Bouwupdate:
Na het debacle in Lochem afgelopen februari, waarbij mijn treinen niet wilden rijden, is het deze week gelukt om de helix in te regelen. Wat bleek, 1 stom vinkje in I-train gooide roet in het eten! Ik had de spookdetectie aanstaan en toen ik die uitzette, vertrokken m'n loks van boven naar beneden en v.v.
Maar goed, die rijdt.
Verder hoop ik morgen te horen of de baan ergens anders opgesteld mag worden. Hier is het echt te klein om goed aan de baan te werken als hij volledig opgebouwd is. Maar bij mijn ouders is een kamer vrijgekomen en wellicht mogen we (mijn broer heeft ook een modelspoorbaan) daar gebruik van gaan maken voor onze hobby.
Thuis zou ik dan aan de scenery kunnen knutselen, bij mijn ouders rijden en inregelen van de baan. Niet ideaal, maar goed, we zullen zien... Eerst maar eens horen of het mag en kan!
De module station Rijen heeft weer wat meer scenery gekregen. Waaronder het A/Y sein langs spoor 3. Helaas krijg ik het niet goed ingeregeld op de OC32. Heel de avond mee bezig geweest, maar de gloeilampjes van het seintje doen hele vreemde dingen zoals gaan knipperen om en om of fel/gedimd/fel gaan branden i.p.v. te doen wat de OCconfig ze vertelt dat ze moeten doen. ZUCHT, het gaat ook nooit van een leien dakje.
Spoor 3 is een mm opgeschoven, zodat mijn 6400'en van Minitrix er voortaan ook gewoon langs kunnen rijden.
Links en rechts heb ik nog wat groen geplant en dat was het vandaag wel weer...
Nog wat 'eye-candy'...
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Het onwillige seintje...
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Spoor drie is iets ri. het sein opgeschoven...
De nieuwe schutting met graffiti. Langs het hele wachtspoor ri. Oosterhout staat zo'n betonnen schutting. Nu dus ook op de module
Wat beginnend onkruid langs het hek van spoor 4 en enkele bossages...
Het perron word me steeds meer een doorn in het oog. Waarschijnlijk gaat of deze module helemaal opnieuw opgebouwd worden. We zijn inmiddels een jaar verder en ik heb qua scenery bouwen heel veel bijgeleerd en tal van nieuwe inzichten. Daarnaast is deze module behoorlijk 'vervuild' door onze kleine woonomgeving. We koken er letterlijk op 2 mtr. afstand van en dat is er niet goed voor. Ook al staat hij afgedekt in de kast, hij lijdt flink. Maar helemaal opnieuw beginnen is zeer kostbaar en ergens wil ik dat ook weer niet. Het heeft wel zijn charmes dat je gaande weg alle modules je vooruitgang en ontwikkeling in deze hobby kunt zien. Kortom, ik moet er nog ff over denken (en sparen...)
Het zal ook wel veel schelen als ik er eindelijk eens treinen overheen kan laten rijden... Dat geeft weer een heel ander beeld namelijk!
Groetjes,
Hoontje