Mijn nieuwe aanwinst(en) 2015

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

maarten
Moderator

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2015

Bericht door maarten »

Pruts3r schreef:ik zou graag willen weten hoe je DEZE foto dan weer heb gemaakt ;) :mrgreen: :P
GSM natuurlijk ;-)
Pruts3r schreef:Mooie camera heb je! Je hebt verder gekeken dan het geijkte (en dan de gemiddelde consument)! Olympus XZ1 heeft het mooiste objectief van alle compactcamera's...nu nog steeds!

Goed bezig!!!
Thanks! Inderdaad, bevalt nog altijd prima de ZX1, ook ideaal voor beurzen en dergelijken waar weinig licht is. ;)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Marcvane86
Contacteer:

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag weer wat nieuwe spulletjes gekocht in rijswijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond gelijk de decoder in de loc gezet, pff was wel even zweten op de decoder stond namelijk nergens een merkteken wat pin 1 is. Daarnaast moest ik een hekje achterop van de loc halen eraf gaat veel beter dan terug erop zetten. Iets krom maar zit weer.
Deels geprogrammeerd met mijn basics skills, rijd wel maar schokt iets daarover meer in mijn baan topic.

Gr marc

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

FidOo

Bericht door FidOo »

Merijn,

De tgv set is al weg. had het even nagevraagd.

De Saar-rail is ook wel gaat (volgens mij heeft richard/rik hem van t forum). Die Orange mag vanwege Kiel niet ontbreken bij mij.

Ik ga wel de Stahl Gerlafingen verkopen. Wil toch liever een DB sound versie uiteindelijk.

En wat betreft de blauw/gele zie: HIER

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

FidOo schreef:Merijn,

De tgv set is al weg. had het even nagevraagd.

De Saar-rail is ook wel gaat (volgens mij heeft richard/rik hem van t forum). Die Orange mag vanwege Kiel niet ontbreken bij mij.

Ik ga wel de Stahl Gerlafingen verkopen. Wil toch liever een DB sound versie uiteindelijk.

En wat betreft de blauw/gele zie: HIER
Thanx Joost!

Ebeej zal ik ff checken!!!

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Sow, die op Ebay heb gewoon bijna 240,- opgebracht!!! Duur man...

Ik had gelukkig al lang en breed een dealtje met iemand gemaakt 8-) alleen die kon zaterdag pas op de post... maar...
Geel blauw die is er ook nou!!!

En de oude versie, maar die wou ik ook het liefst :D

Afbeelding

Afbeelding

Alleen viel mij op dat de koppelingen anders zijn... zijn dit nou FLM Profi koppelingen???
Is dat een bonus? of juist minder???
Bijlagen
andere koppeling.JPG
andere koppeling.JPG (44.14 KiB) 5350 keer bekeken

>MIJN VITRINE<

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Jup..., dat zijn profies
Zitten bij mij er ook onder ipv de starre koppelstangen
Makkelijker om je koploper op te bouwen en ziet er nog strakker gekoppeld uit ook :D

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

richard7877

Bericht door richard7877 »

mooie aanwinst!
is inderdaad wat Ad zegt, ik doe ze er zelf ook onder.
Mooier kortgekoppeld en je zit niet met die stangetje te klooien om ze te koppelen.

Groetjes Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

FidOo

Bericht door FidOo »

Ja zag het ook, 240,- is een hoop geld. Mooi dat je er eentje hebt kunnen vinden voor een leukere prijs!

Mocht je er nog zo een vinden voor een leuk prijsje, Christian (domburg) was er ook naar op zoek.

Ik piste net naast de pot met een DB gravita, had ik bijna voor 90,- te pakken (voorstelbod)
Kreeg een berichtje dat het ok was, maar verkoper twijfelde over het verzenden (wilde niet naar buitenland sturen), na lang verhaal dat ik een adres in duitsland heb, ging er 1 met het nu kopen bedrag vandoor... :twisted:

Nu kijken of we er eentje met sound kunnen scoren...

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

richard7877 schreef:mooie aanwinst!
is inderdaad wat Ad zegt, ik doe ze er zelf ook onder.
Mooier kortgekoppeld en je zit niet met die stangetje te klooien om ze te koppelen.

Groetjes Richard
Ok, nice, die ga ik mn klm koplopert ook geven dan! Welke moet ik hebben? Ik zie bij H@ns dat er meerdere FLM profies op zn site staan met verscheidene nrs...? :?
FidOo schreef:Ja zag het ook, 240,- is een hoop geld. Mooi dat je er eentje hebt kunnen vinden voor een leukere prijs!
Ja, voor 200,-... Voor 240,- had ik mn KLM versie! (ook veel geld hoor...daar niet van...)
FidOo schreef:Mocht je er nog zo een vinden voor een leuk prijsje, Christian (domburg) was er ook naar op zoek.
de mijne stond op MP. En al een tijdje ook. 'Sjuul' heette de verkoper. En heel gek, ik dacht ik bied eens wat. En niemand overbood me (ook mn eerste lage bod niet....niemand leek hem te willen :? In de tekst had ie een mail adres staan en hij zei dat ie alleen daar te bereiken was. Ik denk dat dat mensen afschrok (angst voor oplichting?)... Nahja, their loss, my gain :mrgreen:

Dus, ja, marktplaats dagelijks 'scannen' en op ebeej letten op advertenties met onduidelijke titel omschrijving. Die worden minder gevonden en gaan vaak voor minder...
FidOo schreef:Ik piste net naast de pot met een DB gravita, had ik bijna voor 90,- te pakken (voorstelbod)
Kreeg een berichtje dat het ok was, maar verkoper twijfelde over het verzenden (wilde niet naar buitenland sturen), na lang verhaal dat ik een adres in duitsland heb, ging er 1 met het nu kopen bedrag vandoor... :twisted:

Nu kijken of we er eentje met sound kunnen scoren...
Dat is echt zóóó k%t! Ik heb dat gehad bij een online wnkl in NL. Ik mailde of ze rijtuigen bij een SNCF CC6536 loc hadden die ik wou kopen bij hun EN wat de staat van de loc was (ligische vraag vóór men iets koopt dacht ik...). Toen ze antwoorden zei ik dat ik het dan in iedergeval op de loc zou houden... Alles inorde gemaakt (adresgegevens, iban etc), heeft een of andere kthftr daar dat ding effe verkocht aan iemand die hem in zn winkelmandje had gekiept! Bleek dat ze allemaal hun eigen mail gesprekken hebben, LOS van elkaar. Dus niemand wist dat ie al aan moi verkocht was...

Nahja, positieve draai: half the fun is in the hunt! Die kun je nu dus weer starten :)

>MIJN VITRINE<

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Pruts3r schreef: Ok, nice, die ga ik mn klm koplopert ook geven dan! Welke moet ik hebben? Ik zie bij H@ns dat er meerdere FLM profies op zn site staan met verscheidene nrs...? :?
Nummer 9545. Das degene met de NEM steekkoppeling eraan.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Overdijk schreef:Nummer 9545. Das degene met de NEM steekkoppeling eraan.
Thanx!!! :D

Zo, nou weer een MEGA mazzeltje gehad!

Ik heb al 2 BR 05's. Een hele oude Arnold (2215) en de Nieuwe Hor(nby-Ar)nold (HN2003) met kleine uiterlijke verschillen...

Beide zijn naar hetzelfde voorbeeld: DB versie met 'Witte'-windleitbleche. Dat zijn de windgeleidplaten voorop de ketel

Nu wou ik om wat meer verschil te creëren mn OUDE arnold DB versie vervangen door een DRG versie met 'Wagner'-windleitbleche. Das de Arnold 2216
Die kosten wat meer (rond de 100,-) maar daar kan ik mee leven...

Waar blijft mn mazzeltje? Nou ik vond er eentje op Marktplaats...
Met Wagner-windleitbleche, voor iets over de 100 (120,- om precies te zijn :geek: ), maar het is niet de 2216:

Afbeelding

Ik heb gewoon een echt winkelnieuwe, nog nooit gereden Arnold 2200, oftewel de versie in schutkleuren te pakken gekregen! :o
The steal-of-the-year voor mij! Nu al :mrgreen:

Afbeelding

Ik vond hem altijd al heel gaaf met die beplating bij de wielen etc, maar die dingen zijn zo duur normaal, dus ik had nooit durven dromen er eentje te hebben... Wel dus hahahahaha

En notabene nog met militaire post naar mij verzonden!! De verkoper was gestationeerd op een kazerne in NL en heeft hem aldaar via hun postkamer aangemeld en verzonden. Ik kreeg ook een heel appart track&trace nummer.... Toepasselijk e verzendwijze voor deze loc!

Afbeelding

Rijdt ook echt heel mooi! Mooier, veel mooier dan die nieuwe HorNold...Nu nog iets erachter....

p.s. svp niet weer piepen over de reichadler die erop staat (die staat er nu eenmaal) :| . Ik vind het gewoon een vette en mooie loc, thats all, verder geen rare ideëen hier! :D
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 24 jan 2015 21:08, 4 keer totaal gewijzigd.

>MIJN VITRINE<

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Pruts3r schreef:Rijdt ook echt heel mooi! Mooier, veel mooier dan die nieuwe HorNold...Nu nog iets erachter.... :D
Zoek eens op Arnold 0186 K :mrgreen: ;)

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Hallo N-fans,

Ook ik heb mijn eerste aanwinst voor 2015 binnen. Een stomertje van Fleischmann. Niet zo groot als die van Pruts3r, maar ongeveer even duur en ik ben er net zo blij mee :D :D

Het is een bijzonder lokje met een lange levensloop (1914-heden) en ze rijdt nog steeds voor de treinfans van Ulm. Ik heb het lokje met dit nummer nu zelfs in 3 uitvoeringen, voor tijdperk 2, 3 en 4.
Ik kan er veel over schrijven, maar dat laat ik hier maar achterwege ;)

Afbeelding

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Soms is Ebay wel eens handig.

Afbeelding
Een drietal van deze bakkies, alleen dan wel in de eerste nummervarianten (lang uitverkocht 65203/04/05), nieuw en voor een fatsoenlijke prijs.

Fan van Alpenbanen in N(m)

christiandomburg

Bericht door christiandomburg »

Heb een paar mooie exemplaren binnen:

De arnold brighton belle, met kleine lampjes op tafel waar verlichting in zit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en 8 st. BR maroon MK1 wagons:
Afbeelding
die word getrokken Door een prachtige class a1 tornado van graham farish

Afbeelding

Komen allebei te rijden op de baan van MC de spoorstaaf!!
Groetjes!

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Mooie aanwinsten hoor! Ik heb zelf ook die Tornado, alleen dan de blauwe (372-800b, jij hebt dan de 372-800a).
Ongelofelijk mooie loc! Een raadsel voor mij dat die maar zo kort geproduceerd zijn door de Graham Farish. De blauwe is al tijden nergens meer te koop... Ik had de laatste (voor een old-stock prijs) bij Rails-of-sheffield. Net op tijd....

De zelfde rijtuigen wil ik ook nog erachter, maar dan de Crimson/Cream uitvoeringen. heel mooi in ieder geval!!!

>MIJN VITRINE<

christiandomburg

Ze hebben om een reden alle stomers perfect ontworpen!
Heb stiekem even bij jou collectie gekeken. Zitten zeker een hoop bij die ook op mijn wens lijst staan

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

christiandomburg schreef:Ze hebben om een reden alle stomers perfect ontworpen!
uh...ikke niet begrijpe? :?
christiandomburg schreef:Heb stiekem even bij jou collectie gekeken. Zitten zeker een hoop bij die ook op mijn wens lijst staan
Zoveel Engels heb ik niet toch? Die paar A4's zijn vrij gangbaar... die hebbie toch wel neem ik an?

>MIJN VITRINE<

christiandomburg

Dat de Engelse hun stomers mooi en perfect ontworpen hebben, wat resulteert in een erg mooi bulderend stukje ketel.

Ja die A4 is erg veel verkrijgbaar, maar daardoor niet minder mooi, net als de a3

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

christiandomburg schreef:Dat de Engelse hun stomers mooi en perfect ontworpen hebben, wat resulteert in een erg mooi bulderend stukje ketel.
Qua uiterlijk wel ja, maar ik dacht dat vooral de A4's ook wel storingsgevoelig konden zijn....
christiandomburg schreef:Ja die A4 is erg veel verkrijgbaar, maar daardoor niet minder mooi, net als de a3
Ja, de A3... mooi... Ik droom nog van deze... zal wel bij dromen blijven...
Bijlagen
lms.jpg
lms.jpg (35.13 KiB) 5979 keer bekeken
coronation_scot_train.jpg
coronation_scot_train.jpg (16.38 KiB) 5979 keer bekeken

>MIJN VITRINE<

christiandomburg

Kwijl....

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Zeker...dé concurent van Mallard... LNER streed tegen LMS om de hoogste snelheid. Telkens stuivertje wisselen tussen deze Coronation Scot en De A4's van LNER... Moet een geweldige tijd zijn geweest...

>MIJN VITRINE<

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Heren, graag het gebruik van de CITEER-functie beperken! Als je reageert op een reactie die er recht boven staat weet iedereen waar het over gaat, dan altijd gewoon de NIEUW ANTWOORD-knop gebruiken. Staat de reactie van iemand er een paar posts boven gebruik dan gewoon het @-teken, bijvoorbeeld:

@Pruts3r: Helemaal mee eens, dat zijn prachtige machines!

De citeer-functie gebruiken om te reageren is een ernstige zonde! (geintje natuurlijk :mrgreen:) Maar bevorderlijk voor de leesbaarheid is het allerminst natuurlijk en ook gewoon overbodig. De citeer-functie is bedoeld om op één enkel aspect uit een (lange) reactie te reageren, niet op een hele post. Voor alle andere reacties voldoet de nieuw antwoord-knop uitstekend. ;)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

maarten schreef:Heren, graag het gebruik van de CITEER-functie beperken! Als je reageert op een reactie die er recht boven staat weet iedereen waar het over gaat, dan altijd gewoon de NIEUW ANTWOORD-knop gebruiken. Staat de reactie van iemand er een paar posts boven gebruik dan gewoon het @-teken, bijvoorbeeld:

@Pruts3r: Helemaal mee eens, dat zijn prachtige machines!

De citeer-functie gebruiken om te reageren is een ernstige zonde! (geintje natuurlijk :mrgreen:) Maar bevorderlijk voor de leesbaarheid is het allerminst natuurlijk en ook gewoon overbodig. De citeer-functie is bedoeld om op één enkel aspect uit een (lange) reactie te reageren, niet op een hele post. Voor alle andere reacties voldoet de nieuw antwoord-knop uitstekend. ;)
Gaan we doen! Zal niet meer gebeuren! :P :mrgreen:

(geintje)

>MIJN VITRINE<

BenQ

Bericht door BenQ »

Voor iedereen, lees dit draadje nog een keer door. :roll:
viewtopic.php?f=40&t=6630

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gesloten