Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Robert_N-Nm
Moderator

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Jup, wordt net zo schraal als Beksheim zo te zien - vergane glorie langs de Rijn

Fan van Alpenbanen in N(m)

René

Bericht door René »

Prachtig gelukt weer allemaal. Die streep is echt goed half versleten geworden.

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Yes, Robert. Beetje schraalheid kan zeker wel. Die stations aldaar zijn niet de allerschönste. Na dit perron heb ik wel goeie hoop dat de sfeer kloppend wordt.

Zo heb ik vandaag mijzelf gewaagd aan de verdere zelfbouw van de overkapping. Daartoe had ik ook weer wat voorbeeldfoto's als inspiratie. Een soort I profielen steken uit de steunmuur, en daarop ligt dan het dak. Ga dat maar even bouwen in N. Eigenlijk niet zo moeilijk, ware het niet dat er een portaalmast door het dak moet, de steunmuur daadwerkelijk moet steunen (met karton of ondervloerplaat gaat het zeker niet werken natuurlijk) en zo nog wat dingen. Dus: gisteren bij het lokale winkeltje wat profieltjes en plaat gehaald. Ook een Digikeijs strip t.b.v. de verlichting, maar nu werkt maar één helft en de andere krijg ik niet aan de praat. Als er iemand góed meeleest: wat doe ik fout? Ik haal m uit de verpakking voor de test, en niks-nada-niënte....., terwijl de andere helft wel prima werkt.

Okay, dus eerst een achterwandje van vrij dik plastic. Vastgelijmd met secondenlijm. Het dikke heb ik nodig want het moet een beete robuust zijn.

Afbeelding

Daar kun je dan later de profieltjes op gaan plaatsen. Ook weer met secondenlijm.

Afbeelding

De wagon stond erbij om de juiste hoogte, voorzover ik het kon inschatten vanaf foto's te benaderen. Het is duidelijk niedriger dan de perron die ik bijvoorbeeld bij Beksheim heb gebruikt. Die kwamen dan ook uit een winkel, althans, de delen die ik ervan gebruikt heb. Dit is gewoon weer sleazy on-onderhouden shit. Me like! 8-)

Uiteindelijk aan de voorkant een profiel geplaatst, en nu is ie al iets steviger. Het perron zelf ligt nog los, want dat wil ik nog weg kunnen halen mocht ik gaan verven. Misschien plaats ik het ook wel gewoon. Dan kan ik wel weer verder met de steunmuur achter het perron en het bijbehorende groen. Zo komt de module weer dichter en dichter te zitten.

Afbeelding

Er is vast iemand die zich afvraagt: nee maar, gebruikt Jeroni nou steentjespapier? Jawel, want ik ga niet met veel moeite vrij dik schuim zitten krassen waar je naderhand echt nauwelijks meer iets van ziet. Dat papier heb ik wel bespoten met matte lak, beetje zitten verouderen, en straks max in de luwte, in de schaduw verwacht ik dat je daar niks meer van ziet. Er komt een overkapping, wat reizigers, de helft van de trein staat er een trein voor, en dan heb ik het nog niet eens over de gebouwen die ervoor komen. Links en rechts ervan komen uiteraard weer gekraste muurtjes.

Mijn vingers dreigen aan m'n toetsenbord gekleefd te raken van de secondenlijm. gauw verder!

J.

Afbeelding

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen
Wat geeft het ;)
Je mag het best ook eens makkelijk doen
En weet je, zelfs al is het ''maar'' steentjes papier wordt opvallend toch ook weer een meesterwerkje in jou handen, dus niemand zal er op afknappen, tenminste ik niet ;)

Toppie Jeroen

Martin de Deugd

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi Martin,

Nou nee, eigenlijk wil ik het me mezelf nooit makkelijk maken. Het is deels gemak, maar puur omdat het flauwekul zou zijn om er in moeizaam gemaakte, danwel dure steumuur erin te zetten waar je gewoon niks of weinig van gaat zien. Nee, ik doe als het gaat nooit concessies.....maar in dit geval zie je nu nog de steunmuur. Straks niet meer met de overkapping. Die is ook nog geen 3 cm hoog.

Allright, ik kwam nog een fotootje tegen. Gewoon. Voor de leuk. Dit terwijl het werk doorgaat aan het perron.

Afbeelding

Zo. Door.

J.

Afbeelding

EdwinB

Bericht door EdwinB »

Prachtig weer Jeroen....altijd leuk om te volgen.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik bedoelde deze.....had de namen door elkaar gehaald. Afbeelding

Het blijft een moppig gebouwtje. Zo oud, gekocht als een Nederlandsch model (bleeeh! :evil:) maar ik hoop verduitst genoeg om een mooi plekje in te nemen. Zelfs mijn vader (N-spoor nestor....ofzo) vond 'm direct gaaf. Wacht maar tot de HKS spoorboompjes er zijn. Nu weer verder klooien aan het perron.

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Even een fotootje nog van een lok, poserend voor het frame. Verder kom ik vanavond niet. Vanaf donderdag gaat het weer verder. De hoogte, daar ben ik content mee. Klopt redelijk met de foto die ik had. Maar dat steentjes karton.....pfoeeiiii......not so sure 'bout that then! :cry: Maar, bear in mind dat er nog een overkapping op komt, en dat is de boel niet zo belicht. Als dit hét resultaat zou zijn, breek ik dat terstond weg. Geen reliëf, niks. Nee. Wordt vervolgd!

Afbeelding

Oja, en de groeten en tot snel!

Latore,

J.

Afbeelding

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Afbeelding

Super foto Heer J 8-)

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Driesel

Bericht door Driesel »

Mooi Jeroen,

Het verwijderen van de n-koppeling doet toch ook veel voor een foto!

Groeten,

Dries

Ron

Bericht door Ron »

FF een tijdje niet meegelezen, maar man wat maak je er weer een werk van.

Steentjespapier is idd. niet zo zo. maar misschien kan je dat met wat geravelde posters oid. opleuken.

gr. Ron

Ik rommel maar wat aan!

wim lagerwaard

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

Ja ik blijf het een geweldige foto vinden van dat seinhuis, met die ingegooide ramen.

gr Wim

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Herr J,

Gefeliciteerd met je eerste plaats bij de Markenburg foto wedstrijd!
Had al het gevoel dat we hier een winnaar hadden 8-)

Mvg,
Ad

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ad, dankjewel!

Dat was toch wel een geinige verrassing hier 'op stop', zomaar eens iets winnen met je bouwseltjes. Binnenkort krijg ik dus een heuse trofee :mrgreen: . En het enige wat ik heb hoeven doen is een bouwwerkje in elkaar flansen en er een fotootje van maken.

Speaking of which: de afgelopen tijd is het rustig geweest met bouwen, want arbeiden en de andere hobby's en verplichtingen kregen voorrang in de summiere vrije dagen. De komende tijd wordt het rooster een heel stuk chiller, en verwacht ik even flink door te bouwen aan de baan. Ik zit alweer boompjes te draaien zodat ik straks een klein voorraadje heb. En verder is het flink sparen voor de seinen, de aansturing daarvan, en de verlichting op de baan.

Grtz,

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ennn...in navolging op vorig bericht: de afgelopen dagen heb ik juist weer heel veel gedaan aan de baan. Qua foto's bleef het achter, want de camera-laptop-kabel was kaputt. Ik heb weer wat verzonnen, dus we hebben in ieder geval weer foto's. Vanavond wat weinig tijd, maar jullie krijgen wat foto's. De betere foto's volgen nog, ik vrees zaterdag.

Plaatjes zijn niet echt van de kwaliteit die jullie gewend zijn, maar het gaat even om de voortgang.

De weg heeft een ondergrondje gekregen. Daar is de foto van. Een stuk hout van ruim een meter dat maar net paste. Het was een heel gedoe met elke keer naar buiten en naar binnen lopen. Hij zit erop.....nu de weg er nog op, van bouwschuim...

Afbeelding

Ook ben ik al begonnen met de perronoverkapping. Gemaakt van een plaatje styreen als basis. Hieronder zit nu een digirails stripje voor de nodige verlichting. Kan vast goedkoper, maar dit was makkelijk en voorhanden.

Afbeelding

Er komt ook een stationsgebouw. Niet van Markenburg (meer over Markenburg later..... :geek: ), maar van Unique Models. Ook karton, past per-fec-to en wacht natuurlijk op de nodige verpaupering. De computer doet het nu ook weer dus ik kan weer logo's en naamborden gaan maken.

Afbeelding

De foto's van vandaag. We beginnen met een overzicht. Note dat de steunmuren (K-klus #1) allemaal klaar zijn en hun basiskleur hebben. Ruim een meter kraswerk in natuursteenverband, ofzo. Man man, wat een werk.....

Afbeelding

Dezelfde weg van net. Inmiddels opvulling van XPS-schuim, en van ondervloer de weg zelf. Volgende klus is die een kleurtje geven.

Afbeelding

Het eilandperron krijgt ook een klein overkappingkje. Dat wordt ook weer een leuk styreenklusje voor binnenkort. Ook dit krijgt een verlichtings-armatuurtje.

Afbeelding

Dan het perron op 'spoor 1'. Tja...dat steentjespapier. Maar dat valt goed weg, verwacht ik nog steeds. Maar kun je het voorkomen, doe het. Echt lillik...... :|

Afbeelding

Van een afstand gaat dat straks dus goed meevallen.....

Afbeelding

Nog een stukje echte steunmuur.

Afbeelding

Vanaf een afstandje. Dit wordt een mooi fotoplekje, verwacht ik. Als alle perrons af zijn wordt dit vast een mooie slinger met van die containertreinen.

Afbeelding

Ik heb nog (veel) meer gedaan.

-de module-overgang tussen de stations- en de rotsmodule ligt qua nieuwe rotspartij te drogen. Dit was nodig omdat de overgang grof, hideous, onlogisch en te abrupt was. Nu delen ze een rotspartijtje. Dat ligt te drogen. Snel kleur erop, en dan weten we echt of het gaat werken. Foto's heb ik hier nog niet van......

-er zit al groen tussen het seinhuisje en het perron. De perrons liggen vast. Er volgen nu nog de details, met name onder overkapping. Daar moet een valhekje, reizigers, een klok en dat soort flauwekul komen. Op termijn -op termijn due to geengeldhebbing- komen er natuurlijk ook nog lantaarns enzo....

-het belangrijkst: ik heb een goed plan van aanpak voor hoe ik de scenery logisch af moet bouwen voor deze module. Een paar stappen ervan heb ik reeds uitgevoerd. Dit was nodig, want je kan bijvoorbeeld geen portaalmasten op het perron zetten als deze reeds zitten vastgelijmd. Dat soort werk. Je kent dat wel, dat je stil -evt. met biertje- naar je bouwwerk zit te kijken en dat iedereen zich zo ongeveer afvraagt wat daar in godsnaam leuk aan is :mrgreen: .

Okay, we zijn weer max in business!

J.

Afbeelding

EdwinB

Bericht door EdwinB »

Mooi Mooi Mooi. Gaat lekker.
Welk mengsel/soort ballast gebruik jij? Ik ben nog op zoek naar betere voor Zugeheim.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

Ar1973

Bericht door Ar1973 »

Jeroen,

Dat ziet er wel weer top uit!

Bestaat er ook een website waar dat stationsgebouw van Unique Models terug te zien is?
Vind het namelijk wel een top modelletje.

Arjan

Minitrix voornamelijk Duits, Nederlands, Oostenrijks en Zwitsers materiaal.

Afbeelding

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

holie fietsbel. Je hebt hebt je weer vermaakt.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Goed bezig gozert, ik kan niet wacht tot ik ook weer aan scenery kan werken.

P.s.: Je voorsein is binnen, in Houten krijg ik het ledje....... comming to you soon

Ron

Bericht door Ron »

Ruim een meter kraswerk in natuursteenverband, ofzo. Man man, wat een werk.....
Da's een eitje voor jou 8-)

Mooi station gebouw, perfect erbij gezocht.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

141

Bericht door 141 »

Jeroen, wat een fijne up-date. Het stationsgebouw is werkelijk schitterend! Het grote voordeel van karton is dat je geen "plastic look" hebt.

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Vandaar het zo "stil" was hier Herr J
Eerst een seinhuisje in elkaar geprutst en nu weer een heel station... 8-)
Heb je ook een link naar Unique Models aub, zoek met de schrampus op het net
Ben benieuwd wat ze hebben :D

Mvg,
Ad

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey boys,

Dank voor de commentaren. Inderdaad was het wat stil. Kwam eigenlijk met name omdat mijn camera wel foto's kon maken, maar ik kreeg ze niet meer op mijn laptop. Ik heb daar weer een mooie methode voor gevonden, dus we kunnen weer door. Niet eens alle vorderingen liggen al op de gevoelige plaat. Vanmiddag maak ik nog wat foto's, dat kwam er gister due to skydiversuitschopping niet van.

Even de antwoorden doornemen dan maar.

Edwin,

Dit is 'Fine Ballast' van Woodland Scenics, in diverse kleuren. Ik vind het zelf ook wel aardig smoelen bij de rails. Hier en daar natuurlijk wel met poedertjes e.d. aan de gang, maar ik neem aan dat je dat wel wist 8-) .

Arjan, Ron, Ad, Clemens,

Ja, ik vond het ook een tof gebouwtje. Liep er toevallig tegenaan toen ik de laatste keer op Houten weer flink wat groenzooi aan het inslaan was. Het is een concullega van Markenburg (waarover later nog steeds meer! :geek: ), en inderdaad ook uit Nederland.

Maarrrr....ja! Probeer maar eens te googlen. Als ik zoek op unique models, nou dan krijg ik genoeg leuke dingen te zien met beste units en goeie details. In alle schalen, soorten en maten. Alleen....geen stationsgebouwen. :roll: Het juiste adres is www.sceneryproducts.nl

Ik vond dat ie er ook mooi bij paste. Hij staat enkel nog niet, want ik moet er nog even goed 'bij kunnen'. Vandaag moet in ieder geval aan de steunmuurkant het perrondak er maar eens op. Dan werk ik vanaf daar meer naar re.....ah fak it ook. Dat plaats ik vanmiddag wel, met wat foto's.

In ieder geval heb ik, al zeg ik het zelf, weer even een goeie inhaalslag gemaakt. Het geduld voor het spoorbomen-bouwpakketje moet ik nog even kweken, maar dat is wel een finaal lastig klusje voor deze module. Zo hebben we in ieder geval nog tijd om de meest linkermodule van scenery te voorzien de komende tijd.

Ja, ik ga ff door!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Even gauw de beloofde foto's van de voortgang. Weer veel onkruid hier en daar. Ook bij dit ogenschijnlijk poppige dorpje slaat de verpaupering toe qua 'Die Bahn'. Het zal voor de dienstregeling straks (ben ik alweer in Koploper aan het invoeren) niks uitmaken.....

Je ziet nu ook waarom ik eerst die steunmuur moest afmaken, daarna pas het perron vastplakken (dat pas ging als de bovenleidingsmasten vaststonden, die pas vastmochten nadat het karkas van de perron overkapping klaar was....zuhuuuucht....) en dan pas met groenzooi aan de gang. Maar nu is het eindelijk zover!

Afbeelding

Afbeelding

Straks meer!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Er moest even gegeten worden......

De volgende foto. Ik stuurde al dat de module-overgang is aangepakt. Met dank aan deze rotsen (deze keer slechts een klein beetje zwarte verf door het mengsel... 8-) ) wordt de overgang vloeiender. Nu misschien nog moeilijk voor t stellen, maar wacht maar tot de kleur en zeker het groen het afmaakt.

Afbeelding

Het perron aan de steunmuurkant is nu helemaal klaar. Voor één spoor althans. Nu moet dat nog verder aangekleed worden natuurlijk...maar dat komt vanzelf.

Afbeelding

Okay, en weer door!

J.

Afbeelding
Plaats reactie