minitrix standaard motor vraagje

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
FidOo

minitrix standaard motor vraagje

Bericht door FidOo »

hallo allen.

Ik heb niet zo heel lang geleden een nieuwe minitrix br e52 aangeschaft via ebay. Nu is deze omgebouwd naar digitaal en het viel mij toen op dat er maxon motor in zit.
Aangezien ik veel gelezen heb dat er oudere modellen voorzien worden van dit merk motor, vroeg ik mij af of minitrix hun loks ook standaard uitrust met dit merk motoren.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Rob Fongers

Re: minitrix standaard motor vraagje

Bericht door Rob Fongers »

Volgens mij niet

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Saraan

Bericht door Saraan »

Die Maxxon is inderdaad de standaard motor van Minitrix voor de BR52. Ik heb een Belgische type 26 gehad (bijna-BR52) en daar zat ie ook in. Wel opletten, een Maxxon is een ankerloze motor (naar het schijnt) en laat zich niet gemakkelijk digitaliseren. Goed uitkijken welke decoder zo'n Maxxon motor vreet, voor je er eentje insoldeert.

groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
FidOo

Bericht door FidOo »

dank je voor je antwoord michiel.

Ik heb deze weggebracht naar wapstad, die hebben hem omgebouwd voor mij. Er zit een Trix decoder in. (weet niet welke)
Wat opvalt tegenover de andere loks die ik digitaal heb is dat deze een hoogfrequent geluid maakt die merkbaar met de rijsnelheid veranderd. Verder niet heel hinderlijk, en hij rijdt echt waanzinnig mooi, in de laagste stap rijdt hij echt heel traag maar gestaag.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie