Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Thanks boys! (MUhahahaha :mrgreen: :mrgreen: )

@Mau,

Ja, ik heb nog armen over, zij het niet veel. Het is gelukkig wel zo dat ik dit hobby-project zo heb gepositioneerd dat ik eromheen kan lopen. Dat scheelt wel, want anders moet ik af en toe een meter overbruggen. Dat is naast a-relaxed ook funest, want details plaatsen is dan niet te doen. Bedankt voor je compliment: ik streef ernaar om het elke keer mooier te maken en zelf ben ik ook wel content met het resultaat. Mijn handen jeuken om met de groenzooi aan de gang te gaan, want dan komt het echt tot z'n recht.

Voor dat laatste maak ik trouwens vaak gebruik van voorbeeldfoto's. Niet om het exact na te doen (al is dat best leuk) maar meer hoe de begroeiing een beetje logisch te plaatsen is, ipv van lukraak maar wat doen.

Op dit deel komt dus naast de rotswand de gewoonlijke begroeiing en weer een aanzienlijk stuk wijnstruiken. Of er verder nog verrassingen komen merken we wel 'along the way'. Enne...stukje vergeten? Wo denn?

Gauw door!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Maurits71 schreef:enne je bent een stukje vergeten :o
Ja cheheeeck! Snapte 'm ineens. Klopt, is afgebroken bij het hakken. Geeft niks. Struikje, of gewoon met wat plamuur bijwerken. Komt goed. Thanks, scherp gezien!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

:lol: :lol:


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Dat ziet er weer gebeiteld uit, krasse knar.
Wat een woordspelingen weer

Nu snel gaan groenen, want ik kan niet wachten :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4666
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Ha Jeroen (en Linda),

Wat een kunststuk weer! Handige (en mooie) foto's en verslag. Dank,

Groet,

Hoontje



straatje60
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 nov 2014 20:03
Locatie: Regio Haaglanden

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door straatje60 »

Jeroen schreef:
Hoi Paul,

Heb je een foto of misschien meerdere van je plan? En dan denk ik ook: komt ie nú mee! :mrgreen: ? Zit ik daar een beetje moeizaam alles te bouwen met gips en alle troep, blijkt dat het veel makkelijker kan. Dat van 'lijkt wel 1980' moet je even uitleggen.
Voorts denk ik dat wanneer ik piepschuim breek, die bolletjesstructuur het laatste is wat ik wil bereiken, want dat zie ik in het echt en op foto's niet direct.
Ook gips mengen met verf kan, maar als het dun is krijg je juist niet een mooie rotsstructuur. Het verven is de volgende stap, en ik gebruik dan meerdere lagen.

Graag laat ik me overtuigen met wat foto's van jouw methode! Ik zou zeggen: kom maar op! :geek:

Grtz,

J.
Hi Jeroen:
Een beetje laat, maar hier is dan een foto (de bomen moeten nog geplaatst worden; lawinehekje van lucifers staat er wel al):
Afbeelding

Zie nog een paar foto's op de photobucket.com


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Paul,

Dank voor je bijdrage. Kun je misschien nog wat meer foto's plaatsen? Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de structuur; wellicht heb je daar een close-up foto van? Dit ziet er prima uit zo, trouwens. Al blijf ik bij mijn methode, post graag[/g] je detailfoto's, want zo hebben we er allemaal wat aan!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Sorry.....geen post met inhoud, wél gebouwd! Flink zitten groenen dus weer, maar natuurlijk weer maar een klein stukje af kunnen maken. Foto's heb ik ook al gemaakt, maar posten zit er niet in. Geen tijd voor. Duty calls helaas.....weer een weekje het land uit. Vanaf dinsdagavond gaat het weer door!

Nog even geduld, Leute!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Wel wat vroeg maar ik neem aan dat je het toch wel een keer lees.
Veel rotsen in deze update. Maar wel mooie strukturen heb je aan gebracht.
Ik denk dat het beter zal lijken als er groen op is aangebracht.
Die overgang naar de andere module komt echt wel goed en hoeft geen hoofdpijn dossier te zijn dat ook wel goed jongetje.

Veel plezier met je project

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

FidOo
Berichten: 5829
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

@ Paul (straatje60): ik zie geen bolletjes. en het ziet er prima uit inderdaad. Maar is dit echt piepschuim, of is dit PUR-schuim..?


@ J, werkse, geniet van t uizicht :geek:


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

[quote Geen tijd voor. Duty calls helaas.....weer een weekje het land uit. Vanaf dinsdagavond gaat het weer door!
][/quote]

Fijn hoor, dan ben ik weer het land uit :evil:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Yo,

Gisteren, zo op de valreep, nog gauw even wat foto's uploaded naar Photobucket teneinde hier -op locatie- dit bericht te kunnen typen. Wat ik voor die N-spoor community ook allemaal over heb....blaa.
Vanaf de ipad is het allemaal wat lastiger typen, maar we komen er wel.

Okay, het eerste groen dus. Ik had geen tijd om alles te doen, want er moet wel een beetje bij worden nagedacht. Ook moet het wat logisch aansluiten op de rest. Om er makkelijker bij te kunnen en zonder echt stijve armen te krijgen heb ik het stuk even eraf gehaald. Werkt wel zo makkelijk.

Ik ben begonnen bovenop de rotsen, dat is relatief 'veilig'. Eerst maar een algemeen laagje turf, kleuren 'earth' en 'burnt grass'. Beetje modelzand van Polak er doorheen zo hier en daar. Maar het blijft de ondergrond. Hier bovenaan de foto kun je dat wel aardig zien...

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet ook dat ik al verder ben gegaan met groenen. Het eerste wildgras heb ik ook al geplant. Op de opgedroogde (!) ondergrond weer met lijm aan de gang, maar in iets meer willekeur en 'eilandjes' als het ware. En planten maar!

Afbeelding

Ook kun je hier al weer wat ander groen erbij doen. Kleine stukjes Heki Flor bijvoorbeeld, beetje turf -iets grover mag soms- erbij. Wat ook leuk is, is nog hoger gras (Noch XL gras) planten, maar uiterst summier. Als dat een beetje staat een héél beschaafd spraytje spuitlijm daarover en dan turf of bladimitatie strooien, krijg je een soort struikjes van. Ik maak hier nog wel een foto van.

Afbeelding

Nog een klein fotootje van iets onderaf genomen. We zijn er nog lang niet, maar de boel fleurt duidelijk op met wat groen, niet?

Afbeelding

Ohja, mocht je vinden dat de boel niet mooi vast zit of komt te zitten: pak een klein spraytje, eentje die echt goed vernevelt zoals van een luchtje ofzo. Water, paar drupjes afwasmiddel, en dan GEDOSEERD een beetje sprayen. Zo wordt de lijm weer vloeibaar en zit je turf echt goed vast. Als je teveel sprayt loopt je lijm weer weg, en droogt het wat met glans op....en da's zonde. Je zou dit ook met lijmspray kunnen doen, maar dat blijft plakken.....

Succes!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door René »

Dat wordt weer fraai. Mooie toelichting met duidelijke foto's.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo, we zijn weer thuis. Deze week laten de baes mij hopelijk even met reces gaan voor een dag of 5, en kunnen we even goed door met groenen en verder bouwen. Het staat ook de hele dag in het zicht als je achter de compu zit, dus dat zou een motivatie moeten zijn. Ik zie nog teveel hout en rotzooi, en zou liever naar een stukkie Rijndal 1:160 kijken.

Jullie gaan het wel weer horen en zien!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Weer super foto's!!! Hoe krijg jij de sprieten zo mooi rechtop? Maak je gebruik van één of ander statische grasmachine?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Clemens,

Nee, die plant ik gewoon. Dus gewoon lijm smeren en met je vingers of pincet de sprieten in bosjes in de lijm douwen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Het duurde weer even met updates plaatsen. Ook had ik veel andere dingen te doen. Maar, er wordt driftig gegroend. Het duurt enkel zo ontzettend lang, want het is nogal een oppervlak. Gisteren bij de W'tjes te A. nog de nodige groenzooi gekocht. En door!

Een overzichtje. Op het deel wat nu nog grijsbruin is komen weer de bekende wijnstruiken. Omdat ik het zo wat saai vond worden heb ik besloten er nog een steunmuurtje te plaatsen, zo halverwege. Dat betekent wel weer dat ik iets zal moeten opvullen om mooie terrassen voor de wijnstruiken te maken. Dat is wel een klusje voor zometeen.

Afbeelding

Met dank aan (de zoon van) Ron voor de perfecte ondergrond voor de struiken!

Afbeelding

Uiteraard komen er nog zat bomen op. Die moet ik ook nog allemaal (af)maken. Zucht.....

Afbeelding

Beetje lage struikjes...

Afbeelding

Wat echt een precies karweitje is, en helaas ook nog op een groot oppervlak, is het groenen op en tussen de rotsen. Je wil natuurlijk niet alles bedekken (want dat heb je net moeizaam uit zitten hakken enzo) maar te kaal is ook niet mooi. Kale rotsen dan, he? 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Excuses voor de verlichting.....niet optimaal in mijn werkruimte.

Afbeelding

We gaan weer verder.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Beeldschone foto's!!! Jouw "rots-werk" vind ik van een zéér hooooog niveau.

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2435
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Prachtig Jeroen! Petje afgewaaid


Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Jeroen, gebruik jij helemaal geen statische grasmachine of stofzuigermethode?


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank!

@Roger,

Nee. Stofzuigermethode af en toe.....ben ik hier vergeten. Goed dat je het alsnog zegt! :-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

kaal en heuvels. :lol:

ziet er weer top uit.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door evo »

Klasse Jeroen! Ik dacht niet dat het mogelijk was, maar die rotsen van jou worden steeds beter.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3765
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Je bent weer een Masterclass scenery bouwen aan het geven,Gaaf man!!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

141 schreef:Beeldschone foto's!!! Jouw "rots-werk" vind ik van een zéér hooooog niveau.

Gr. Clemens
hier ben ik het helemaal mee eens, dit is moeilijk te evenaren, ik wilde dat ik het zo in mijn vingers had HEEL MOOI.

gr Wim


Plaats reactie