Wat opvalt aan je baanplannen is dat het aparte (stroom)kringen zijn die een rondje rijden; het zijn veel variaties op hetzelfde. Dat betekent dat je vaak hetzelfde ziet.
Geen probleem als je dat wilt, maar als je meer variatie wilt zou je wat meer mogelijkheden kunnen inbouwen door met wissels van de ene naar de andere kring te kunnen rijden. Als ja analoog rijdt (of wordt het digitaal?)schept dat wat extra uitdagingen.
Voor ideeën kun je banen bekijken die je mooi vindt en nagaan wat die hebben wat ze mooi maakt. Er zijn hier op het forum meerdere mooie banen in het subforum "mijn baan".
Ik sluit me aan bij Edwin wat betreft de bogen, in het zicht zo ruim mogelijke bogen (1m of meer) is het meest realistisch. Kleinere bogen kun je uit het zicht wegwerken, dat kan op veel manieren en daar hoeven niet altijd tunnels aan te pas te komen.
Ballast aanbrengen lijkt me een uitdaging met Kato rails, net als met Fleischmann Piccolo rails. Het ingebouwde ballastbed maakt het lastig. Dat nadeel heb je niet bij Peco, Minitrix etc. Of hou je het bij de kale Kato rails en ga je geen ballast aanbrengen? Dat kan natuurlijk maar lijkt me weinig realistisch (maar hoe belangrijk is dat voor je?).
Het rijden langs de tafelranden levert vaak een wat erg strak geheel op dat kunstmatig aandoet. Het recht leggen van rails op delen komt in het echt ook voor natuurlijk, maar kijk goed waar je het toepast.
Succes met het plannenmaken, en blijf vooral vragen stellen. En aan het eind van de rit is het jouw baan en jouw keuzes, wij dragen alleen alternatieven aan.