geen verbinding
geen verbinding
hallo ,
Ik krijg op mijn baan de communicatie tussen mijn pc en de bezetmelders niet voor elkaar .
heb afgelopen weekend iemand gesproken en die had het erover dat dat komt door windows 8 .
ik gebruik de S88li adapter met bezetmelders van rosoft en huib maaskant en de pc is een netbook met windows 8
het probleem zou in een chipset zitten. weet iemand hoe en wat ik moet doen om de boel wel voor elkaar te krijgen .
Gr Jan
Ik krijg op mijn baan de communicatie tussen mijn pc en de bezetmelders niet voor elkaar .
heb afgelopen weekend iemand gesproken en die had het erover dat dat komt door windows 8 .
ik gebruik de S88li adapter met bezetmelders van rosoft en huib maaskant en de pc is een netbook met windows 8
het probleem zou in een chipset zitten. weet iemand hoe en wat ik moet doen om de boel wel voor elkaar te krijgen .
Gr Jan
Re: geen verbinding
Hoi Jan
En....met welk programma werk je ? Koploper of Itrain of.......
Dit is wel heel summier wat je aangeeft.
Hoe meer info des te vlugger heb je respons.
Groetje,
Fred
En....met welk programma werk je ? Koploper of Itrain of.......
Dit is wel heel summier wat je aangeeft.
Hoe meer info des te vlugger heb je respons.
Groetje,
Fred
Mocht je een usb naar rs232 adapter gebruiken dan kan het inderdaad kloppen dat je geen verbinding krijgt. Daar is patent op met licentierechten en een tijdje geleden zijn er nieuwe drivers in windows8 gekomen die 3rdparty usb/rs232 zeg maar afkoppelen.
Mocht je in windows8 geen nieuwe com poort kunnen detecteren als je deze stick er in steekt dan weet je het zeker.....popt er wel een com poort op ( meestal 2,3, of4 ) dan ligt het probleem elders.
suc6
Mocht je in windows8 geen nieuwe com poort kunnen detecteren als je deze stick er in steekt dan weet je het zeker.....popt er wel een com poort op ( meestal 2,3, of4 ) dan ligt het probleem elders.
suc6
hallo,
ik werk met koploper en heb een usb naar rs 232 adapterkabel van icudu gekocht bij de vobis.
kan anders ook nog even kijken of ik nog een andere pc heb staan met een ander besturingssytsteem.
gr Jan
ik werk met koploper en heb een usb naar rs 232 adapterkabel van icudu gekocht bij de vobis.
kan anders ook nog even kijken of ik nog een andere pc heb staan met een ander besturingssytsteem.
gr Jan
zie je wel een compoort extra bij configuratiescherm apparaatbeheer / poorten?
Geef type even door dan kan ik bij de chipset kijken of er andere drivers zijn.
Geef type even door dan kan ik bij de chipset kijken of er andere drivers zijn.
ChipSet is Prolific, dat zal niet gaan werken met Windows 8
Je hebt een USB to Serial convertor nodig op basis van een FDTI chipset.
Deze kun je hier vinden
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Pro ... erial.html
Werkt perfect samen met de s88XPressNetLI en Windows 8
Groetjes
Je hebt een USB to Serial convertor nodig op basis van een FDTI chipset.
Deze kun je hier vinden
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Pro ... erial.html
Werkt perfect samen met de s88XPressNetLI en Windows 8
Groetjes
ander vraagje , heeft windows 7 daar ook last van of juist niet , heb namelijk nog een pc staan met windows 7 erop .
kan die ook gaan gebruiken .
gr Jan
kan die ook gaan gebruiken .
gr Jan
geen last.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Hallo ,
dan ga ik een de andere pc gereed maken voor koploper en daar dan de boel mee aansturen.
allemaal bedankt voor de reactie .
gr jan
dan ga ik een de andere pc gereed maken voor koploper en daar dan de boel mee aansturen.
allemaal bedankt voor de reactie .
gr jan
En terecht dat ze die blokkeren. Profilic Chipsets is echt rommel. Ik zou adviseren om niet de PC maar de USB converter te wisselen! En dan specifiek een FDTI te kopen.