Mijn eigen voorstelling

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sven

Mijn eigen voorstelling

Bericht door Sven »

Zojuist heb ik dit forum gevonden en me aangemeld. Op Beneluxspoor ben ik ook wel eens te vinden onder de wat flauwe nickname 'storing', daarom hier maar m'n echte naam gebruikt. Al zo'n 25 jaar ben ik al bezig met N-spoor, hoewel de intensiteit varieert. Soms raak ik maandenlang geen trein aan, waarna ik zomaar een avond tot ver na bedtijd op zolder kan zitten frutsen aan het spoor. 'Oeps, zei die stem op de radio nou echt: Het is middernacht, radionieuwsdienst verzorgd door...'?
Na de eerste paar jaar nog alles mooi te vinden ben ik me meer en meer gaan toeleggen op Nederlandse modellen. Qua tijdperk hou ik het op 1950 tot heden, ook omdat er weinig Nederlands N-materieel van voor die tijd te koop is. M'n baan bestaat uit een zeer realistisch en gedetailleerd weergegeven landschap van ongerept MDF, voor mij bestaat de hobby vooral uit het bezig zijn met het materieel. Daar heb ik dan ook een flinke verzameling van opgebouwd in de jaren. Natuurlijk de bekende modellen van de grote merken, maar ook wat meer exotische Nederlandse treinen in N. Dit is een deel kleinseriespul, maar ook wat kits en normale modellen die ik verbouwd en/of gespoten heb.

Sven

martinb

Re: Mijn eigen voorstelling

Bericht door martinb »

Welkom!!!!

Het probleem
Oeps, zei die stem op de radio nou echt: Het is middernacht, radionieuwsdienst verzorgd door...'?
is Oh zo bekend........ :lol:

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Saraan

Bericht door Saraan »

zou het mogelijk zijn om eens een paar van die "speciallekes" hier te tonen? Vooral dan de zelf omgebouwde en geschilderde modellen. Ik zou er zelf ook eens aan willen beginnen (ooit), maar dan met het ver-Belgischen van vreemd materieel.

Overigens, welkom!
Michiel

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Sven

Bericht door Sven »

Natuurlijk, ik kan heel goed hele slechte foto's maken 8-)

Afbeelding

De ACTS 1200 begon z'n leven als een geel/grijze 1200. Bij al m'n 1200's heb ik extra stroomafnemers op de niet aangedreven assen gemaakt, hierdoor rijden ze beter door wisselstraten en dergelijke. Bij dit exemplaar zijn alle gaatjes binnenin gevuld met lood, waardoor de loc flink wat zwaarder is geworden, dat komt van pas bij het trekken van lange treinen. De 1146 is een Minitrix model dat al met neuzen was uitgevoerd.

Afbeelding

Deze 1300 is een verbouwde kap van een Roco 1300 op het onderstel van een Minitrix 1200. Er zitten messing lichtbalken op de neuzen, van welke leverancier die kwamen is me ontschoten. De overgebleven 1200 kap gaat een zwarte ACTS worden, ooit...

Afbeelding

De 1300 van Roco ziet er op zich wel leuk uit, maar de aandrijving is waardeloos. Ze rijden 600 km/u en ze trekken niks. Deze twee exemplaren zijn daarom in het huwelijk getreden. De locs zijn electrisch verbonden door middel van een stekkertje gemaakt van IC-voetjes. De draadjes zijn op de foto nog net te zien bij de koppelingen. De motoren staan in serie, waardoor de snelheid wat realistischer wordt. Verder neemt deze combi stroom af op alle 12 assen en is een flinke goederentrein geen probleem meer. Bij de cabines die elkaar aankijken zijn de lampjes verwijderd. Een loc is door THS gespoten, de andere heb ik zelf gedaan (welke weet ik even niet meer). De originele Roco kleur grijs is veel te licht. Beide locs hebben ook een A-frontsein.

Grotere foto met meer treinen

De rode 1637 was ooit geel, vlak nadat ik 'm rood had gespoten kwam Fleischmann met deze uitvoeing. De 6427 was ooit rood, vlak na dat ik 'm geel had gespoten kwam Minitrix... De 2000 is een Roco onderstel met een kit van Nedspoor, waarvan uiteindelijk alleen de motorhuiven en de voetplaat zijn gebruikt. Cabine en bufferbalken met trappetjes zijn zelfbouw. De mat '54 is een THS/KleiNSpoor kit. De 2200 is een THS model, de 2400 een messing Nedspoor model op Minitrix onderstel. Linksboven een NSpecials kap die een NMBS 25.5 moet gaan worden. De DE II is een NSpecials dummy die ooit nog een aandrijving moet krijgen. De ACTS 6700 is ook van NSpecials op een Roco DB 215 onderstel.

Onderwerp starter
Sven

Bericht door Sven »

Vanavond heb ik nog maar een paar foto's gemaakt:

Afbeelding

De 1300 met de minitrix 1200 aandrijving. De onderlinge afstanden tussen de assen kloppen niet, maar het valt niet zo op. Er was geen ruimte voor de printplaat die in de 1200 zat, dus heb ik de boel met draadjes verbonden.

Afbeelding

De twee 1300's met originele Roco aandrijvingen gekoppeld. Dit werkt perfect, nadeel is dat de locs niet meer los kunnen rijden, ook op de wielenpoetser moeten ze samen zijn.

Plaats reactie