kato class 66 decoderombouw

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Onderwerp starter
stanny

Re: kato class 66 decoderombouw

Bericht door stanny »

Jos schreef:Stijn,

Probeer eens uit te vinden of er iemand met ervaring bij je in de buurt woont en neem ze dan eens mee. Dat voorkomt misschien een hoop kapotte decoders.

Groetjes,
Jos
hoi jos,

Ik ga eerst met andere decoders proberen omdat ik niet de komende periode geen tijd heb om rond te rijden. Indien dit hetzelfde probleem zou geven, moet ik inderdaad een extra opinie hebben van bevoorbeeld een handelaar zodat ik weet waarom het niet werkt en me eventueel kan wenden tot de leverancier van het materiaal in kwestie. De fleischmann NS loc met error in motor is zeer zeker een fout van mij. Maar ik denk dat nieuwe kooltjes het probleem kunnen oplossen. Anders wordt het gewoon een nieuw motortje.

groeten
stijn

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Beste Stijn,

Met alle respect je stukje gelezen betreffende Wim Ros. Ik vind het wel kort (uitgebreid) door de bocht wat je schrijft. Er zou toch een lampje moeten gaan branden waarom iets niet werkt. Met daar een hele reeks decoders tegen aan te gooien los je het probleem niet op. Je moet de oorzaak vinden waarom iets niet wil werken. Je hoeft geen elektronica expert te zijn om met een multimeter te gaan meten, want meten is weten, en daar kom je dus veel verder mee. Jij vraagt hier advies en dat krijg je, misschien niet het antwoord wat je verwacht maar in ieder geval wel constructief onderbouwd. Ennn de oplossing zal jij toch zelf moeten of laten uitvoeren.

Ik heb ook de nodige decoders in rook op laten gaan, door onkunde, geen geduld en of gewoon fout(jes)(en!) maken in de zin van gelijk spanning erop i.p.v. eerst uit te lezen op het programmeer spoor. Als ik me beperk tot jouw klaas dan had ik allang een uitgezocht waar het probleem vandaan komt door te meten, je hebt al een metertje voor onder de €10 waar je heel goed mee geholpen bent. Ik kan me ook voorstellen dat je de kennis niet hebt maar dit is het meest simpele van elektriciteit. net als dat 1+1 2 is. En hier(forum) zit een heleboel kennis die je daar mee op weg kunnen en willen helpen waarvan Wim er één is

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Stijn ,
je kunt er ook een Kühn N025 decoder inzetten die heb ik er ook ingezet .
Hier kun je de juiste beschrijving vinden dit topic.
Zo een met draadjes en de verlichting werkte gelijk.
Deze kun je ook bestellen bij Hans onze webmaster en met de post oplaten sturen .
http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore ... gory_id=67

Succes met je vorderingen van inbouwen .

Groetjesss Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
stanny

Bericht door stanny »

toch al even melden dat 1 class 66 ok is. andere decoder erin gesoldeerd (ik had er in BE na lang zoeken een dealer gevonden die nog enkele had liggen, enkel met draadjes) ook uhlenbrock 73400, en de loc reageerde onmiddellijk zoals het hoort. de andere 66 identiek hetzelfde gedaan maar probleem blijft, geen licht.

stijn

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

:? :x

Onderwerp starter
stanny

Bericht door stanny »

vandaag tot grote ontdekking gekomen...
decoder staat op 14/27 stappen en sturing op 28/128 stappen = geen licht.
zo heb ik dus al enkele problemen kunnen oplossen.
Het kan in iets klein zitten. Ik wist dat echt niet, dan kan ik nog lang zoeken. Het was een handelaar in het antwerpse die mij dat even kon uitleggen. Dus wellicht heb ik geen 4 kapotte decoders, ze stonden gewoon niet juist. Nu zijn er wel enkele loc's binnen bij Hans zoals de class 66 met lichtprobleem, dat zal wel gewoon die cv instelling zijn.

Huidige situatie van de recente decoderombouwing:
brawa be232 ludmilla = ok
minitrix sncf loc 1 = ok
eurostar = ok (tevens ook dankzij het superhandige printje dat Hans me voorgesteld had)
kato class 66 = wellicht gewoon cv juist instellen
minitrix sncf loc 2 = binnen bij hans, wellicht gewoon decoder solderen en cv juist stellen, probleem zal dan wel opgelost zijn.
CFL Nohab minitrix = lamp blijft branden, verder te onderzoeken
Fleischmann NS loc = lamp blijft branden, verder te onderzoeken

Wel raar dat je 2 decoders hebt van hetzelfde merk, en dat een op 28 stappen staat vanuit fabriek en 1 op 27 stappen. vandaar mijn verwarring tijdens de ombouwingen.

enfin, het kan in kleine dingen zitten...

stijn

Jos

Bericht door Jos »

:mrgreen:

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

De meest voorkomende beginnersfout :roll:

Gevalletje RTFM en dan het belangrijkste DWEIS.

Mvg
Wim.

Plaats reactie