Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels wat ouder en heb besloten om toch weer mijn geliefde hobby op te pakken. Ook weer met N-Spoor. De eerste locs en decoders zijn al binnen!
Ik wil direct gaan beginnen met digitaal, ik heb de Mobile Station II van Marklin gekocht, na het lezen van de handleiding en vele internet sites heb ik toch nog een drietal vragen:
Eerste vraag:
Ik weet dat het mogelijk is om via de MS2 wissels/seinen aan te sturen.
Maar ik zie nergens bij de MS2 extra aansluitingen zitten die naar een decoder zouden moeten gaan, enkel de booster is aangesloten en die komt op de ringleiding. Ik kan er ook geen duidelijke handleiding over vinden.
Tweede vraag:
Bezet/terugmelders, is dit ook mogelijk met de MS2?
Derde vraag:
Of zijn de bovenstaande functies enkel mogelijk met een geavanceerder centrale unit? Ik wil volledig DCC gaan rijden en later overschakelen naar automatisch rijden via Koploper. Ik heb nu de MS2 gekocht zodat ik kan 'spelen' met digitaal maar wel snel wil uitbreiden (Of meer in de zin van; geen geduld). Is de CS2 van Marklin een goede keus of zeggen jullie van: Mwja, liever ...
Alvast bedankt!
Marklin Mobile Station 2
-
- Contacteer:
Re: Marklin Mobile Station 2
Hallo Kenny,
Ik ben zelf net als jij recent overgestapt naar de MS2.
Achteraf had ik toch liever gekeken naar een andere Central unit als bv. een Intellibox IR.
Als antwoord op vraag 1:
Je hebt inderdaad een decoder nodig voor de wissels welke aangesloten moeten worden op de ringleiding.(rode/bruine draad uit je booster box.)
Pas dan kun je ze bedienen met de MS2.
Vraag 2:
Bezet/terugmelding kan niet op de MS2. hier voor is een groter station vereist.
Vraag 3:
Inderdaad een wat geavanceerdere unit nodig om met koploper of itrain te gaan werken.
De CS van marklin tjah de een zweert er bij de ander geeft er niks om.
Persoonlijk zou ik als je toch met koploper wilt gaan rijden kijken voor een intellibox oid gezien je pc dan toch alles bestuurd en de central station alleen een doorgeef luik wordt.
Ps als je wat rond neust kom je al veel over dit onderwerp tegen.
Gr Marc
Ik ben zelf net als jij recent overgestapt naar de MS2.
Achteraf had ik toch liever gekeken naar een andere Central unit als bv. een Intellibox IR.
Als antwoord op vraag 1:
Je hebt inderdaad een decoder nodig voor de wissels welke aangesloten moeten worden op de ringleiding.(rode/bruine draad uit je booster box.)
Pas dan kun je ze bedienen met de MS2.
Vraag 2:
Bezet/terugmelding kan niet op de MS2. hier voor is een groter station vereist.
Vraag 3:
Inderdaad een wat geavanceerdere unit nodig om met koploper of itrain te gaan werken.
De CS van marklin tjah de een zweert er bij de ander geeft er niks om.
Persoonlijk zou ik als je toch met koploper wilt gaan rijden kijken voor een intellibox oid gezien je pc dan toch alles bestuurd en de central station alleen een doorgeef luik wordt.
Ps als je wat rond neust kom je al veel over dit onderwerp tegen.
Gr Marc
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Als je toch pc besturing wilt,
heb je aan een eenvoudige Multimaus of Profiboss al ruim voldoende.
en die koop je met een beetje pech, ruim onder de €100.
mvg
Freddy
heb je aan een eenvoudige Multimaus of Profiboss al ruim voldoende.
en die koop je met een beetje pech, ruim onder de €100.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Bedankt voor het antwoord. Ik ga dan eens rondneuzen.
Toch grappig, ik zag inderdaad de Multimause, maar ik dacht: MS2 ziet er beter uit, dus die zal wel OK moeten zijn om te starten, ahja dan gebruiken we deze even om te spelen en dan gaat hij weer op MP.
Ik ga eens zoeken naar wat materiaal, bedankt!
Toch grappig, ik zag inderdaad de Multimause, maar ik dacht: MS2 ziet er beter uit, dus die zal wel OK moeten zijn om te starten, ahja dan gebruiken we deze even om te spelen en dan gaat hij weer op MP.
Ik ga eens zoeken naar wat materiaal, bedankt!
Kenny - DE - N Spoor Digitaal - Klik :D
Krijg nou wat. Ik draai de decoder om (NEM Stekker) en hij werkt.......
Ik dacht dat hij andersom goed zat want dan zat hij recht. Nu omgedraaid en dan drukt hij een beetje op de groene plint.
Nu de andere nog!
Ik dacht dat hij andersom goed zat want dan zat hij recht. Nu omgedraaid en dan drukt hij een beetje op de groene plint.
Nu de andere nog!
Volgens mij ben je in de war met je topic.
Maar om dan op je originele vraag terug te komen.
Beetje onhandig(om eerst te kopen, en dan te vragen. lesje voor de volgende keer. En alle andere mensen die een digitale start willen maken)
Je ms2 Is vrij waardeloos als het gaat om automatisch rijden.
Alternatieven zijn: multimaus, profiboss, z21/Z21, intellibox, twin center, ecos. In de nabije toekomst lijkt me de digikeijs dr5000 ook wel een zeer geschikt ding.
Verder wel top dat je lok nu werkt
Maar om dan op je originele vraag terug te komen.
Beetje onhandig(om eerst te kopen, en dan te vragen. lesje voor de volgende keer. En alle andere mensen die een digitale start willen maken)
Je ms2 Is vrij waardeloos als het gaat om automatisch rijden.
Alternatieven zijn: multimaus, profiboss, z21/Z21, intellibox, twin center, ecos. In de nabije toekomst lijkt me de digikeijs dr5000 ook wel een zeer geschikt ding.
Verder wel top dat je lok nu werkt
Inmiddels ben ik inderdaad voorzien van een Twin Center, ook eerst vragen dan doen zal voortaan gebeuren!
-
- Contacteer:
ook mijn Mobile Station 2 staat op marktplaats omdat ik inmiddels werk met de Z21.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas