppen omdat je dan' een spook melding ' kan krijgen. ik had dit ook en ik had inderdaad zo nu en dan wel eens rare meldingen, nu kan je het makkelijk aanpassen dus zou het doen als ik jou was. ( gled trouwens ook voor je andere baanspanning draden, lekker apart van je bezeldmeld draden
gr.
M.
En als je er toch niet genoeg hebt, sluit je extra printen toch gewoon met de kabel aan? Prima zo lijkt me.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Je hebt helemaal gelijk. Maar is eenvoudig nog even aan te passen.Maurits71 schreef:netjes.
ik heb alleen nog een tip, het is adviseerbaar om de draadjes van je stroom toevoer ( dus 1-8 en 9-16 ) niet met je bezetmeld draden bij elkaar in dezelfde bundel te stoppen omdat je dan' een spook melding ' kan krijgen.
gr.
M.
Het vreemde is dat ik dat onder de baan wel doe. Alle 'groepen draad' hebben een eigen 'kabelgootje', dus alle spanningsdraden voor de ongedetecteerde rails hebben een eigen gootje, de bezetmelddraden hebben een eigen gootje, enzovoort enzovoort..
Dat ik dat dan hier niet heb gedaan is een beetje vreemd... maar ja... ben ik ook...
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Binnenkort meer...
Jelle.
Binnenkort meer...
zijn we allemaal toch