Vers vlees
Vers vlees
Hallo allemaal,
Ik ben Ton, 54 jaar jong en een herintreder na 39 jaar. Ik heb vroeger ooit een Minitrix-baan gehad maar door studie, werk en veelvuldig verhuizen in Nederland en over de hele wereld is er daarna gedurende 38 jaar niks meer van treinen gekomen. Vorig jaar een paar Märklinspullen aangeschaft maar H0 bleek toch niks voor mij te zijn. Dus maar besloten de hele zooi op te ruimen en over te stappen naar N.
De zolder boven ons huis wordt een dezer dagen / weken verbouwd zodat ik daar een permanente baan kan gaan aanleggen. Aanvankelijk heb ik daarvoor een tafel in gedachten van 1 meter diep in L-vorm met de twee lengtes 5 meter en 4 meter. In een later stadium kan ik dit uitbreiden tot maximaal 8x6 m dus plaatsgebrek heb ik niet. Ik wil amerikaans gaan rijden en digitaal. Omdat in de tijd dat ik bezig was met Minitrix juist EMS op de markt was en er verder geen simultaanbesturing voor modeltreinen beschikbaar was weet ik nog niet zoveel van digitaal rijden af. Ik hoop echter genoeg informatie hierover op dit forum te kunnen vinden.
Nog meer info nodig? Vraag en ik zal antwoorden (mits het niet TE persoonlijk wordt uiteraard)
Ik ben Ton, 54 jaar jong en een herintreder na 39 jaar. Ik heb vroeger ooit een Minitrix-baan gehad maar door studie, werk en veelvuldig verhuizen in Nederland en over de hele wereld is er daarna gedurende 38 jaar niks meer van treinen gekomen. Vorig jaar een paar Märklinspullen aangeschaft maar H0 bleek toch niks voor mij te zijn. Dus maar besloten de hele zooi op te ruimen en over te stappen naar N.
De zolder boven ons huis wordt een dezer dagen / weken verbouwd zodat ik daar een permanente baan kan gaan aanleggen. Aanvankelijk heb ik daarvoor een tafel in gedachten van 1 meter diep in L-vorm met de twee lengtes 5 meter en 4 meter. In een later stadium kan ik dit uitbreiden tot maximaal 8x6 m dus plaatsgebrek heb ik niet. Ik wil amerikaans gaan rijden en digitaal. Omdat in de tijd dat ik bezig was met Minitrix juist EMS op de markt was en er verder geen simultaanbesturing voor modeltreinen beschikbaar was weet ik nog niet zoveel van digitaal rijden af. Ik hoop echter genoeg informatie hierover op dit forum te kunnen vinden.
Nog meer info nodig? Vraag en ik zal antwoorden (mits het niet TE persoonlijk wordt uiteraard)
Quis non in ventum pee
Re: Vers vlees
Ton,
We zullen niet om je pincode vragen, maar welkom op de site, er is hier genoeg informatie aanwezig en behulpzame forumleden die je van advies willen voorzien, let er wel op dat er meerdere wegen naar Rome leiden, pik het nodige er uit wat je denkt te kunnen gebruiken en oefen in de praktijk.
Je krijgt een behoorlijke ruimte ter beschikking, let er wel op dat de achterzijde van een baan van 1 meter diep lastig bereikbaar is om aan te werken in spoor N,
een baan naar Amerikaans model, heb je al een idee wat je wil gaan uitbeelden en wat er gaat rijden
groetjes,
Bert
We zullen niet om je pincode vragen, maar welkom op de site, er is hier genoeg informatie aanwezig en behulpzame forumleden die je van advies willen voorzien, let er wel op dat er meerdere wegen naar Rome leiden, pik het nodige er uit wat je denkt te kunnen gebruiken en oefen in de praktijk.
Je krijgt een behoorlijke ruimte ter beschikking, let er wel op dat de achterzijde van een baan van 1 meter diep lastig bereikbaar is om aan te werken in spoor N,
een baan naar Amerikaans model, heb je al een idee wat je wil gaan uitbeelden en wat er gaat rijden
groetjes,
Bert
Welkom Ton op het N - forum .
En brand maar los met je vragen op het forum.
We zullen ze gezamenlijk proberen uit te leggen .
mvg Sjaak
Ps natte bedoeling
En brand maar los met je vragen op het forum.
We zullen ze gezamenlijk proberen uit te leggen .
mvg Sjaak
Ps natte bedoeling
Laatst gewijzigd door Krab op 30 jan 2015 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Welkom Ton.
En bedankt voor de waarschuwing in je onderschrift...
En bedankt voor de waarschuwing in je onderschrift...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Om in stijl te blijven: ibi Maduistin crura
Ook welkom op het N forum
Mvg,
Ad
Ook welkom op het N forum
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Welkom!
Deze is mij op het lijf geschreven:
Id venit partem in meos domos
Deze is mij op het lijf geschreven:
Id venit partem in meos domos
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
>MIJN VITRINE<
Bedankt voor het warme welkom allemaal.
@Bert: Voor mijn verdere plannen zie http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=8385
@Steven: Een gewaarschuwd mens telt voor twee
@Ad: Ja, die zullen ze dan ondermeer krijgen
@Pruts3r: Ik gun iedereen het zijne.
@Bert: Voor mijn verdere plannen zie http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=8385
@Steven: Een gewaarschuwd mens telt voor twee
@Ad: Ja, die zullen ze dan ondermeer krijgen
@Pruts3r: Ik gun iedereen het zijne.
Laatst gewijzigd door Ton2001 op 01 feb 2015 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Quis non in ventum pee
? Haha Ik was onder de veronderstelling dat mijn "id venit partem in meos domos" vertaald "it came apart in my hands" betekende.Ton2001 schreef:@Prits3r: Ik gun iedereen het zijne.
En ik ben een knutsel-kluns dus die vond ik wel matchend
Alleen nu ik jou "ik gun iedereen het zijne" reactie lees, vermoet ik dat ik dat al jaren een foute latijnse slogan aan mijzelf gekoppeld heb...
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
Hoi,
@Bert: Iedereen maakt gebruik van de hem "aangereikte" materialen
@Pruts3r: Jouw slogan betekent zo ongeveer "Dat zal deel uitmaken van mijn huis" of "Dat deel zal in mijn bezit komen", vandaar mijn reaktie. Ik denk zomaar dat je best wel een minder hebberige slogan kunt bedenken Wat jij wil zeggen is : Dum avide in manos meas (het viel uit elkaar in mijn handen).
@Bert: Iedereen maakt gebruik van de hem "aangereikte" materialen
@Pruts3r: Jouw slogan betekent zo ongeveer "Dat zal deel uitmaken van mijn huis" of "Dat deel zal in mijn bezit komen", vandaar mijn reaktie. Ik denk zomaar dat je best wel een minder hebberige slogan kunt bedenken Wat jij wil zeggen is : Dum avide in manos meas (het viel uit elkaar in mijn handen).
Quis non in ventum pee
Haha, superrrr thanx voor de uitleg!
Dan gaat ik nu verder met Ludere cum train
Dan gaat ik nu verder met Ludere cum train
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 04 feb 2015 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<