Even voorstellen
Even voorstellen
Hallo allemaal
Mijn naam is Rob en ik woon in het centrum van Maastricht. In een van de oudste huizen die deze stad rijk is. Dat brengt natuurlijk zo zijn eigen problemen met zich mee want geen muur is recht en geen vloer vlak.
Ondanks dat ik me jaren geleden hier al aangemeld heb, ben ik tot nu hier nooit erg actief geweest.
Dat kwam door tijdgebrek e.d. Maar sinds een tijdje ben ik druk bezig met een deel van mijn N baan.
Ik ben momenteel een landelijk kopstation, ergens in het Schwarzwald, aan het bouwen. Epoche II. Jaren '30 en DRG dus. Later zal er een uitbreiding plaatsvinden maar voorlopig beperk ik me tot de bouw van dit kopstationnetje. Dat zal ruim van opzet zijn want de "plaat" hiervoor is 250x60 cm.
Inmiddels heb ik mijn baanplan klaar. Ik heb dat niet op de gebruikelijke manier met pen en papier of op de computer ontworpen, maar "live" een op een. Ik heb een serie flexrail gekocht en ben gaan "uitleggen". zo kon ik makkelijk zien wat wel/niet ging. Na heel wat ge-experimenteerd te hebben kwam ik tot mijn uiteindelijke baanplan en heb ik wissels en dergelijke gekocht. Mijn ontwerp ligt nu dus vast en de rail ligt. Ik gebruik PECO code 55, en medium electrofrog wissels. Mijn volgende stap is het elektrische gedeelte. Dat wil zeggen: wisselaandrijvingen, schakel paneel, isoleren enz.
Mijn naam is Rob en ik woon in het centrum van Maastricht. In een van de oudste huizen die deze stad rijk is. Dat brengt natuurlijk zo zijn eigen problemen met zich mee want geen muur is recht en geen vloer vlak.
Ondanks dat ik me jaren geleden hier al aangemeld heb, ben ik tot nu hier nooit erg actief geweest.
Dat kwam door tijdgebrek e.d. Maar sinds een tijdje ben ik druk bezig met een deel van mijn N baan.
Ik ben momenteel een landelijk kopstation, ergens in het Schwarzwald, aan het bouwen. Epoche II. Jaren '30 en DRG dus. Later zal er een uitbreiding plaatsvinden maar voorlopig beperk ik me tot de bouw van dit kopstationnetje. Dat zal ruim van opzet zijn want de "plaat" hiervoor is 250x60 cm.
Inmiddels heb ik mijn baanplan klaar. Ik heb dat niet op de gebruikelijke manier met pen en papier of op de computer ontworpen, maar "live" een op een. Ik heb een serie flexrail gekocht en ben gaan "uitleggen". zo kon ik makkelijk zien wat wel/niet ging. Na heel wat ge-experimenteerd te hebben kwam ik tot mijn uiteindelijke baanplan en heb ik wissels en dergelijke gekocht. Mijn ontwerp ligt nu dus vast en de rail ligt. Ik gebruik PECO code 55, en medium electrofrog wissels. Mijn volgende stap is het elektrische gedeelte. Dat wil zeggen: wisselaandrijvingen, schakel paneel, isoleren enz.
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welkom terug!
Klinkt als een goed plan. Ben benieuwd wat je ons in de toekomst gaat laten zien.
Groetjes
Hoontje
Klinkt als een goed plan. Ben benieuwd wat je ons in de toekomst gaat laten zien.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Welkom terug Rob
Ik kijk uit naar je posts op het forum en wat je met ons kan delen
Mvg,
Ad
Ik kijk uit naar je posts op het forum en wat je met ons kan delen
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Rob,
Leuk! nog een tijdperk II man erbij. (Opnieuw) van harte welkom. Ik ben erg benieuwd naar je railplan. Ik ben ook een baan in dit tijdperk aan het bouwen. Daar komt ook een kopstation in van bijna 3 meter, maar daar ben ik nog niet.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen, dus laat maar komen die foto's
Ben
Leuk! nog een tijdperk II man erbij. (Opnieuw) van harte welkom. Ik ben erg benieuwd naar je railplan. Ik ben ook een baan in dit tijdperk aan het bouwen. Daar komt ook een kopstation in van bijna 3 meter, maar daar ben ik nog niet.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen, dus laat maar komen die foto's
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Rob,
Ook vanuit de Geuzenstad welkom terug, ook hier een bekend probleem, scheve muren en vloeren .
groetjes,
Bert
Ook vanuit de Geuzenstad welkom terug, ook hier een bekend probleem, scheve muren en vloeren .
groetjes,
Bert
Hoi Rob welkom terug op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Nice epoche II drg!
Mooi materiaal is dat
Welkom hier!
Mooi materiaal is dat
Welkom hier!
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Fijn, nog iemand die tp II, DRG rijdt. Welkom! En succes met de bouw.
Groet,
Jan
Groet,
Jan
Robboxxx,
Welkom op het forum,
De methode van het ontwerpen van jouw baanplan bevalt mij ook, eerst heb ik ook via software een baanplan gemaakt maar nu ik het oppervlak daadwerkelijk tot mijn beschikking heb, ziek ik dat er nog veel meer mogelijk is dan ik had gedacht. En ik heb ook nieuwe ideeen opgedaan tijdens het rails leggen.
Mijn baan is bijna af, alleen nog rechte rails, bochtwissels en wat kruiswissels kopen...
Het thema van mijn treinbaan is een grensstation in Nederland met Duitsland in periode III
mvg,
Hans
Welkom op het forum,
De methode van het ontwerpen van jouw baanplan bevalt mij ook, eerst heb ik ook via software een baanplan gemaakt maar nu ik het oppervlak daadwerkelijk tot mijn beschikking heb, ziek ik dat er nog veel meer mogelijk is dan ik had gedacht. En ik heb ook nieuwe ideeen opgedaan tijdens het rails leggen.
Mijn baan is bijna af, alleen nog rechte rails, bochtwissels en wat kruiswissels kopen...
Het thema van mijn treinbaan is een grensstation in Nederland met Duitsland in periode III
mvg,
Hans
Nog welkom op dit forum.
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Nogmaals bedankt voor het welkom hier. Ik heb voor DRG gekozen omdat ik van oud hou (in modelspoor). Het liefst zou ik nog ouder gaan (KPEV of KBay) maar daar is in N spoor te weinig van te krijgen.